Gå til innhold

NHD, kan en pasient og en terapeut ha et forhold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, diamant29 skrev:

Men ser du ikke den store faren? Pasienten/legen har funnet den store kjærligheten, som du beskriver. Selvfølgelig føles alt riktig ut for dem. Men Helsepersonelloven, Etiske regler for leger etc vil alltid henge som en "truende skygge", først og fremst over legen..Mange vil/kan gjøre ALT for kjærligheten. Dessverre kan konekvensene bli STORE. (Skriver av erfaring) Norge er et lite gjennomsiktig land.

Komsekvensene kan bli store om det er en psykiatripasient og en psykoterapeut som finner sammen, ja. Men komsekvensene blir ikke så store om du fant kjærligheten med ortopeden som opererte kneet ditt. Og jeg tror mer på kjærligheten enn rigide regler :) Man må bruke skjønn også.

Anonymkode: 0322e...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, diamant29 skrev:

Der er jeg helt enig med deg.Man skal aldri forhåndsdømme. Forholdt meg kun til "forfatterens" beskrivelse.

Det er akkurat på kroppsspråket at du legger merke til om han er kåt. ;) 

Anonymkode: d74bc...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
På 29.8.2016 den 23.04, AnonymBruker skrev:

1. Hjemmekontor og på privaten ;) 

2. Det skjedde ingenting.

Anonymkode: d74bc...32e

1. Hvorfor i all verden var konsultasjonen hjemme hos legen?? Dersom en lege noensinns skulle foreslå å ta en konsultasjon hjemme hos seg skal du si nei.

2. Hvor går grensen for at det "skjer noe" for deg? Det du sier at legen har gjort er over grensen.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...