Gå til innhold

spiral ikke vondt?? JO!! Fram med fakta.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 timer siden, hannj33 skrev:

Jeg skulle forsåvidt ønske jeg kanskje hadde googlet dette, før jeg i dag dro til Gynekologen for å få satt inn hormonspiral. Eventuelt tatt paracet/ osv. Selve innsettingen var så som så, litt vondt et lite "au"! Nå kommer du til å kjenne litt murring i magen og kanskje litt mensensmerter. JA, jeg skal faen meg love deg at det var mye verre en mensensmerter, jeg fant ingen behagelige stillinger da jeg kom hjem, kaldsvetta, var kvalm og hadde så f@ vondt i magen. Spydde ut alt innhold fra magesekken, svetta og skalv på baderomsgulvet. ENDELIG kom samboeren hjem, han forstod at det var ulikt meg å jamre meg i slike smerter. Han fikk kjøpt paracet + bind og etter 1 time til i smerter slo hvertfall placeboeffekten til. Jeg har fortsatt vondt i magen/livmoren nå 5 timer etter innsettelse, og håper det forsvinner fort som fy. (Vet ikke om det spiller inn at jeg aldri har født før og hadde liten livmor). Men helt usensurert min opplevelse, som jeg vil si var fryktelig vond. Prisen kom på 1799,- for de som lurer på det også.

Dette høres fryktelig ubehagelig og vondt ut! Var ikke klar over at det kunne være vondt å sette inn spiral før jeg leste denne tråden :-( Jeg brukte bare p-piller (minipiller mens jeg ammet), kondom en kort periode, og så til sist sterilisering. Er veldig fornøyd med sterilisering når jeg nå er ferdig med å få barn :)

Synes du skal gi gynekologen tilbakemelding på hvordan kroppen din reagerte, slik at hun evt kan legge inn en advarsel om dette til kommende pasienter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, påskelilje skrev:

Dette høres fryktelig ubehagelig og vondt ut! Var ikke klar over at det kunne være vondt å sette inn spiral før jeg leste denne tråden :-( Jeg brukte bare p-piller (minipiller mens jeg ammet), kondom en kort periode, og så til sist sterilisering. Er veldig fornøyd med sterilisering når jeg nå er ferdig med å få barn :)

Synes du skal gi gynekologen tilbakemelding på hvordan kroppen din reagerte, slik at hun evt kan legge inn en advarsel om dette til kommende pasienter. 

Vet du? Det tror jeg ikke gynekologen kommer til å gjøre. Det er faktisk bare sånn at enkelte får så store smerter. Mens andre ikke reagerer i det hele tatt på innsetting av spiral. Gynekologer er så hardhudet, at dem vil gjerne at flest kvinner skal bruk spiral. Så dem driter i å opplyse om kraftige smerter. Det må du enten smertelig erfare selv etter innsetting eller lese om skrekk historiene på nettet. Der kommer den virkelige fakta frem. Gynekologer og leger skulle ha sett på praksisen om å opplyse pasienten før innsetting. Vær rett å slett ærlig om kraftige smerter.

Anonymkode: a929c...319

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...