Gå til innhold

Er det riktig at følelser ikke er farlige?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv om følelser ikke er farlige uten handlinger, så vil sterke følelser ofte kunne føre til handlinger.

Selv om vi velger hvilke handlinger vi gjør, så vil muligheten til å påvirke valget svekkes ved ekstremt sterke følelser.

Så kan diskusjonen komme inn hvor mye vi selv kan påvirke hva vi velger. Jeg har selv gjort dumme ting for å unngå å gjøre noe enda dummere når følelsene er sterke nok. For å få kontroll.

Mennesker er genetisk forskjellige og vi har forskjellig bakgrunn. For noen er det enklere å få kontroll over følelsene, og for andre er det vanskeligere. 

Jeg mener at følelser kan være farlige. Ikke følelser alene, men de sterke kreftene de kan inneholde, som kan føre til handling.

Anonymkode: 39b1b...130

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om følelser ikke er farlige uten handlinger, så vil sterke følelser ofte kunne føre til handlinger.

Selv om vi velger hvilke handlinger vi gjør, så vil muligheten til å påvirke valget svekkes ved ekstremt sterke følelser.

Så kan diskusjonen komme inn hvor mye vi selv kan påvirke hva vi velger. Jeg har selv gjort dumme ting for å unngå å gjøre noe enda dummere når følelsene er sterke nok. For å få kontroll.

Mennesker er genetisk forskjellige og vi har forskjellig bakgrunn. For noen er det enklere å få kontroll over følelsene, og for andre er det vanskeligere. 

Jeg mener at følelser kan være farlige. Ikke følelser alene, men de sterke kreftene de kan inneholde, som kan føre til handling.

Anonymkode: 39b1b...130

Helt enig. Jeg har selv stått på kanten av stupet når jeg har hatt de mest ekstreme følelsene. Men feighet har hindret meg, og det har jeg vært glad for, hvis ikke hadde jeg ikke vært her idag. Tror ikke det er lett for andre å forstå hvor stor makt følelser kan ha for noen. Noen tar selvmord, andre tar livet av andre - pga følelser. Skremmende. Jeg blir provosert når folk sier ar følelser ikke er farlige, de kan ikke ha kjent på ytterpunktene. Men så er det heller ikke svart:hvitt. 

Anonymkode: 6f89f...56f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...