Gå til innhold

Har du erfaring med unge på 13?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 15.6.2016 at 7:03 PM, frosken said:

Slike historier tror jeg dessverre det er mange av. Derfor likte jeg så godt å høre nevøen min fortelle om en klassekamerat da de var i 10års alderen. Han sa at kameraten hadde en "urosykdom" og at denne sykdommen gjorde at han fikk medisiner. Han presiserte at kameraten ikke var slem, men det skjedde av og til noen uhell som ingen kunne noe for :-)

Den samme nevøen hadde for øvrig også en klassekamerat han mente var slem. Da jeg spurte om ikke han også kunne ha en slags sykdom som gjorde det vanskeligere for ham å oppføre seg ordentlig, svarte nevøen kontant at når man hele tiden klarer å slippe døren akkurat slik at noen klemmer fingrene sine, så er man ikke syk men slem;-) 

(Dette har ikke så mye med saken å gjøre, jeg er bare mimrete i dag fordi nevøen akkurat ble ferdig med siste eksamen på vgs.)

Gratulerer! :) Har du flere nevøer, eller er det han som nettopp var 12 som har fullført videregående? Mange unger er både klokere og mer empatiske enn enkelte voksne, altså. Det er fint å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
4 timer siden, morsan skrev:

Oi oi! De vokser til disse DOL-barna. :) 

Ja, hun var omtrent født på dol hun. Husker jeg skrev om den nydelige jenta som var helt rynkefri og glatt i huden enda hun bare var rundt 1 kilo :D

Bilder fra den tiden viser at hun var en rynkete fugleunge, så blikket mitt var noe sløret, men hun har kommet seg da :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, hun var omtrent født på dol hun. Husker jeg skrev om den nydelige jenta som var helt rynkefri og glatt i huden enda hun bare var rundt 1 kilo :D

Bilder fra den tiden viser at hun var en rynkete fugleunge, så blikket mitt var noe sløret, men hun har kommet seg da :D

 

 

Hehehe ❤️❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, tonie skrev:

Gratulerer! :) Har du flere nevøer, eller er det han som nettopp var 12 som har fullført videregående? Mange unger er både klokere og mer empatiske enn enkelte voksne, altså. Det er fint å se.

Ja, det er han som jeg også mener nettopp var tolv😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, hun var omtrent født på dol hun. Husker jeg skrev om den nydelige jenta som var helt rynkefri og glatt i huden enda hun bare var rundt 1 kilo :D

Jeg husker godt dramatikken rundt svangerskapet og fødselen av minstejenta di.  Det var mange gravide og småbarnsmødre her den gangen. 

Det er litt rart når den som alltid har hatt status som desidert minst, blir stor.  Det gjelder å la være å tenke for mye på hva det sier om vår egen alder :mellow: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
17 minutter siden, laban skrev:

Det gjelder å la være å tenke for mye på hva det sier om vår egen alder :mellow: 

I dag tok jeg bussen til jobb. Fant ikke busskortet, så jeg måtte kjøpe enkeltbillett. Sa hvor jeg skulle til, hvor på sjåføren spurte:

"Voksen?"

....

Tok det først som et sabla kompliment, men etterpå innså jeg at det kanskje var en gedigen fornærmelse :-P

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
3 minutter siden, laban skrev:

Jeg husker godt dramatikken rundt svangerskapet og fødselen av minstejenta di.  Det var mange gravide og småbarnsmødre her den gangen. 

Det er litt rart når den som alltid har hatt status som desidert minst, blir stor.  Det gjelder å la være å tenke for mye på hva det sier om vår egen alder :mellow: 

Ja, fikk beskjed om at jeg vokste for lite. Det var mitt tredje svangerskap og jeg hadde bestemt meg på forhånd om at legene ikke skulle greie å gjøre meg bekymret om de IGJEN for tredje gang begynte å våse om at jeg vokste for lite.

De greide jo å gjøre slik at jeg gikk og bekymret meg i de to første svangerskapene HELT UTEN grunn. Fikk vite at de var så små. Ekstra kontroller. Mye under 3 kilo rett før fødsel, ble det sagt. Ungene var 3.200 g og 3.330 g. Altså helt normal vekt.

Da historien gjentok seg for tredjøe gang, ville jeg ikke høre på dem. Mente de tok feil og at jeg kom til å skyte i været de siste 2 månedene. Da de ville ta ut jenta 2 måneder før termin, var jeg MEGET skeptisk for å si det mildt. Stolte ikke på dem lenge, men jeg hadde ikke noe valg fordi hvis det vsr jeg som tok feil, ville jeg aldri greie å tilgi meg selv. 

Fortsatt tror jeg det var legene som tok feil da, men det spiller ingen rolle lenger, for jenta har ikke problemer med noe som helst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, påskelilje skrev:

I dag tok jeg bussen til jobb. Fant ikke busskortet, så jeg måtte kjøpe enkeltbillett. Sa hvor jeg skulle til, hvor på sjåføren spurte:

"Voksen?"

....

Tok det først som et sabla kompliment, men etterpå innså jeg at det kanskje var en gedigen fornærmelse :-P

;-)

Hehe, sånt synes jeg er litt tåpelig. På min nærbutikk er det en mann som bestandig spøkefullt spør meg om legitimasjon om jeg kjøper øl. Han mener det vel som et slags kompliment, men virker nesten litt mot sin hensikt når man er rundet 50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, påskelilje skrev:

I dag tok jeg bussen til jobb. Fant ikke busskortet, så jeg måtte kjøpe enkeltbillett. Sa hvor jeg skulle til, hvor på sjåføren spurte:

"Voksen?"

....

Tok det først som et sabla kompliment, men etterpå innså jeg at det kanskje var en gedigen fornærmelse :-P

;-)

Mange som tar buss kjøper billetter til honnørpris, det var sikkert det sjåføren mente med å spørre om du skulle betale voksenbillet eller honnørbillett.  😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Da de ville ta ut jenta 2 måneder før termin, var jeg MEGET skeptisk for å si det mildt.

Det husker jeg ;) 

Dessuten husker jeg at det etter hvert så ut til at alt hadde gått bra, selv om hun var liten.  Godt at det har fortsatt slik. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, laban skrev:

Det husker jeg ;) 

Dessuten husker jeg at det etter hvert så ut til at alt hadde gått bra, selv om hun var liten.  Godt at det har fortsatt slik. 

Hun fikk alvorlig RS-- virus da hun vat et halvt år gammel og det kunne endt fatalt. Måtte krangle med legen for å få henne innlagt på sykehus. Etter det har det ikke vært noe :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, frosken skrev:

Det hender forøvrig at jeg lurer på hvordan det går med fotballgutten din og lekselesingen - rart med alle disse dol-ungene man synes man kjenner litt.

Sønnen min er langt mer selvstendig (og mindre ambisiøs) når det gjelder skolearbeid, enn søsteren var.  Det er både positivt og negativt - jeg slipper "billigere" mht. egen tidsbruk, men han kunne sikkert prestert bedre hvis han hadde jobbet jevnere i stedet for å satse på dramatiske skippertak.  Men han har i hvert fall forstått at det hjelper å stille forberedt til prøver o.l.  Jeg forsøker å trekke sammenlikninger med fotballen - der vet han jo at det er store forskjeller mellom de som driver egentrening og de som gjør bare det de må. 

Han spiller juniorfotball i 2.divisjon og har også fått et innhopp i en A-lagskamp i 3.divisjon.  Han har byttet klubb for å slippe å ofre all fritid på å forsøke å komme på juniorlaget i øverste divisjon - det er bedre å få spille på nivå 2 enn å sitte på benken på nivå 1.  Så foreløpig holder vi balansen.  Vi får se hvordan det blir i 2. og 3. vgs, det blir sikkert ikke mindre å gjøre - og så må man jo forberede russetiden...

Takk for interessen :)

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Høstløv skrev:

Mange som tar buss kjøper billetter til honnørpris, det var sikkert det sjåføren mente med å spørre om du skulle betale voksenbillet eller honnørbillett.  😊

Hehe, jeg tenkte ikke på at alternativet til voksenbillett kunne være honnør, en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, påskelilje skrev:

I dag tok jeg bussen til jobb. Fant ikke busskortet, så jeg måtte kjøpe enkeltbillett. Sa hvor jeg skulle til, hvor på sjåføren spurte:

"Voksen?"

....

Tok det først som et sabla kompliment, men etterpå innså jeg at det kanskje var en gedigen fornærmelse :-P

;-)

*haha* Jeg ble 48 sist helg og skulle kjøpe en ny badedrakt. Damen som drev butikken var et hyperaktivt fyrverkeri og da jeg hadde tredd på meg en badedrakt som ikke falt helt i smak så fant hun en annen til meg og i det samme hun rekker meg den nye sier hun - "Og den andre så så veldig voksen ut!" :D Jeg lurer virkelig på hvor gammel hun trodde jeg var... :huh::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Lillemus skrev:

*haha* Jeg ble 48 sist helg og skulle kjøpe en ny badedrakt. Damen som drev butikken var et hyperaktivt fyrverkeri og da jeg hadde tredd på meg en badedrakt som ikke falt helt i smak så fant hun en annen til meg og i det samme hun rekker meg den nye sier hun - "Og den andre så så veldig voksen ut!" :D Jeg lurer virkelig på hvor gammel hun trodde jeg var... :huh::lol:

Når det gjelder dameklær betyr vel "vel voksen" omtrent det samme som kjerring eller gammel dame.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
35 minutter siden, Lillemus skrev:

*haha* Jeg ble 48 sist helg og skulle kjøpe en ny badedrakt. Damen som drev butikken var et hyperaktivt fyrverkeri og da jeg hadde tredd på meg en badedrakt som ikke falt helt i smak så fant hun en annen til meg og i det samme hun rekker meg den nye sier hun - "Og den andre så så veldig voksen ut!" :D Jeg lurer virkelig på hvor gammel hun trodde jeg var... :huh::lol:

Nå bruker ikke jeg badedrakt da, men jeg hadde fått fnatt av en ekspeditør som sto utenfor venterommet og ventet og skulle se om den passet mens jeg prøvde. Jeg hadde gått raskt ut derifra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Nå bruker ikke jeg badedrakt da, men jeg hadde fått fnatt av en ekspeditør som sto utenfor venterommet og ventet og skulle se om den passet mens jeg prøvde. Jeg hadde gått raskt ut derifra :)

Ja, slik er det vel om en prøver badetøy eller undertøy i "gammeldagse" undertøysforretninger. Husker jeg har fått litt fnatt av butikkdamer som omtrent stikker hodet inn i prøverommet for å se hvordan BH'er jeg prøver passer. Noen (kanskje eldre?) setter vel pris på denne personlige servicen, men selv foretrekker jeg at de holder seg mer i bakgrunnen men er tilgjengelige ved spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
14 minutter siden, Xtra skrev:

Ja, slik er det vel om en prøver badetøy eller undertøy i "gammeldagse" undertøysforretninger. Husker jeg har fått litt fnatt av butikkdamer som omtrent stikker hodet inn i prøverommet for å se hvordan BH'er jeg prøver passer. Noen (kanskje eldre?) setter vel pris på denne personlige servicen, men selv foretrekker jeg at de holder seg mer i bakgrunnen men er tilgjengelige ved spørsmål.

Ja, jeg vil prøve klær i fred. Jeg vet selv hva jeg vil ha og hva jeg ikke vil ha :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...