Gå til innhold

NHD - er jeg Norges sykeste mann?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Klarte ikke kopiere sånn oversiktelig og fint, men om man skal tro denne testen så er det dårlig stelt med meg :P

Disorder Rating Information
Paranoid:

High
more info | forum
Schizoid:

High
more info | forum
Schizotypal:

High
more info | forum
Antisocial:

Moderate
more info | forum
Borderline:

High
more info | forum
Histrionic:

Low
more info | forum
Narcissistic:

High
more info | forum
Avoidant:

High
more info | forum
Dependent:

Low
more info | forum
Obsessive-Compulsive:

Moderate
more info | forum

Trine skrev (På 1.11.2016 den 13.58):

Klarte ikke kopiere sånn oversiktelig og fint, men om man skal tro denne testen så er det dårlig stelt med meg :P

Paranoid:

High
more info | forum
Schizoid:

High
more info | forum
Schizotypal:

High
more info | forum
Antisocial:

Moderate
more info | forum
Borderline:

High
more info | forum
Histrionic:

Low
more info | forum
Narcissistic:

High
more info | forum
Avoidant:

High
more info | forum
Dependent:

Low
more info | forum
Obsessive-Compulsive:

Moderate
more info | forum

Ekspander  

Interessant at du i likhet med alle oss andre fikk moderat på antisosial..

issomethingwrong skrev (På 1.11.2016 den 14.02):

Interessant at du i likhet med alle oss andre fikk moderat på antisosial..

Ekspander  

Testen var jo bare fjas. Flere av spørsmålene vil de fleste med adhd svare ja på, uten at det betyr at vi flyr rundt med en haug med personlighetsforstyrrelser av den grunn ;)

Jeg forstår ikke hva du ønsker med dette innlegget.

Tester skal utføres og tolkes av fagpersoner, utslag kan ellers fort feiltolkes.

Utsagnet ditt om at fagpersoner ikke tar i narsissister eller psykopater er jeg fristet til å utfordre deg på. Søk hjelp da vel, endringer er mulig. Om du da ikke ønsker å være slik, noe jeg virkelig ikke håper, ut fra hva du selv beskriver. 

Lykke til!

Annonse

Fikk "High" på narsissist, mens på narsissist-testen i den andre linken til ts fikk jeg 0 av 9 og var overhode ingen narsissist. Det var også lite sannsynlig at jeg er paranoid selv om jeg scoret "high" på den også. Borderline var det en mulighet for, men det skyldes de trekkene som går igjen i adhd. De andre som jeg scoret høyt på fant jeg ikke på den andre siden ts linket til.

På asperger-testen påstås det at det er en klar indikasjon på asperger eller autisme. Men ekspertene, som har brukt mange timer på å utrede meg, mente noe annet. Det er et sikkert tegn på at man ikke skal stole på sånne tester. Symptomene som gjør at testen tror jeg har asperger er også symptomer på adhd.

Det der er en ovefladisk test

Jeg skårer kun høyt på det jeg til og med har vært diagnostisert med...

Your Results:

Paranoid:

Moderate
more info | forum
Schizoid:

High
more info | forum
Schizotypal:

High
more info | forum
Antisocial:

Moderate
more info | forum
Borderline:

Moderate
more info | forum
Histrionic:

Low
more info | forum
Narcissistic:

Low
more info | forum
Avoidant:

High
more info | forum
Dependent:

Low

Obsessive-Compulsive:

Moderate

Endret av Inner self

Den testen viser mye mer sykeligget enn det som stemmer. Du er nok ikke så personlighetsforstyrret. Få heller en skikkelig utredning i stedet for å selvdiagnostisere.

Jeg har borderline (egentlig eupf med både borderlinetrekk og noen impulsive trekk) med unnvikende og litt avhengige trekk. Jeg har også noen covert narsissistiske trekk. Dette ble utredet for en spesialavdeling for personlighetsforstyrrelser, så jeg vet det stemmer.

Likevel viste den testen mye verre resultater, blant annet moderat på antisosial. Jeg er så lite antisosial som det er mulig å være, er dyreverner og har masse dårlig samvittighet, har aldri mobbet noen eller gjort noe kriminelt. Jeg redder dyr i nød og har aldri skadet et menneske. Likevel får jeg moderat på antisosial. Og schizotyp grenser jo til schizofreni, det er ca 20 % av disse som får schizofreni. Det stemmer ikke på meg i det hele tatt. Jeg er heller ikke narsissist av den arrogante typen. De er forskjell på covert og overt narsissist.

Your Results:

Paranoid:

High
more info | forum
Schizoid:

Low
more info | forum
Schizotypal:

High
more info | forum
Antisocial:

Moderate
more info | forum
Borderline:

Very High
more info | forum
Histrionic:

Moderate
more info | forum
Narcissistic:

High
more info | forum
Avoidant:

Very High
more info | forum
Dependent:

Very High
more info | forum
Obsessive-Compulsive:

Very High
more info | foru

Anonymkode: 0ea2a...564

issomethingwrong skrev (På 1.11.2016 den 13.50):

En fellesnevner her er at alle scorer moderat på antisosial, selv med fire så totalt ulike personlighetsprofiler som vi fire som har tatt testen har.

Det er nok et meget godt tegn på at testen ikke er heeelt til å stole på.

Ekspander  

Ser det nå, heldigvis ikke bare meg. Vi kan da ikke være en haug med kriminelle, manulipative, ematiløse individer, alle som en?

Huffda. 

Paranoid:

High
more info | forum
Schizoid:

High
more info | forum
Schizotypal:

High
more info | forum
Antisocial:

Moderate
more info | forum
Borderline:

High
more info | forum
Histrionic:

Moderate
more info | forum
Narcissistic:

Low
more info | forum
Avoidant:

Very High
more info | forum
Dependent:

High
more info | forum
Obsessive-Compulsive:

Very High
more info | forum

En så generell test sier selvsagt ikke i nærheten av alt. Men testene på bla.  www.tengel.no er vitenskapelige, internasjonalt anerkjente tester. Disse er selvsagt heller ingen erstatning for et profesjonell utredning, men burde likevel gi en viss indikasjon.

Her er mine "resultater" fra tengel.no:

Asperger: 40 av 50 (alt over 32 er klar indikasjon på Asperger/autisme)
ADHD: 4 av 6 (viss ind. på ADHD)

Psykopat-testen: 24 av 30. "Her begynner vi å nærme oss en urovekkende høy score som indikerer tydelige psykopatiske trekk."
Hare's psykopat-sjekkliste: 36 av 40. En må ha minst 30 for å karakteriseres som psykopat. 
Narsissist-test: 9 av 9 (full score)
Histrionisk: 29 av 36
Borderline: 40 av 48 (alt over 32 er sterk indikasjon)

Når jeg oppå dette sliter med angst, depresjon, innsomnia, impotens og mer eller mindre konstant sinne...

Føler meg nesten som en potensiell seriemorder....

harryho skrev (På 1.11.2016 den 22.11):

En så generell test sier selvsagt ikke i nærheten av alt. Men testene på bla.  www.tengel.no er vitenskapelige, internasjonalt anerkjente tester. Disse er selvsagt heller ingen erstatning for et profesjonell utredning, men burde likevel gi en viss indikasjon.

Psykopat-testen: 24 av 30. "Her begynner vi å nærme oss en urovekkende høy score som indikerer tydelige psykopatiske trekk."
Hare's psykopat-sjekkliste: 36 av 40. En må ha minst 30 for å karakteriseres som psykopat. 

Når jeg oppå dette sliter med angst, depresjon, innsomnia, impotens og mer eller mindre konstant sinne...

Ekspander  

- så betyr det at du bør oppsøke hjelp. Jeg spør igjen: hva ønsker du å oppnå med dette innlegget?

Annonse

Vet vel faktisk ikke helt. Føles nesten litt uvirkelig. I alle disse årene har jeg gått rundt og sett mer eller mindre ned på mine medmennesker, så viser det seg at det er jeg som er den virkelige freaken her.

Eneste hjelpen som er realistisk her, er vel full innleggelse. Det er vel knapt nok noen medisiner eller terapi som kan løse denne floken.

Endret av harryho

Ekspander  

Impotens har ikke noe med personlighetsfortyrrels eå gjøre. Få heller en utredning, sier nå jeg. Om man skal selvdiagnostisere ulike sykdommer via nettet, så har man jo det meste. Du har sikkert noen diagnoser, men det hjelper jo ikke å grave seg ned i tester. Om du skal få behandling, må du utredes.

(...)

Ekspander  

Kan være depresjon og eller tvangstanker. En person som har "tydelige psykopatiske trekk" bekymrer seg ikke over dette, nettopp fordi en psykopat gir faen i lover og normer uten bekymring. Det er det psykopati er.

Men det blir såklart bare spekulasjoner!!! Søk hjelp hvis du vil ha hjelp, hvis ikke så tenker du på andre ting enn dette.

Ekspander  

Jeg kan ikke uttale meg om disse personlighetstesten, ikke annet enn at psykiske lidelser ofte har symptomer som går i hverandre. Det må derfor en profesjonell til for å vurdere som symptomene skyldes det ene eller det andre. Om du har alle de tilstandene som du påstår så vil du ikke få en adhd-diagnose fordi symptomene da bedre kan forklares med en annen lidelse.

Asperger og adhd kan jeg uttale meg om. Jeg fikk også 40 på asperger-testen, men har ikke asperger. Testen på tengel er bare en bitteliten bit av en lang utredning. På ADHD scoret jeg 5 av 6, men der har tengel bare ca halve spørreskjemaet. I tillegg bør man ta en nevropsykologisk undersøkelse. Både når det gjelder asperger og adhd skal symptomene ha vært tilstede fra barndommen og ved begge utredninger skal helst foreldre involveres. Vet ikke om det gjelder asperger, men ved adhd skal, som sagt, symptomene ikke kunne bedre forklares med en annen lidelse/tilstand.

Som Kanonføde sier, en psykopat bekymrer seg ikke for det. Ut ifra hva du skriver i denne tråden er du ikke en psykopat.

Scorer lavt på alt, så testen stemmer bra den 😁

Paranoid:

Low
more info | forum
Schizoid:

Low
more info | forum
Schizotypal:

Low
more info | forum
Antisocial:

Low
more info | forum
Borderline:

Low
more info | forum
Histrionic:

Low
more info | forum
Narcissistic:

Low
more info | forum
Avoidant:

Low
more info | forum
Dependent:

Low
more info | forum
Obsessive-Compulsive:

Low

Anonymkode: 498bf...c5c

• 1 måned senere...

Da har jeg vært noen runder både til psykolog og psykiater, og selv om dette er et svært langt lerret å bleke, er de i hvert fall inne på at det ser ut som jeg antagelig har vært maks. uheldig med "nature and nurture". En kombinasjon av svært dårlige gener fra mentalt svært forstyrrede foreldre og massiv fysisk og særlig psykisk mishandling fra de samme tilbakestående kreaturene gjennom hele barndommen og ungdomstiden.

Som det ser ut nå, er det sannsynlig at jeg har Asperger med komorbid ADHD, og en usedvanlig giftig miks av såkalte cluster B personlighetsforstyrrelser, bla. det som på engelsk kalles "malignant Narcissism" (full narsissistisk PF sammen med antisosial PF med aggresjon, paranoia og sadisme!), og i tillegg sterke innslag fra Borderline og Histronisk PF. Som jeg tidligere har sagt, så scorer jeg også høyt på meget mange cluster A og C-symptomer også, men da begynner det å bli vanskelig å si hvor det ene starter og det andre tar over.

Psykologen sa at det så ut som jeg kunne være et bortimot enestående tilfelle av "the perfect storm" av utviklingsforstyrrelser og personlighetsforstyrrelser, og at det antagelig hadde vært lettere å få full pott i lotto 10 uker på rad enn å få denne vanvittige kombinasjonen!

Endret av harryho

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...