Gå til innhold

Bittskinne til besvær


Gjest Tull-Sara

Anbefalte innlegg

Gjest Tull-Sara

Hei! :-)

Jeg har nylig anskaffet meg en bittskinne (hard type for å ha i overmunnen, til ca. kr 1000).

Dette fordi jeg skjærer tenner om natta, og våkner med kjeve- og hodesmerter.

Problemet er at jeg synes den strammer noe forferdelig over de to største fortennene. Det kjennes ut som om tennene blir holdt i et jerngrep, og dette er mildt sagt ubehagelig (nesten vondt).

Jeg har bare brukt bittskinnen en natt, og lurer på om dette virkelig skal være sånn. Tannlegen sa at det kom til å føles litt rart i starten, men at jeg nok raskt ble vant til den.

Jeg er rett og slett redd for at tennene skal løsne eller bli misfarget p.g.a. denne stramme bittskinnen.

Det er nå 8 timer siden jeg tok ut bittskinnen, og fremdeles kjennes det ut som om jeg har fått et hardt slag mot fortennene.

Går det an å pusse bort så mye at det blir levelig å ha den på, eller må den være så stram for å sitte på plass?

Dersom jeg ikke klarer å bruke den, er det da noen slags reklamasjonsrett? Litt teit å bruke 1000 kr på noe som muligens blir liggende i nattbordsskuffen...

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Hei Tull-Sara.

En slik skinne kan lett tilpasses slik at den ikke gir plager. Det burde ikke være noe fare for misfarginger eller andre bivirkninger.

Ta kontakt med tannlegen som leverte deg skinnen. Det er bare han eller en annen fagperson som kan vurdere problemet ditt ved personlig kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...