Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

For 1 1/2 uke siden hadde jeg usikker sex med en annen gutt. Jeg var den aktive, det varte toppen 2-3 minutter, det ble brukt rikelig med glidemiddel, og rett etterpå urinerte jeg og vasket meg grundig.

For 3 dager siden fikk jeg plutselig frysninger, ømme øyne (når jeg jeg kikker opp/ned eller til sidene) og øm muskulatur. Følte meg ellers ikke dårlig, bare litt medtatt. Jeg tror jeg har hatt litt feber, men har ikke tatt temperaturen. Idag har ømheten i øynene begynt å forsvinne, men jeg har fortsatt ømme, slitne muskler. Ikveld merket jeg også at jeg har fått et utslett på undersiden av overarmene, under armhulene og litt på sidene av magen. Det er ikke veldig mye, bare små, røde prikker som ikke klør.

Trodde først det var influensa, men det påvirker luftveiene, noe det ikke gjør her.

Og med tanke på den usikre sexen, bekymrer jeg meg mye for at det kan være de initielle hiv symptomene som en del får. Jeg har fortsatt litt hovne mandler (ikke lymfer), noe jeg også hadde før sexen inntraff. Dessuten trente jeg ganske hardt med disse hovne mandlene i forrige uke. Etter å lest en del på nettet om når de første symptomene på HIV kan inntreffe sier noen sider etter 3-6 uker, og noen sier allerede etter 1 uke. Fordi dette kom nøyaktig en uke etter sexen. Jeg er svært bekymret. Håper på raskt svar!

mvh, jimjim

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41441-f%C3%B8rste-symptom-p%C3%A5-hiv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Hei,

De første symptomene på HIV er stort sett ganske ukarakteristiske, ligner gjerne forkjølelse eller influensa. Det er vanskelig å definere helt nøyaktig hvor tidlig slike symptomer kan komme etter smitten, men 11/2 uke høres litt vel tidlig. Det vanligste er 3-6 uker, men jeg kan ikke utelukke at det er det du har. Jeg vil anbefale at du følger dette opp med blodprøver i de nærmeste ukene og opp til ca 6 mndr.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...