Gå til innhold

Jeg trenger seriøst hjelllllp !!


Gjest tøffen

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er en ellers meget tøff gutt på 18 som er en livlig gutt med fullt av humør og livsgnist. MEN, når jeg får tannlegekortet i posten, forandrer personligheten min seg drastisk. Jeg er sur mot folk, er mye alene og surmuler, i det hele tatt folk merker at det er noe galt med meg samt jeg får et dårlig forhold til familien min. jeg greier ikke tenke på annet, kun tannlegen og skrekken står i hodet mitt. Jeg føler liksom dette blir det siste jeg gjør i livet mitt, jeg gleder meg ikke til koselige ting som skal skje, ingenting, akkurat som om tannlegen var slutten på de usle 18 åra mine. Jeg har dårlige erfaringer med tannlegen fra før av dette er nok hovedgrunnen, men har alltid vært livredd. Når jeg kommer inn til tannlegen og kjenner lukten, er det på nippet før jeg snur i døra. Jeg blir svimmel kvalm og det går helt rundt for meg. Som du skjønner tannlegekortet har nå kommet og timen er til mandag.... jeg går hver dag og tenker og grubler, kikker meg i speilit og ser om det er noe å se...henter sylspisse ting og stikker hardt ned i tennene for å sjekk osv. prøver å si til meg selv at jeg får vondere rundt om kring på kroppen sikkert hver dag, bare at jeg ikke er klar over smerten som skal komme. Men dette hjelper ikke, er rett og slett for redd, ingenting annet her i livet er jeg redd for, så og si ingenting, kun tannlegeskrkk og er litt redd hester.

Dette er et meget stort problem for meg, det er nå under en uke til min time, og jeg vurderer sterkt avbestilling!!! Hjelp hva skal jeg gjør for å kvitte meg med denne egentlig filletingen, men som er gigantisk for meg ......?????

Til slutt noen faktaspørsmål

1. Betyr brune flekker garantert hull???

2. Jeg har noen runde groper i jekslene som gjør litt vondt å trykke i, men som ikke er seige, er dette hull??? og betyr seigheten garantert hull???

3. Dersom jeg har litt vondt i tennene et par dager så forsvinner det, må dette være hull???

4. og til slutt hva med ising?? hva betyr det ???

Håper du kan svare på dette, det hadde jeg satt stoor pris på

Vennlig Hilsen Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Hei tøffen.

Ikke alle gutter på 18 er så tøffe som de tror.

Ingen er vel egentlig det ?

Av og til møter vi det i oss som forteller oss at vi egentlig er litt engstelige og redde, selv for bagateller.

Din angst for tannbehandling deler du med mange. Det utvikles etter hvert metoder for bekjempelse av slik angst, noen tannleger har spesiell kompetanse for behandling av tilfeller som ditt.

Den lokale forening av tannleger på stedet du bor vil kunne råde deg i en sak som denne.

Når det gjelder dette og de andre problemene du nevner kan dette bare besvare sikkert ved en personlig konsultasjon hos en tannlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...