Gå til innhold

NHD: Metadon mot behandlings resistent Bipolar

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, hva syntes du om og sette behandlings resistente bipolare pasienter på metadon eller andre opiater sånn som denne legen har gjort med stor suksess: http://www.understandingpain.com/methadone-treating-bipolar-disease-and-migraine.html

Er det mulig og få utskrevet opiater mot psykisk lidelse i Norge som i USA? vurderer og prøve "The Opiate Cure" selv om det lar seg gjøre i Norge lovlig.

Endret av medz2
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

I Norge er dette umulig.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

I Norge er dette umulig.

Hadde det vært effektivt, hvis det hadde vært mulig?

Anonymkode: 29790...417

• 1 år senere...
Skrevet (endret)

Vet dette er en gammel tråd, men må bare si at det er noe av det mest uansvarlige jeg har hørt, gjøre folk til opiatavhengige for å behandle psykisk sykdom!?!?

Er selv opiat avhengig men snart 11 mnd nykter (med hjelp av subutex) så jeg vet hva jeg snakker om når jeg sier at det er et helvete som en oppegående lege ikke skal sette pasientene i!

Ja opiater fungerer bra både mot depresjoiner angst og fysisk smerte, men syntes dette høres uansvarlig ut!

Endret av ALeXz
i forgot
Skrevet

Fra den ene artikkelen (oversatt fra engelsk);

ALKS 5461 er faktisk en kombinasjon av to molekyler. 
Den første er buprenorfin, som allerede er brukt til å gi noen av fordelene med 
opiater, uten mange av de verste bivirkningene, slik at folk kan slippe av med 
narkotika (som et alternativ til metadon). Det andre molekylet er nå 
kjent som ALKS 33-og det er den magiske delen.

Der står det at det ene molekylet er Buprenorfin( det samme virkestoffet som er i Subutex og Suboxone som blir brukt til å behandle opiat/heroin avhengige), å det er sterkt vanedannende!

Dette fant jeg på en annen norsk nettside;

" Buprenorfin har et klart misbrukspotensial, og rapporter om misbruk foreligger fra hele verden (18 – 20). Allerede i 1989 registrerte Verdens helseorganisasjon preparatet som et avhengighetsskapende middel. Hvis buprenorfin deles ut i et lavterskeltilbud eller i forskrivning fra leger uten spesielle oppfølgingsregler, vil mange injisere midlet. I én undersøkelse brukte hele 24 % peroral medikasjon utelukkende til injeksjon (21). "

Så ja, det var min mening.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...