Gå til innhold

Besøk av anorektiker

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, selvfølgelig en stor del av problemet. anoreksi går ikke bare utover den som ikke spiser og mat og måltider er mye mer enn å få i seg næring.

Anonymkode: 16a2a...7c7

Det er jeg ikke enig i. Hva spiller det for noen rolle for deg om en annen person ikke spiser? Hm, flaks du ikke er venn med meg da, for da hadde du hatt et problem. Jeg spiser ene og alene for å få i meg næring. Selvfølgelig er det mat jeg liker og mat jeg ikke liker, men jeg spiser ikke fordi jeg syns det er så forbanna hyggelig ;) Om det kun er mat som kan få deg til å hygge deg sammen med andre så tror jeg det blir feil å skylde på anorektikeren. Da er det like mye du som har et problem, selv om ditt problem ikke er like skadelig for deg som din venns anoreksia er for henne.

AnonymBruker
Skrevet

At det sier mer om meg enn henne måtte jo også komme. :-)

Hun er ikke svært lite hyggelig. Men hun ikke en av mine nærmeste. 

Det er kanskje ikke PK her inne å si høyt at psyke mennesker kan være pain in the ass å forholde seg til. Selvfølgelig er også anoreksien en stor det av problemet med å ha henne på besøk i mange dager. 

Er du sikker på at du er vennen hennes?

Anonymkode: 7a951...ede

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At det sier mer om meg enn henne måtte jo også komme. :-)

Hun er ikke svært lite hyggelig. Men hun ikke en av mine nærmeste. 

Det er kanskje ikke PK her inne å si høyt at psyke mennesker kan være pain in the ass å forholde seg til. Selvfølgelig er også anoreksien en stor det av problemet med å ha henne på besøk i mange dager. 

Mitt svar var basert på at du hadde sagt at det var snakk om et par dager. Slik jeg ser et, er det mye mindre belastende å ta litt hensyn i et par dager enn _mange_ dager.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert ikke så PK å si at friske mennesker også kan være en pain in tha ass, men det kan de virkelig :D

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Trine skrev:

Det er jeg ikke enig i. Hva spiller det for noen rolle for deg om en annen person ikke spiser? Hm, flaks du ikke er venn med meg da, for da hadde du hatt et problem. Jeg spiser ene og alene for å få i meg næring. Selvfølgelig er det mat jeg liker og mat jeg ikke liker, men jeg spiser ikke fordi jeg syns det er så forbanna hyggelig ;) Om det kun er mat som kan få deg til å hygge deg sammen med andre så tror jeg det blir feil å skylde på anorektikeren. Da er det like mye du som har et problem, selv om ditt problem ikke er like skadelig for deg som din venns anoreksia er for henne.

Du skjønner virkelig ikke forskjellen på ditt forhold til mat og en spiseforstyrret anorektiker? Da har du virkelig noe å lære.

spar meg for å tilegge meg å ha like mye problem og på den måte normalisere. Jeg har også snakket med nær familie av anorektike. Deres forhold til mat påvirker hele familien i  stor grad på en negativ måte. 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, frosken skrev:

Mitt svar var basert på at du hadde sagt at det var snakk om et par dager. Slik jeg ser et, er det mye mindre belastende å ta litt hensyn i et par dager enn _mange_ dager.

Så jeg skal ta hensyn til at hennes spiseforstyrrede væremåte kommer til å gjøre at det blir en kjip helg? 

AnonymBruker
Skrevet

Da får du vel bare si til henne at du ikke ønsker henne på besøk fordi hun er anorektiker.

AnonymBruker
Skrevet

Da får du vel bare si til henne at du ikke ønsker henne på besøk fordi hun er anorektiker.

Ja, det er det jeg egentlig vil. Men lurer på om det er innafor å være så brutalt ærlig. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vennskap er å gi og ta. Det er det som er poenget. Dette er ingen nær venninne som jeg deler mye positivt med heller. Derfor hjelper det ikke akkurat være så alvorlig spiseforstyrret at omgivelsene må liksom tilpasse seg henne for at det skal bli levelig. 

Hva vet du forresten om hva jeg har hatt av sykdommer og ikke? Dessuten: jeg slår ikke hånden av venner "bare" fordi de har en psykisk lidelse som anoreksi. Men folk som nesten bare snakker om sykdom er ekstremt lite givende og ganske irriterende å forholde seg til. 

Så, skal jeg virkelig måtte finne meg i to-tre dager med en perifer venninne som har alvorlig spiseforstyrrelse som gjør alt ekstra vanskelig? 

Anonymkode: 3a8e0...365

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er det jeg egentlig vil. Men lurer på om det er innafor å være så brutalt ærlig. 

Nei det er ikke innafor. Men du gjør jo uansett som du vil. Eller skal vi si det er innafor bare fordi du da føler deg bedre med deg selv? 

AnonymBruker
Skrevet

Nei det er ikke innafor. Men du gjør jo uansett som du vil. Eller skal vi si det er innafor bare fordi du da føler deg bedre med deg selv? 

Kan det noen ganger bedre å være ærlig? I stedet for å bortforklare og gradvis kutte ut folk?  

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det noen ganger bedre å være ærlig? I stedet for å bortforklare og gradvis kutte ut folk?  

Hvorfor kaste bort energi på henne hvis du likevel ikke mener noe med det.

Dessuten slipper hun å bli lurt av en liksom venn.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kaste bort energi på henne hvis du likevel ikke mener noe med det.

Dessuten slipper hun å bli lurt av en liksom venn.

Jeg lurer henne ikke. 

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønner virkelig ikke forskjellen på ditt forhold til mat og en spiseforstyrret anorektiker? Da har du virkelig noe å lære.

spar meg for å tilegge meg å ha like mye problem og på den måte normalisere. Jeg har også snakket med nær familie av anorektike. Deres forhold til mat påvirker hele familien i  stor grad på en negativ måte. 

Jo, jeg skjønner forskjellen på mitt forhold til mat og en anorektikers forhold til mat. Men du skrev at mat og måltider er mye mer enn å få i seg næring. Jeg bare forteller deg at det slett ikke er sånn for alle. Det er ikke alle som syns mat er hyggelig og koselig. Det finnes mange andre ting man kan hygge seg med og la mat være mat.

Spenstig, du sammenligner noen dager med en anorektiker du egentlig ikke liker, med hvordan familier til anorektikere har det.

Jeg forstår ikke hvorfor du startet denne tråden. Bare si til denne "vennen" din at du ikke vil ha besøk av henne. Det er ikke innafor, men det er det mye annet som ikke er også. For henne er det kanskje bedre å få vite hva du mener, enn å komme på besøk og kjenne på følelsen av at du egentlig ikke vil ha henne der.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Trine skrev:

Jo, jeg skjønner forskjellen på mitt forhold til mat og en anorektikers forhold til mat. Men du skrev at mat og måltider er mye mer enn å få i seg næring. Jeg bare forteller deg at det slett ikke er sånn for alle. Det er ikke alle som syns mat er hyggelig og koselig. Det finnes mange andre ting man kan hygge seg med og la mat være mat.

Spenstig, du sammenligner noen dager med en anorektiker du egentlig ikke liker, med hvordan familier til anorektikere har det.

Jeg forstår ikke hvorfor du startet denne tråden. Bare si til denne "vennen" din at du ikke vil ha besøk av henne. Det er ikke innafor, men det er det mye annet som ikke er også. For henne er det kanskje bedre å få vite hva du mener, enn å komme på besøk og kjenne på følelsen av at du egentlig ikke vil ha henne der.

Du har rett i én ting: at jeg egentlig ikke vil ha henne der. Så får jeg vel selv finne ut beste måte å sørge for at det blir sånn. 

Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg skal ta hensyn til at hennes spiseforstyrrede væremåte kommer til å gjøre at det blir en kjip helg? 

Hvis du ikke er i stand til å ha en rimelig ok helg til tross for hennes anoreksi, så bør du selvfølgelig ikke gi henne inntrykk av å være velkommen til deg. Ikke noe moro å komme på besøk til folk som er innstilt på at det blir en kjip helg.

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt greit å være ærlig å si at du ikke ønsker kontakt. I anstendighetens navn synes jeg da det også vil være greit at du forteller at du har lav toleranse og ikke klarer å forholde deg til folk som sliter med sf. Når du har et så stort problem med dette, så er det lite fair å gi den andre inntrykk av at det kun er noe galt med henne som gjør at du ikke vil treffe henne.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, frosken skrev:

Det er helt greit å være ærlig å si at du ikke ønsker kontakt. I anstendighetens navn synes jeg da det også vil være greit at du forteller at du har lav toleranse og ikke klarer å forholde deg til folk som sliter med sf. Når du har et så stort problem med dette, så er det lite fair å gi den andre inntrykk av at det kun er noe galt med henne som gjør at du ikke vil treffe henne.

Det er så mye bedre å bruke mesteparten av fritiden sin mer på friske mennesker. At det er mye mer oppbyggende er jo ikke akkurat breaking news. Anbefales! :-)

AnonymBruker
Skrevet

Det er så mye bedre å bruke mesteparten av fritiden sin mer på friske mennesker. At det er mye mer oppbyggende er jo ikke akkurat breaking news. Anbefales! :-)

Du er morsom

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ikke helt frisk ut du heller, så vi får håpe dine friske venner ikke er av samme oppfatning som deg ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...