Gå til innhold

Gleder du deg til tirsdag?

Gleder du deg til tirsdag?  

11 stemmer

1. 1. Gleder du deg til tirsdag?

• Ja
      6
    • Nei
      5

Anbefalte innlegg

påskelilje

Helt greit med hverdag, men jeg kunne gjerne hatt ferie en uke fremover :-)

Jeg våknet før vekkerklokka i dag, jentene syntes det var fælt å stå opp for å gå på skolen, men det blir nok greit når vi bare er i gang.

Jeg har aldri hatt lyst til å dra til New York... Frister ingenting.

Fortsetter under...

5 minutter siden, påskelilje skrev:

New York er fantastisk, sikker på at du ville elske det :). Jeg vil tilbake og gjerne ha litt tid - foreløpig har jeg bare hatt veldig korte turer dit og en lengre tur med barn - og da måtte man jo tilpasse seg. Var fint det også, men ønsker en lit lengre voksentur :).

Nicklusheletida
11 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg våknet før vekkerklokka i dag, jentene syntes det var fælt å stå opp for å gå på skolen, men det blir nok greit når vi bare er i gang.

Jeg synes det er greit å ha opplevd det, men deilig da vi dro derifra og kom til Miami. Mye finere der :)

12 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg liker bedre små , sjarmerende gamle middelalderbyer og jeg er ikke noe shoppingmenneske og liker ikke masete steder. Drømmen min er å feriere mer i Norge i årene som kommer for å dyrke min hobby og da er det ikke noe land som er bedre enn naturen i Norge. Riktignok må jeg kompromisse litt med kjæresten da han er avhengig av varme, men det skal vi klare :)

Dæven.....vi har noe til felles :P Jeg kunne aldri tenkt meg å dra til NY. Syns det var fint i Praha. Nå ferierer jeg bare i Norge. Problemet nå er at jeg begynner å måtte reise ganske langt for å oppleve nye fjell. Liker best de turene jeg kan planlegge etter værmeldinga. Men skal man kjøre i 7 timer først så syns jeg det fort krever litt mer planlegging og flere dager borte. Da er man garantert noe drittvær.

Madelenemie
52 minutter siden, påskelilje skrev:

Hei!

Jeg har aldri hatt lyst til å dra til USA jeg heller :-)

Og det var bare selve Manhatten jeg likte, var mer som en Europeisk metropol, lite typisk amerikansk.

Men i selve New York distriktet rundt, der er USA som jeg ikke liker spesielt, skjønt det var mye mer natur enn jeg hadde forventet, mye ville dyr, mange bra fredningsprogrammer.

Jeg hørte ikke på de som sa jeg kom til å like Manhatten, men nå forstår jeg hva de mente, det er lite typisk USA, samme sies om steder i California og Florida, så jeg skjønner nå at USA er mer enn min sterotypiske oppfatning av det.

Skal kanskje til Florida i august, men vet ikke nå om jeg orker pga av at jeg får så enorme smerter i kroppen  på flyturen, det var ille denne gangen, så evt må jeg finne en løsning på det. 

Jeg våkner ikke før vekkerklokke eller indre klokke for tiden, jeg er skikkelig utslitt, fysisk og mentalt.

Nicklusheletida
2 timer siden, Trine skrev:

Dæven.....vi har noe til felles :P Jeg kunne aldri tenkt meg å dra til NY. Syns det var fint i Praha. Nå ferierer jeg bare i Norge. Problemet nå er at jeg begynner å måtte reise ganske langt for å oppleve nye fjell. Liker best de turene jeg kan planlegge etter værmeldinga. Men skal man kjøre i 7 timer først så syns jeg det fort krever litt mer planlegging og flere dager borte. Da er man garantert noe drittvær.

Jeg har skjønt at vi liker mye av det samme, bortsett fra hunder :) Jeg har reist mye rundt i verden med x-en og det har vært fantastisk. Vi har reist mye rundt i Norge også, men etter at jeg begynte med hobbyen min kunne jeg tenke meg å gjøre mer av det siste. I Praha har jeg bare vært en liten tur for mange år siden, da vi hadde en.biltur i påsken. Jeg husker ikke så mye av Praha. Jeg husker mest fra Dresden, da det gjorde stort inntrykk. Det var det samme året som muren ble revet og det var vår første tur. Jeg husker vi fikk bo hjemme hos ei dame som hadde mye spennende å fortelle. Min x klarte å få til det utroligste slik at turene ble spennende, men dessverre bråkte han for mye i hverdagen. Jeg og min kjæreste er enige om at vi skal ha hytte på Hafjell ved siden av slalombakke og langrennsterreng om noen år.  Det blir nok et roligere liv med han, men så er han en mer behagelig person også da. Glad i tradisjoner og å dra på de samme stedene han , men skal nok klare å få dratt han med litt rundt i Norge, tenker jeg :D Han er jo glad i å gå i fjellet :)

Endret av Nicklusheletida

Annonse

6 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg har skjønt at vi liker mye av det samme, bortsett fra hunder :) Jeg har reist mye rundt i verden med x-en og det har vært fantastisk. Vi har reist mye rundt i Norge også, men etter at jeg begynte med hobbyen min kunne jeg tenke meg å gjøre mer av det siste. I Praha har jeg bare vært en liten tur for mange år siden, da vi hadde en.biltur i påsken. Jeg husker ikke så mye av Praha. Jeg husker mest fra Dresden, da det gjorde stort inntrykk. Det var det samme året som muren ble revet og det var vår første tur. Jeg husker vi fikk bo hjemme hos ei dame som hadde mye spennende å fortelle. Min x klarte å få til det utroligste slik at turene ble spennende, men dessverre bråkte han for mye i hverdagen. Jeg og min kjæreste er enige om at vi skal ha hytte på Hafjell ved siden av slalombakke og langrennsterreng om noen år.  Det blir nok et roligere liv med han, men så er han en mer behagelig person også da. Glad i tradisjoner og å dra på de samme stedene han , men skal nok klare å få dratt han med litt rundt i Norge, tenker jeg :D Han er jo glad i å gå i fjellet :)

Det var mange fine bygninger i Praha, også var det ikke altfor mye folk der. Men jeg er generelt ikke så glad i byer, liker natur jeg. Det er vel viktigere at personen man lever med er behagelig, enn at feriene blir veldig spennende. Det er jo tross alt mer hverdag enn ferie ;) Noen ganger skulle jeg ønske jeg hadde en hytte. Da har man et sted man kan dra til akkurat når man vil. Men jeg liker jo å gå på nye steder så da er telt mer passende, selv om det er litt hærk når det er drittvær.

påskelilje
2 timer siden, Xtra skrev:

New York er fantastisk, sikker på at du ville elske det :). Jeg vil tilbake og gjerne ha litt tid - foreløpig har jeg bare hatt veldig korte turer dit og en lengre tur med barn - og da måtte man jo tilpasse seg. Var fint det også, men ønsker en lit lengre voksentur :).

Nei.... det tror jeg ikke. (veldig skeptisk....). I vinter har jeg imidlertid lest to bøker om utvandring til Amerika, og for første gang har jeg kjent en ørliten spire av lyst til å se noen av de stedene fattige nordmenn dro til da de søkte lykken om en bedre fremtid for hundre år siden. Men jeg tviler på at jeg noen gang vil dra dit - det måtte være hvis en av ungene tok et år i USA.

Har så lite ferietid disponibel, at dersom jeg skulle dratt på en lengre tur, ville jeg mye heller sett mer av Afrika, eller rett og slett bare mer av Europa.

Nicklusheletida
3 minutter siden, Trine skrev:

Det var mange fine bygninger i Praha, også var det ikke altfor mye folk der. Men jeg er generelt ikke så glad i byer, liker natur jeg. Det er vel viktigere at personen man lever med er behagelig, enn at feriene blir veldig spennende. Det er jo tross alt mer hverdag enn ferie ;) Noen ganger skulle jeg ønske jeg hadde en hytte. Da har man et sted man kan dra til akkurat når man vil. Men jeg liker jo å gå på nye steder så da er telt mer passende, selv om det er litt hærk når det er drittvær.

Jeg drømmer kun om vinterhytte. Sommerhytte er ikke noe fristende, men å komme seg vekk fra den grå Oslogryta og opp til hvitt og fint vinterlandskap, det er deilig det :):)

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg drømmer kun om vinterhytte. Sommerhytte er ikke noe fristende, men å komme seg vekk fra den grå Oslogryta og opp til hvitt og fint vinterlandskap, det er deilig det :):)

Ja, det er deilig. Er ikke så mye grå gryte her hvor jeg bor, men jeg hadde ikke klagd om noen hadde gitt meg en hytte på fjellet ;) Ikke i en hyttelandsby, men en øde hytte.

Nicklusheletida
4 minutter siden, påskelilje skrev:

Nei.... det tror jeg ikke. (veldig skeptisk....). I vinter har jeg imidlertid lest to bøker om utvandring til Amerika, og for første gang har jeg kjent en ørliten spire av lyst til å se noen av de stedene fattige nordmenn dro til da de søkte lykken om en bedre fremtid for hundre år siden. Men jeg tviler på at jeg noen gang vil dra dit - det måtte være hvis en av ungene tok et år i USA.

Har så lite ferietid disponibel, at dersom jeg skulle dratt på en lengre tur, ville jeg mye heller sett mer av Afrika, eller rett og slett bare mer av Europa.

Ja det kunne jeg også like. Historie er gøy :)

Endret av Nicklusheletida
24 minutter siden, påskelilje skrev:

USA rommer så utrolig mye forskjellig!  Jeg var veldig skeptisk til USA da jeg var ung/yngre, men har etterhvert skjønt at USA rommer så utrolig mye forskjellig. Både slående vakker natur og ulike kulturer og mennesker. Har etterhvert vært i mange ulike stater, men det mest spennende stedet er definitivt Manhattan :).

Har likevel forståelse for at en er mer nysgjerrig på Afrika og Asia, men en tur til USA synes jeg likevel du bør ta ;).

Den 25. mars 2016 at 17.25, laban skrev:

Det er alltid masse turister på Manhattan, akkurat som i turiststrøkene i London, så de spør bare en tilfeldig person som ikke ser ut til å ha det altfor travelt, uten å vurdere klærne.

Tror ikke de alltid vurderer folks utseende så nøye i Italia heller ;) En gang i Verona, en stille kveld, ble jeg stoppet på gaten og spurt på _italiensk_ om veien til noe. Jeg hadde da langt blondt hår (lengre og blondere enn nå for tiden) og fremsto ikke som utpreget italiensk. Men jeg hadde ikke den norske obligatoriske ryggsekken da, så det var kanksje derfor jeg ble stoppet. ;)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...