Gå til innhold

Skal uføre bare legge seg rett ned?

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men er lyten avgjørende om man skal orke et kjedelig arbeid eller ikke?

Anonymkode: 62f10...420

Jeg har ofte lurt på hva de mener med lyte.

Men jeg har aldri hørt noen bli uføretrygdet på grunn av at de kjeder seg på jobb.

Det kan være mange ting som samlet sett gjør at enkelte ikke fungerer i jobb. Jeg har selv tenkt på hva som var grunnen til at jeg ble syk. Men det har vært så mye. Enkelte ting alene ville jeg kanskje klart. Men når det ble så mye over flere år så skjer det noe. Når man i tillegg er disponert or psykiske lidelser, så skal det også mindre til. For enkelte vil mistrivsel på jobb forsterke de andre problemene. Jeg trivdes på jobb, men slet med mange andre ting. Det er en lang prosess før noen får innvilget uføretrygd. Ofte en så tøff prosess at sykdommen forverres. 

Hvis det var plass til flere i arbeidslivet som ikke fungerer optimalt, er jeg ganske sikker på at vi ville hatt færre på uføretrygd.

Anonymkode: 07844...035

Skrevet
10 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Uansett om en er helt arbeidsfør, delvis ufør eller helt ufør er det viktig og riktig å bedrive FRISKVERN der en gjør en innsats for å holde seg så frisk som mulig og øke eller bevare funksjonsevne. Ved enkelte lidelser handler det om å forsinke en negativ utvikling.

Stå på med ditt friskvern med god samvittighet :-)

Jeg skal det. Sykdommen har ødelagt nok. Den skal ikke få ødelegge de bedre dagene. Dager det kan bli flere av når jeg kommer meg ut i naturen og ut blant venner.

Anonymkode: 07844...035

Skrevet

Jeg har ingen venner, men folk mener jeg snylter, selv om jeg ikke har noe sosialt liv.

Anonymkode: 1cb1c...149

Skrevet

Det er triste greier.

Anonymkode: 62f10...420

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...