Gå til innhold

Har du mislykkes i livet?

Har du mislykkes i livet?  

9 stemmer

1. 1. Har du mislykkes i livet?

• JA
      8
    • NEI
      1

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker

Spørsmålet har ikke mye rom for nyanser.

Mislykkes med hva da? Synes jeg har kommet langt. Flere akademiske utdanninger. Har hatt flere interessante og høyt betalte jobber gjennom mange år. Gift og noen barn. Aldri opplevd skilsmisse eller brudd med partner/kjæreste. Bor i fint hus som vi eier selv. Mange gode venner. Men helsen min er jo svært dårlig og klarer ikke å jobbe lenger av den grunn. Er kort sagt nokså på felgen av den grunn. Tilværelsen er blitt et kjempeslit. Men dårlig helse kommer ikke av noe jeg har mislykkes med, er altså uforskyldt i at den er dårlig. Så mislykkes? Nei, men man kan ha en vond tilværelse selv om man ikke har mislykkes med ting i livet.

Anonymkode: 83b14...d17

AnonymBruker
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Mislykkes med hva da? Synes jeg har kommet langt. Flere akademiske utdanninger. Har hatt flere interessante og høyt betalte jobber gjennom mange år. Gift og noen barn. Aldri opplevd skilsmisse eller brudd med partner/kjæreste. Bor i fint hus som vi eier selv. Mange gode venner. Men helsen min er jo svært dårlig og klarer ikke å jobbe lenger av den grunn. Er kort sagt nokså på felgen av den grunn. Tilværelsen er blitt et kjempeslit. Men dårlig helse kommer ikke av noe jeg har mislykkes med, er altså uforskyldt i at den er dårlig. Så mislykkes? Nei, men man kan ha en vond tilværelse selv om man ikke har mislykkes med ting i livet.

Hvorfor er det alltid de suksessrike som er sikrest på at de har problemer / vondt og ikke har skylden selv?

Anonymkode: 45684...9e0

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her lukter det av selvskryt.

Anonymkode: 8510e...0a9

Annonse

1 time siden, umakenverdt skrev:

Det spørs vel hvem man spør. I forhold til manges standard eller syn på hva som bør være mål i livet har jeg nok mislykkes. Men enkelte ville vil si at jeg har lykkes i enkelte ting jeg har gjort også. 

Du høres ganske så normal ut umaken :-) 

AnonymBruker

Jeg er litt sur på meg selv for att jeg ikke lå med alle jeg hadde mulighet til å ligge med. Att jeg ikke møtte opp nok på skolen, da jeg var lettlært. Det hadde vært bedre å hatt en behagelig jobb, enn å være uføretrygdet.

Sånn alt i alt, så er det som det ble, og ikke noe å gjøre med det...

Anonymkode: bdb96...b46

Madelenemie
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg.

Anonymkode: f012b...b60

Hei!

Sånn mitt eget svar er JA.

fordi jeg har andres meninger og ord og tanker og overbevisninger i hodet, så er svaret nei.

I tillegg er andres ord, autoriteters ord, psykiatere m.fl, de syns jeg er så utrolig flink :huh:

Og jeg misliker å høre det, flink liker jeg ikke høre at jeg er, det stemmer ikke med min egen erfaring og opplevelse

Men psykiateren som igjen sa, "Du er så søt", den er grei, han syns jeg er søt, fordi han syns jeg er uvanlig, det er ikke noe jeg har noen egen klar formening om, sånne utseende-ting, så da har han vel rett. Det er hyggelig å være så søt, han smigrer meg, jeg har konkludert med at det skyldes min væremåte.

Men mer enn søt, for å lykkes ville jeg vært atomforsker, når jeg ikke får til det, realisere drømmen min, så har jeg mislykkes, (ovenfor meg selv) at andre syns jeg er en kjempeflink autist, det er hyggelig når noen på dol skriver det, men når psykiatere sier jeg er så flink, så blir jeg egentlig morsk. Inni meg kommer sorg og sinne og en sånn blytung tåre gjør at smilet mitt blir trøtt og slitent:-( (jeg får sorg inni meg når de sier det) De sier ord om hvordan jeg vil det skal være, men det stemmer ikke med virkeligheten. HVorfor skal de si jeg er så flink, også snakke om tilrettelegging på arbeidsplassen m.m. :-(?

Jeg syns jeg har mislykkes, andre syns jeg er kjempeflink, jeg syns jeg i teorien er flink, men jeg kjenner sorg over å ikke få til. 

AnonymBruker
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det alltid de suksessrike som er sikrest på at de har problemer / vondt og ikke har skylden selv?

Anonymkode: 45684...9e0

Du tar feil når det gjelder andre meg, og sannsynligvis også for andre som ikke har mislykkes. De sykdommene som jeg har er ikke smittsomme eller livsstilssykdommer. Forskning antyder at pasientene har arvelige defekter, men sier ingenting sikkert om hva som utløser de sykdommene. Jeg har ført en temmelig moderat livsstil, har aldri røyket og et alkoholforbruk lik null, er ikke overvektig. Så jeg tror ikke jeg kunne ha utløst sykdommene i likegyldighet med egen helse eller av vanvare så langt jeg vet.

Sykdommene (og savnet etter fast jobb) er egentlig det eneste problemet i min tilværelse. Suksess i utdanning, arbeidsliv, fritid og familieliv skyldes dels målrettet innsats og veldig mye slit, i tillegg til noen ganger merkelig stort flaks. På fritiden har det faktisk mange ganger vært nær ved å gå galt. Veldig nær fæle ulykker mange ganger, men sluppet unna hver gang uten en skramme. Men altså sykdommene slapp jeg ikke unna. En av dem kommer nok til å forkorte livet mitt.

AnonymBruker
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her lukter det av selvskryt.

Anonymkode: 8510e...0a9

Sannheten er at det er ikke bare slit og målrettet innsats. Mye er faktisk kjempeflaks. Jeg kunne f.eks. ha rotet med kvinnefolk jeg ikke burde ha rotet med. I hvert fall har fristelsen vært der utallige ganger. Det har bare ikke skjedd. Hvorfor? Vet ikke helt. Noe av folklaringen er vel et selvbilde som ikke har vært så godt, og noe at jeg er nokså innadvendt. Gav gjerne fort opp når det gjaldt å få damer på kroken. Mange ungkarsår gikk sånn. Så hadde jeg kjempeflaks - traff jeg ei som virkelig var verdt å  beholde. Sammen har vi klart å skape en god tilværelse for oss begge og barna. Det er ikke min ære alt sammen, svært mye kommer av hennes innsats også.

Spørs hva du mener med mislykket da. Jeg har ikke noen utdanning utover vgs, men har en jobb jeg stortrives med, to friske unger, en fantastisk kjæreste og er gjeldfri. Så jeg har det veldig bra, så selv om jeg ikke er noe karrieremenneske med lang og flott utdannelse og en fin tittel er jeg ikke mislykket. :) 

20 timer siden, umakenverdt skrev:

Det spørs vel hvem man spør. I forhold til manges standard eller syn på hva som bør være mål i livet har jeg nok mislykkes. Men enkelte ville vil si at jeg har lykkes i enkelte ting jeg har gjort også. 

Det viktigste er vel tross alt hva du føler du selv hvis du kikker deg i speilet. 

Jeg har hatt og har mye utfordringer i mitt liv. Men er livet mitt miserabelt? Nei, egentlig ikke om jeg skal være 100% ærlig mot meg selv. 

Jeg har møtt flere miserable mennesker i mitt liv og jeg selv var blant de en gang i tiden. Den dagen jeg sluttet å ljuge for meg selv ble veldig mange ting bedre. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...