Gå til innhold

Snart jul, dere!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere kan bare bruke akkurat så mye dere vil for min del, jeg bryr meg ikke noe som helst om det, jeg sier bare at jeg syns det er merkelig.

Anonymkode: 0250b...8eb

Dette at man vil feire, spise godt, kjøpe gaver og samle venner og familie i jula er så naturlig for meg at jeg ikke ser noe merkelig med det. Budsjetter varierer blant de jeg kjenner også, men med unntak av en familie fra jehovas vitner i nabolaget da jeg vokste opp er jeg vant til at alle gjør noe ekstra i jula. 

Apropos merkelige gaver- det som har kommet fram om han predikanten fra Visjon Norge som går ubemidlede uføre til å gi og gi over evne, dét syns jeg er merkelig! :o 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutes ago, Kayia said:

Dette at man vil feire, spise godt, kjøpe gaver og samle venner og familie i jula er så naturlig for meg at jeg ikke ser noe merkelig med det. Budsjetter varierer blant de jeg kjenner også, men med unntak av en familie fra jehovas vitner i nabolaget da jeg vokste opp er jeg vant til at alle gjør noe ekstra i jula. 

Har man noe å feire? Hva er det egentlig man feirer?

Anonymkode: 0250b...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har man noe å feire? Hva er det egentlig man feirer?

Anonymkode: 0250b...8eb

Vi ikke-kristne i min familie/vennegjeng bruker julen som anledning til å være sammen, ta fri fra hverdagen, og til å oppleve fine dager sammen med de vi bryr oss om og er glade i. Vi feirer ikke noe spesielt, men viderefører en før-kristelig tradisjon for en timeout midtvinters. Livet kan - om en vil - bare bestå av hverdager, men jeg er (heldigvis) omgitt av folk som liker å samles og lage litt mer futt og fart når anledningen byr seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gir du til Redd Barna?

Ville vært typisk for sånne SV-tanter... og da tenker jeg ikke bare på partiet, men også SV-fakultetet... sier ikke mer.

Anonymkode: 0250b...8eb

Ja det gjør jeg, og til flere andre organisasjoner også. Jeg gir imidlertid langt fra over evne, siik en del av giverne til Visjon Norge stod fram og fortalte at det hadde gjort. Jeg tjener godt vettu, så jeg har råd til det.

Om du vil ha flere svar fra meg kan du bare kutte ut stemplingen du til stadighet bedriver her inne til flere av oss. Du vet ingenting om hva jeg stemmer og hvilken utdannelse jeg har. I svaret jeg siterer her kan jeg imidlertid slå fast to bom på to forsøk.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, Kayia said:

Vi ikke-kristne i min familie/vennegjeng bruker julen som anledning til å være sammen, ta fri fra hverdagen, og til å oppleve fine dager sammen med de vi bryr oss om og er glade i. Vi feirer ikke noe spesielt, men viderefører en før-kristelig tradisjon for en timeout midtvinters. Livet kan - om en vil - bare bestå av hverdager, men jeg er (heldigvis) omgitt av folk som liker å samles og lage litt mer futt og fart når anledningen byr seg.

Høres ut som dere har et ganske bra liv.

Anonymkode: 0250b...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som dere har et ganske bra liv.

Anonymkode: 0250b...8eb

Ja, jeg føler meg heldig, og er svært takknemmlig for at jeg har så mange fine folk rundt meg. Dette har vært spesielt viktig når livet butter, feks da min far plutselig døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Kanonføde said:

Vet ikke helt hva jeg liker best av det 80-talls-klisset og rautingen til denne Jussi.

Det vet ikke jeg heller. :P Men relevant info du kommer med. Få undersøkt øra dine gutt! 

Anonymkode: b97e6...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som dere har et ganske bra liv.

Anonymkode: 0250b...8eb

Synes det er flott at noen har et ganske bra liv. Det gjør også at jeg har noe å strekke meg etter, kan andre ha et ganske bra liv så er det vel også mulig for meg, med tid og stunder. 

Jeg jobber hardt for å få det bedre. Spoler jeg noen år tilbake så var livet iallefall ikke levelig, da eksisterte jeg bare og knapt nok det. 

Flott at noen skriver om positive opplevelser med julen og livet generelt. Det er iallefall godt for meg  å lese om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det vet ikke jeg heller. :P Men relevant info du kommer med. Få undersøkt øra dine gutt! 

Anonymkode: b97e6...716

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/31/2016 at 5:28 PM, Kanonføde said:

Ja, syns den var fin.

Vil nødig gjenta meg selv, men "få undersøkt øra dine gutt!" 

Anonymkode: b97e6...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, AnonymBruker said:

Vil nødig gjenta meg selv, men "få undersøkt øra dine gutt!" 

Anonymkode: b97e6...716

Liker verken klassisk musikk eller klassisk sang, vel.

Så sånn er nok det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...