umakenverdt Skrevet 18. mars 2016 Skrevet 18. mars 2016 Skal man bli "kjent" med behandler, fortelle bakgrunnskunnskap om en selv? Jeg synes det er vanskelig å vurdere hva jeg skal si, hvordan svare på spørsmål... 0 Siter
stjernestøv Skrevet 18. mars 2016 Skrevet 18. mars 2016 16 minutter siden, umakenverdt skrev: Skal man bli "kjent" med behandler, fortelle bakgrunnskunnskap om en selv? Jeg synes det er vanskelig å vurdere hva jeg skal si, hvordan svare på spørsmål... Bale med alle spørsmålene til ny behandler, jeg syns det er bedre de leser litt faktisk. Man skal ikke fortelle alt på nytt, det er bare tåpelig. 0 Siter
XbellaX Skrevet 18. mars 2016 Skrevet 18. mars 2016 41 minutter siden, umakenverdt skrev: Skal man bli "kjent" med behandler, fortelle bakgrunnskunnskap om en selv? Jeg synes det er vanskelig å vurdere hva jeg skal si, hvordan svare på spørsmål... Har du spurt henne? 0 Siter
umakenverdt Skrevet 18. mars 2016 Forfatter Skrevet 18. mars 2016 38 minutter siden, stjernestøv skrev: Bale med alle spørsmålene til ny behandler, jeg syns det er bedre de leser litt faktisk. Man skal ikke fortelle alt på nytt, det er bare tåpelig. Mener du jeg skal skrive noe som hun kan lese da? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 18. mars 2016 Skrevet 18. mars 2016 1 minutt siden, umakenverdt skrev: Mener du jeg skal skrive noe som hun kan lese da? Tenkte de kunne lese gamle papirer jeg, hvis det er et nytt sted kan jo epikrise sendes. 0 Siter
umakenverdt Skrevet 18. mars 2016 Forfatter Skrevet 18. mars 2016 14 minutter siden, XbellaX skrev: Har du spurt henne? Hun stiller mange spørsmål. Jeg har fortalt henne at jeg synes det er vanskelig å vite hva som er relevant å svare på spørsmålene. Jeg vil ikke bruke tiden hennes feil. 0 Siter
XbellaX Skrevet 18. mars 2016 Skrevet 18. mars 2016 Et øyeblikk siden, umakenverdt skrev: Hun stiller mange spørsmål. Jeg har fortalt henne at jeg synes det er vanskelig å vite hva som er relevant å svare på spørsmålene. Jeg vil ikke bruke tiden hennes feil. Flott begynnelse, hva svarer hun på slikt? 0 Siter
umakenverdt Skrevet 18. mars 2016 Forfatter Skrevet 18. mars 2016 3 minutter siden, stjernestøv skrev: Tenkte de kunne lese gamle papirer jeg, hvis det er et nytt sted kan jo epikrise sendes. Ok, vet ikke om det er så mye gamle papirer, noen er det vel, men det står ikke så mye bakgrunnskunnskap om meg der tror jeg 0 Siter
stjernestøv Skrevet 18. mars 2016 Skrevet 18. mars 2016 1 minutt siden, umakenverdt skrev: Ok, vet ikke om det er så mye gamle papirer, noen er det vel, men det står ikke så mye bakgrunnskunnskap om meg der tror jeg Nei da er det jo fint om du kan skrive noe selv, så slipper du den slitsomme pratingen. 0 Siter
umakenverdt Skrevet 18. mars 2016 Forfatter Skrevet 18. mars 2016 1 minutt siden, XbellaX skrev: Flott begynnelse, hva svarer hun på slikt? Hun svarer at jeg ikke skal bekymre meg om det, at hun kan vurdere det. Men jeg må jo vite det for å vite hvor mye jeg skal svare. Hvor mye man skal svare på spørsmålene til andre er jo relativt...? Og jeg er redd jeg har for lange svar. Og jeg er redd hun misoppfatter at dette er noe jeg føler har stor betydning, når jeg ikke tror det. 0 Siter
umakenverdt Skrevet 18. mars 2016 Forfatter Skrevet 18. mars 2016 2 minutter siden, stjernestøv skrev: Nei da er det jo fint om du kan skrive noe selv, så slipper du den slitsomme pratingen. Jeg forstår selvsagt at vi skal prate sammen, men synes det er vanskelig å vite hva jeg skal fortelle om ting lengre tilbake i tid. Jeg hadde ikke tatt det opp om hun ikke hadde spurt. Kanskje jeg skal skrive noe, ja. 1 Siter
XbellaX Skrevet 18. mars 2016 Skrevet 18. mars 2016 3 minutter siden, umakenverdt skrev: Hun svarer at jeg ikke skal bekymre meg om det, at hun kan vurdere det. Men jeg må jo vite det for å vite hvor mye jeg skal svare. Hvor mye man skal svare på spørsmålene til andre er jo relativt...? Og jeg er redd jeg har for lange svar. Og jeg er redd hun misoppfatter at dette er noe jeg føler har stor betydning, når jeg ikke tror det. Ha tillit til at hun mener det hun sier og vil veilede deg underveis, i tillegg gjør det ingenting om samtalen sporer av med lange svar,- for i akkurat de impulsive setningene du kommer med kan det kanskje ligge noe verdifullt. Ned med skuldrene umaken, husk å puste. 1 Siter
umakenverdt Skrevet 18. mars 2016 Forfatter Skrevet 18. mars 2016 3 minutter siden, XbellaX skrev: Ha tillit til at hun mener det hun sier og vil veilede deg underveis, i tillegg gjør det ingenting om samtalen sporer av med lange svar,- for i akkurat de impulsive setningene du kommer med kan det kanskje ligge noe verdifullt. Ned med skuldrene umaken, husk å puste. Synes du ikke jeg bør gjøre noen vurdering av om jeg opplever at det kan være relevant for å komme videre før jeg kommer med svar? Hvordan skal jeg da vurdere hvordan jeg skal svare? 0 Siter
XbellaX Skrevet 18. mars 2016 Skrevet 18. mars 2016 8 minutter siden, umakenverdt skrev: Synes du ikke jeg bør gjøre noen vurdering av om jeg opplever at det kan være relevant for å komme videre før jeg kommer med svar? Hvordan skal jeg da vurdere hvordan jeg skal svare? Jeg har mer tro på at du som strever så mye med akkurat dette skal være tilstede i øyeblikket og ikke planlegge, vurdere og evaluere hva du skal si. Jobbe mellom timene, selvsagt - men slippe deg litt mer løs i selve timene. 0 Siter
frosken Skrevet 18. mars 2016 Skrevet 18. mars 2016 29 minutter siden, umakenverdt skrev: Hun svarer at jeg ikke skal bekymre meg om det, at hun kan vurdere det. Men jeg må jo vite det for å vite hvor mye jeg skal svare. Hvor mye man skal svare på spørsmålene til andre er jo relativt...? Og jeg er redd jeg har for lange svar. Og jeg er redd hun misoppfatter at dette er noe jeg føler har stor betydning, når jeg ikke tror det. Jeg synes du skal fortelle det du kommer på og som er rimelig relevant i forhold til det hun spør om. Det er ingen fare for at du skal si for mye. Og det spiller ingen rolle om du har fortalt det samme til din forrige behandler. Ny behandler, ny start, nye muligheter :-) 0 Siter
umakenverdt Skrevet 18. mars 2016 Forfatter Skrevet 18. mars 2016 2 minutter siden, XbellaX skrev: Jeg har mer tro på at du som strever så mye med akkurat dette skal være tilstede i øyeblikket og ikke planlegge, vurdere og evaluere hva du skal si. Jobbe mellom timene, selvsagt - men slippe deg litt mer løs i selve timene. Men hvordan kan jeg vite om spørsmål om barneskole, familie etc er "høflighetsspørsmål", som jeg ikke skal svare mye på. Det er jo ikke noe jeg driver og tenker på å bruker krefter på nå. Men jeg skal prøve å la være å planlegge og vurdere så mye under timene. Men jeg vil ikke risikere at jeg ikke forteller behandler det som er viktig. Da vil vel ikke behandlingen kunne bli hjelpsom, etter det jeg har lest her. 0 Siter
XbellaX Skrevet 18. mars 2016 Skrevet 18. mars 2016 1 minutt siden, umakenverdt skrev: Men hvordan kan jeg vite om spørsmål om barneskole, familie etc er "høflighetsspørsmål", som jeg ikke skal svare mye på. Det er jo ikke noe jeg driver og tenker på å bruker krefter på nå. Men jeg skal prøve å la være å planlegge og vurdere så mye under timene. Men jeg vil ikke risikere at jeg ikke forteller behandler det som er viktig. Da vil vel ikke behandlingen kunne bli hjelpsom, etter det jeg har lest her. Ikke tolk, bare svar på det hun spør om :-) 0 Siter
umakenverdt Skrevet 18. mars 2016 Forfatter Skrevet 18. mars 2016 3 minutter siden, frosken skrev: Jeg synes du skal fortelle det du kommer på og som er rimelig relevant i forhold til det hun spør om. Det er ingen fare for at du skal si for mye. Og det spiller ingen rolle om du har fortalt det samme til din forrige behandler. Ny behandler, ny start, nye muligheter :-) Jeg er egentlig ikke redd for at jeg skal si det samme til henne som til forrige behandler, da hun selvsagt ikke på noen måte kan få innsyn i behandlingen tidligere. Men jeg merker jo en forskjell på hvordan spørsmål blir stilt, jeg har jo blitt stilt spørsmål nå som ikke hadde fokus tidligere. 0 Siter
umakenverdt Skrevet 18. mars 2016 Forfatter Skrevet 18. mars 2016 Et øyeblikk siden, XbellaX skrev: Ikke tolk, bare svar på det hun spør om :-) Kjære vakre deg, det aner jeg ikke hvordan jeg gjør! Er det virkelig mennesker som klarer å gjøre det, jeg forstår ikke det. 0 Siter
frosken Skrevet 18. mars 2016 Skrevet 18. mars 2016 4 minutter siden, umakenverdt skrev: Jeg er egentlig ikke redd for at jeg skal si det samme til henne som til forrige behandler, da hun selvsagt ikke på noen måte kan få innsyn i behandlingen tidligere. Men jeg merker jo en forskjell på hvordan spørsmål blir stilt, jeg har jo blitt stilt spørsmål nå som ikke hadde fokus tidligere. Du kan fortelle henne neste gang om det du skriver om i denne tråden. Det er et tema egnet for videre utforskning:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.