Gå til innhold

???


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Bare av nyskjerrighet. Pleier de psykotiske gjøre masse rare ting? Som f.eks ta på seg aliminiums  folie på hodet å gå ute med det? Jeg blir så usikker, kan ikke huske jeg har gjort masse rare ting likevel har jeg hatt psykose som diagnose. Har ikke lagt med ned på en benk ute, og sagt til forbigående "Nå skal jeg ta en astralreise". Og når jeg var gravid, da holdt jeg det for meg selv begge gangene...mine åndelige ting, likevel mente nhd det var psykose. Men sykepleieren mener jeg måtte ha gjort rare ting, stemmer ikke det? Er det uenighet om dette i psykiatrien, spørs det hvem man kommer til? Jeg trodde det hadde med fungering å gjøre, nå fungerer jeg greit, er ikke redd etter jeg økte risperdal. Men tar stadig inn energier. Skal få snakke med legen om noen uker, men jeg har ikke noe nytt å komme med jeg. Vet ikke hva jeg skal spør om, noen ideer her? Han hadde med seg en turnuslege i dag, hun syns også det var spennende å snakke med meg. Mens dere her inne ikke syns det er spennende? Dere er jo lei av det virker det som. Fikk ikke tatt opp alt jeg ville i dag, de var så opptatt av å høre om åndelige ting virket det som. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

Blir bare forvirret, jeg har ALDRI gjort rare ting, ikke som jeg kommer på. Er mine tidligere diagnoser da feil? Vil ikke ha diagnoser jeg IKKE har. Dette får jeg spør legen om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
28 minutter siden, stjernestøv skrev:

Bare av nyskjerrighet. Pleier de psykotiske gjøre masse rare ting? Som f.eks ta på seg aliminiums  folie på hodet å gå ute med det? Jeg blir så usikker, kan ikke huske jeg har gjort masse rare ting likevel har jeg hatt psykose som diagnose. Har ikke lagt med ned på en benk ute, og sagt til forbigående "Nå skal jeg ta en astralreise". Og når jeg var gravid, da holdt jeg det for meg selv begge gangene...mine åndelige ting, likevel mente nhd det var psykose. Men sykepleieren mener jeg måtte ha gjort rare ting, stemmer ikke det? Er det uenighet om dette i psykiatrien, spørs det hvem man kommer til? Jeg trodde det hadde med fungering å gjøre, nå fungerer jeg greit, er ikke redd etter jeg økte risperdal. Men tar stadig inn energier. Skal få snakke med legen om noen uker, men jeg har ikke noe nytt å komme med jeg. Vet ikke hva jeg skal spør om, noen ideer her? Han hadde med seg en turnuslege i dag, hun syns også det var spennende å snakke med meg. Mens dere her inne ikke syns det er spennende? Dere er jo lei av det virker det som. Fikk ikke tatt opp alt jeg ville i dag, de var så opptatt av å høre om åndelige ting virket det som. 

Du har fått et klart og tydelig svar allerede på at du trenger ikke gjøre slike rare ting for å ha en psykose.

Når det gjelder diagnose, så kan ingen her hjelpe deg, men jeg skjønner grublingen med alle de forskjellige diagnoser du har fått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beautiful_Creatures

Sånn som jeg har forstått psykose (og opplevd det selv) går det mer enn noe annet på det man har inni seg. Tankene, det man tror om noe, overbevistheten om at man har rett i det man selv oppfatter som virkelig. 

Det med å gjøre rare ting kommer mer som en konsekvens av det man tror inni seg (og dette er det nødvendigvis ikke alle som gjør heller).

Vet ikke om dette gjorde deg noe klokere stjernestøv, men det er ihvertfall slik jeg tolker både noe av det NHD har forklart i enkelte tråder, og det stemmer overens med egen erfaring. 

Endret av Beautiful_Creatures
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
17 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Du har fått et klart og tydelig svar allerede på at du trenger ikke gjøre slike rare ting for å ha en psykose.

Når det gjelder diagnose, så kan ingen her hjelpe deg, men jeg skjønner grublingen med alle de forskjellige diagnoser du har fått.

Ja det er NHD sin mening det, men sykepleieren mener noe annet og det er jo han som kommer her. Blir litt forvirret og usikker på om det som står i papirene er feil, men han sa jo selv at det var legens oppgave. Altså diagnoser. Får ta det opp med han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
16 minutter siden, Beautiful_Creatures skrev:

Sånn som jeg har forstått psykose (og opplevd det selv) går det mer enn noe annet på det man har inni seg. Tankene, det man tror om noe, overbevistheten om at man har rett i det man selv oppfatter som virkelig. 

Det med å gjøre rare ting kommer mer som en konsekvens av det man tror inni seg (og dette er det nødvendigvis ikke alle som gjør heller).

Vet ikke om dette gjorde deg noe klokere stjernestøv, men det er ihvertfall slik jeg tolker både noe av det NHD har forklart i enkelte tråder, og det stemmer overens med egen erfaring. 

Det som tidligere har kommet frem som følge av "åndelige ting", det som i psykiatrien er psykose er angst, jeg vet at det er en og samme ting. Jeg er ikke dum. Vet hva psykiatrien mener og hva alternative folk mener, det er opp til meg å velge side. Nå valgte jeg å øke til 2 mg risperdal, da fikk jeg mindre angst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det som tidligere har kommet frem som følge av "åndelige ting", det som i psykiatrien er psykose er angst, jeg vet at det er en og samme ting. Jeg er ikke dum. Vet hva psykiatrien mener og hva alternative folk mener

Tror nok det store flertallet er enige med psykiatrien her. ;)

Anonymkode: 32b5a...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror nok det store flertallet er enige med psykiatrien her. ;)

Anonymkode: 32b5a...b56

Mulig det. Lurer på å bestille meg fjernhealing nå, å gud bare det hadde hjulpet. Sykepleieren kan ikke hjelpe meg med energiene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Mulig det. Lurer på å bestille meg fjernhealing nå, å gud bare det hadde hjulpet. Sykepleieren kan ikke hjelpe meg med energiene. 

Det er bare å kaste bort pengene!

Anonymkode: 32b5a...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare å kaste bort pengene!

Anonymkode: 32b5a...b56

Det er jo ikke sikkert, men hun ser nok ikke på dette som sykdom. Så da er jeg der igjen, det er så bale å måtte velge side. Kunne vært en mellomting, selv tror jeg det er en blanding. Vil ikke kalle meg synsk heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykose kan være veldig mye forskjellig. Det er riktig at noen psykotiske mennesker går med hatter av tinnfolie eller har annen absurd adferd, men det betyr ikke at alle gjør det eller at om man ikke gjør det så er man ikke psykotisk. 

Psykose fører så godt som alltid angst med seg. Selvfølgelig er man som regel redd for det man er overbevist om foregår, det er sjelden utelukkende hyggelige ting (kanskje med et unntak av noen maniske psykoser). At man har angst utelukker absolutt ikke psykose.

Jeg tror det er lurt å overlate vurderingen av hva man har og ikke har til ekspertene. De har erfaring og de er objektive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

4 timer siden, stjernestøv skrev:

Men tar stadig inn energier. Skal få snakke med legen om noen uker, men jeg har ikke noe nytt å komme med jeg. Vet ikke hva jeg skal spør om, noen ideer her?

Du sier jo at du tar inn andres energier og at du blir dårlig av det. Det syns jeg du skal ta opp med legen når du skal dit. Så bør du jo ta opp med hn din usikkerhet i forhold til diagnosen. Hn kan forklare deg hvorfor du har fått den diagnosen du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Et øyeblikk siden, Trine skrev:

 

Du sier jo at du tar inn andres energier og at du blir dårlig av det. Det syns jeg du skal ta opp med legen når du skal dit. Så bør du jo ta opp med hn din usikkerhet i forhold til diagnosen. Hn kan forklare deg hvorfor du har fått den diagnosen du har.

Ja det skal jeg ta opp. Lurer bare på om sykepleieren mener jeg aldri har vært psykotisk, skal sende melding til han i morgen og spør om det. Da er jo leger og psykologer på bærtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det skal jeg ta opp. Lurer bare på om sykepleieren mener jeg aldri har vært psykotisk, skal sende melding til han i morgen og spør om det. Da er jo leger og psykologer på bærtur.

Vil anta leger/psykologer har bedre greie på dette enn en sykepleier.

Anonymkode: 32b5a...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det skal jeg ta opp. Lurer bare på om sykepleieren mener jeg aldri har vært psykotisk, skal sende melding til han i morgen og spør om det. Da er jo leger og psykologer på bærtur.

Eller er det kanskje sykepleieren som er på bærtur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vil anta leger/psykologer har bedre greie på dette enn en sykepleier.

Anonymkode: 32b5a...b56

Javel, men han virker så bastant? Men han sa jo at legen fikk ta seg av diagnoser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev:

Javel, men han virker så bastant? 

Han har ikke rett fordet.

Anonymkode: 32b5a...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Trine skrev:

Eller er det kanskje sykepleieren som er på bærtur?

Han er ihvertfall veldig åpen for mine ideer, og det burde jeg være gla for. Blir bare usikker siden han jobber i psykiatrien. Og han er jo min behandler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han har ikke rett fordet.

Anonymkode: 32b5a...b56

Nei mulig det. Får høre hva han svarer i morgen. Jeg har jo aldri gjort så rare ting, er helst rolig av meg og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, stjernestøv skrev:

Han er ihvertfall veldig åpen for mine ideer, og det burde jeg være gla for. Blir bare usikker siden han jobber i psykiatrien. Og han er jo min behandler. 

Legen jobber også i psykiatrien ;)

5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei mulig det. Får høre hva han svarer i morgen. Jeg har jo aldri gjort så rare ting, er helst rolig av meg og. 

Du gjør rare ting jo :) Du tar inn andres energier, føler andres smerte, snakker med katten på astralplanet. Det er rare ting ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...