Gå til innhold

Kan dette skrives ut samtidig?

Anbefalte innlegg

YoplaitDouble
Skrevet

Kan fastlege skrive ut to pakker med samme B-preparat (Sobril 100 x 25mg) samtidig, eller er det kun en og en som gjelder?

Blir hyppige legebesøk på meg ellers. La denne tråden være fri for synspunkter på dosering. Det er bare et praktisk spørsmål fra min side.

Jeg vet at "reit" ikke går med B-preparater.

Skrevet

Reit går veldig fint når foreldrene mine får utskrevet Imovane i alle fall.

Skrevet
2 minutter siden, YoplaitDouble skrev:

Kan fastlege skrive ut to pakker med samme B-preparat (Sobril 100 x 25mg) samtidig, eller er det kun en og en som gjelder?

Blir hyppige legebesøk på meg ellers.

Kan du ikke fornye resepten med SMS? 

Anonymkode: be063...b04

Skrevet
21 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Reit går veldig fint når foreldrene mine får utskrevet Imovane i alle fall.

Ikke mulig å reitere legemidler i gruppe B så fremt de ikke er på blå resept.

Fra https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1998-04-27-455 :

§ 3-6.Unntak og særregler knyttet til reseptgruppe B

Ved rekvirering av legemidler i reseptgruppe B gjelder følgende unntak og særregler:

a) Resepten er gyldig for én gangs ekspedisjon.
B) Resepten kan ikke reitereres med unntak av rekvirering for folketrygdens regning.

Anonymkode: 58b3d...ac7

Skrevet
26 minutter siden, YoplaitDouble skrev:

Kan fastlege skrive ut to pakker med samme B-preparat (Sobril 100 x 25mg) samtidig?

Ja.

YoplaitDouble
Skrevet

Snakker ikke om reit egentlig. Men om legen sier at jeg skal ha ut to stk av samme B-preparat på samme resept (han kan vel skrive antall - ikke reit) - Får jeg hente dette da?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke mulig å reitere legemidler i gruppe B så fremt de ikke er på blå resept.

Fra https://lovdata.no/dokument/SF/forskrift/1998-04-27-455 :

§ 3-6.Unntak og særregler knyttet til reseptgruppe B

Ved rekvirering av legemidler i reseptgruppe B gjelder følgende unntak og særregler:

a) Resepten er gyldig for én gangs ekspedisjon.
B) Resepten kan ikke reitereres med unntak av rekvirering for folketrygdens regning.

Uff.. Kanskje det blir skrevet ut på blå, refusjonskode -90 da. Palliativ behandling i livets sluttfase.. 

I såfall veldig trist å høre.

Skrevet
Akkurat nå, YoplaitDouble skrev:

Snakker ikke om reit egentlig. Men om legen sier at jeg skal ha ut to stk av samme B-preparat på samme resept (han kan vel skrive antall - ikke reit) - Får jeg hente dette da?

Ja.

YoplaitDouble
Skrevet
7 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Uff.. Kanskje det blir skrevet ut på blå, refusjonskode -90 da. Palliativ behandling i livets sluttfase.. 

I såfall veldig trist å høre.

Hehehe. Nei livets sluttfase håper jeg det virkelig er 60 år igjen til - minst ;) 

Men såvidt jeg forstod kunne han skrive ut flere Sobril på samme resept som "antall", bare ikke "reit". Det stemmer vel?

Skrevet
25 minutter siden, YoplaitDouble skrev:

Hehehe. Nei livets sluttfase håper jeg det virkelig er 60 år igjen til - minst ;) 

Men såvidt jeg forstod kunne han skrive ut flere Sobril på samme resept som "antall", bare ikke "reit". Det stemmer vel?

Ja, han kan fint skrive ut 5 pakker på samme resept.

• 1 måned senere...
Gjest Kanuttius
Skrevet

Og ellers er det helt OK å bestille nye resepter på SMS for de som har den appen tilknyttet legekontorer. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...