Gå til innhold

Hvor lenge er det siden du har skiftet sengetøy?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette merker jeg er litt flaut. Husker ikke sist jeg byttet, men det var etter jul ihvertfall. Har hatt andre ting å tenke på enn sengetøy i det siste, men tenkte å ta en skikkelig runde med husarbeid i morgen. Da skal jeg nok få skiftet på senga også.

Annonse

Burde skiftet oftere, det er ikke så veldig mye jobb. Men problemet er at lakenet sklir unna overmadrassen. Jeg er veldig lei av det, siden jeg da ofte blir liggende rett på overmadrassen, som er gammel og skitten. Jeg har strechlaken, så det burde jo sitte, men det gjør det ikke. Og det nytter ikke kjøpe gammeldags laken heller, fordi det vil ikke feste seg under overmadrassen.

8 timer siden, Wretch skrev:

Burde skiftet oftere, det er ikke så veldig mye jobb. Men problemet er at lakenet sklir unna overmadrassen. Jeg er veldig lei av det, siden jeg da ofte blir liggende rett på overmadrassen, som er gammel og skitten. Jeg har strechlaken, så det burde jo sitte, men det gjør det ikke. Og det nytter ikke kjøpe gammeldags laken heller, fordi det vil ikke feste seg under overmadrassen.

Legger du lakenet kun rundt overmadrassen da eller? Du må strekke lakenet rundt den tykke madrassen.

Annonse

Jeg testet å strekke det under rammemadrassen. Det gikk faktisk, men er usikker på hvor godt det sitter når det er så stramt som det er. Strikken ble tøyet helt til grensen. Jeg trodde egentlig stretchlaken kom i størrelsene 80, 90, 120, 150 og 180, og at det derfor ikke var noe å hente på en størrelse større. Fordi jeg lånte et laken i en størrelse større en gang, og det ble bare slapsete og gled av det også. Men jeg kan jo høre på KID hvis det her ikke fungerer. Ny seng kommer jeg i alle fall ikke til å kjøpe. Men jeg har aldri sett laken spesielt til rammemadrass - nå er ikke jeg spesielt ofte og glor på KID, dog.

3 minutter siden, Wretch skrev:

Jeg testet å strekke det under rammemadrassen. Det gikk faktisk, men er usikker på hvor godt det sitter når det er så stramt som det er. Strikken ble tøyet helt til grensen. Jeg trodde egentlig stretchlaken kom i størrelsene 80, 90, 120, 150 og 180, og at det derfor ikke var noe å hente på en størrelse større. Fordi jeg lånte et laken i en størrelse større en gang, og det ble bare slapsete og gled av det også. Men jeg kan jo høre på KID hvis det her ikke fungerer. Ny seng kommer jeg i alle fall ikke til å kjøpe. Men jeg har aldri sett laken spesielt til rammemadrass - nå er ikke jeg spesielt ofte og glor på KID, dog.

Ikea har vel noen andre dimensjoner på sine laken, mener jeg å huske. Men lurt å be om råd på Kid hvis det er der du kjøpte senga.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...