Gå til innhold

Remeron- bivirkninger....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har begynt å bruke remeron. Siden søvnen min har vært ekstremt dårlig de siste årene og siden jeg lider av depresjon og noe angst har psykologen skrevet ut dette til meg. Trolig også pga matmangel. Har hatt 2 måltider om dagen så lenge jeg kan huske....

Jeg bruker 15ml for øyeblikket, gått på de i en ukes tid... Og jeg blir helt slått ut av medisinene! Jeg sover mellom 13 for 20 timer, er sløv og litt svimmel når jeg våkner. Tar litt tid før jeg kommer meg. Matlysten har ikke økt ekstremt, jeg spiser nesten likt som før bare litt mer. En skive eller noe frukt. I tillegg blei jeg veldig tørr i munnen. Drikker store mengder vann for å bløte opp. Husker apotek damen sa hvis dette skjedde burde jeg bruke noe for å øke spytt sirkulasjonen i munnen...

Er det flere som har opplevd dette? Hvor lenge eventuelt..? Ikke at jeg har så veldig i mot det, men foretrekker å sove litt mindre for å være ærlig. Ikke at jeg gjør stort mer enn å se på tv og surre rundt i hjemmet uansetmen greit å føle jeg får bevegde meg en smule mer enn nå. Og er det andre bivirkninger jeg muligens kan oppleve..? Utenom løs mage, det har jeg nylig opplevd.

Skrevet
1 time siden, Jx92 skrev:

Hei, jeg har begynt å bruke remeron. Siden søvnen min har vært ekstremt dårlig de siste årene og siden jeg lider av depresjon og noe angst har psykologen skrevet ut dette til meg. Trolig også pga matmangel. Har hatt 2 måltider om dagen så lenge jeg kan huske....

Jeg bruker 15ml for øyeblikket, gått på de i en ukes tid... Og jeg blir helt slått ut av medisinene! Jeg sover mellom 13 for 20 timer, er sløv og litt svimmel når jeg våkner. Tar litt tid før jeg kommer meg. Matlysten har ikke økt ekstremt, jeg spiser nesten likt som før bare litt mer. En skive eller noe frukt. I tillegg blei jeg veldig tørr i munnen. Drikker store mengder vann for å bløte opp. Husker apotek damen sa hvis dette skjedde burde jeg bruke noe for å øke spytt sirkulasjonen i munnen...

Er det flere som har opplevd dette? Hvor lenge eventuelt..? 

Ja, men varte et par dager for meg (15mg). Men ble veldig svimmel på dagtid av større doser (60 mg).

motorPrøysen
Skrevet

Symptomene du opplever (trøtthet, munntørrhet) er veldig vanlig på Remeron. De kommer av en antihistamin effekt, samme som for allergimedisiner. For de fleste blir disse symptomene betraktelig midlere i løpet av et par uker. Du kan også oppleve mer energi om du går opp i dose. Dette kan virke paradoksalt, men kommer av at den antihistamine effekten allerede har nådd maks, mens mer aktiverende egenskaper ved Remeron trer inn når du øker dosen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...