Gå til innhold

Antipsykotika

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
Skrevet (endret)
22 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Hei igjen.

Jeg sliter som du vet litt med å forholde meg til energier, så det punktet skal jeg ikke kommentere noe mer. Men jeg kan i alle fall si at det ikke har vært min intensjon å sende noen former for energier over fjellet og rettet mot deg.

Men jeg tenker at det er viktig å forholde seg litt objektivt til det som blir skrevet på DOL. De aller fleste av oss diskuterer sak, ikke person. Med svært få, spesielt ett, unntak, har jeg lite emosjonelle tilknytninger til de som skriver her. Man diskuterer et tema, og kan være fullstendig uenige, men det betyr ikke at man liker eller misliker vedkommende, eller ønsker noen bort herfra.

Det er flere (f.eks Frosken og Nicklus) som omtrent alltid er uenig med det jeg skriver. Ja, jeg har blitt emosjonelt påvirket av det til en viss grad ved et par anledninger, men normalt ikke. Jeg respekterer at vi er uenige, selv om vi kan krangle så fillene fyker i noen tråder. Hvis man skulle la seg emosjonelt påvirke av alt som skrives her, så tror jeg det hadde blitt veldig slitsomt. Det er kanskje det du kjenner litt på iblant?

Kjære ISW !

Jeg er IKKE alltid uenig i det du skriver. Vi hadde en diskusjon for veldig lenge siden og den er for min del tilbakelagt for veldig lenge siden også :) Det var den gangen du var veldig på meg fordi jeg hadde skrevet en personlig melding til Nhd for å be han slette et innlegg. Da synes jeg du tok fullstendig av og synes du blandet deg vel mye i saker du ikke hadde noe med.

Du legger åpenbart ikke merke til at jeg ofte trykker liker på ting du skriver når jeg er enig med deg ? Faktisk synes jeg du skriver mye fornuftig. Spesielt på psykiatri ser jeg jo at du har peiling. Jeg har ikke like god peiling, men når jeg føler at jeg har det og er uenig, ja da svarer jeg.  Da er jeg uenig i sak. Jeg er jo glad i å diskutere, men holder meg langt unna medsinspørsmål. De gangene jeg er enig med deg, så trykker jeg som sagt bare liker. Jeg kan jo begynne å skrive "enig" hvis du synes at det hjelper ?

Du må slutte å tro at jeg er ute etter deg. Jeg pleier å legge ting ganske raskt bak meg og er jeg uenig med deg, så er gjelder det saken og ikke personlig rettet mot deg :) Trodde vi hadde gjort oss ferdig med dette :-)

Endret av Nicklusheletida
.
Skrevet
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Hei :) 

Jeg tar inn folks energier her, altså folks sykdommer og sinnsstemninger, så det kan bli kaotisk inni meg. Likevel liker jeg meg her, har jo vært her i noen år nå. Blitt kjent med endel, dol er en del av livet mitt. Men jeg føler folk er lei av meg og vil ha meg vekk, men kan jo hende det er noe jeg føler. At det ikke er riktig, kan ta feil jeg også. 

Nei jeg blir lett revet med emosjonelt, og likte ikke at du skrev jeg ber folk slutte med medisiner. Har ikke gjort det, mener det må være opp til dem selv. Det kan ikke jeg bestemme, har nok med mitt ambivalente forhold til medisiner. Følte det var meg som ble diskutert og ikke en sak. 

Ja man må vel bare bli enig om å være uenig, det er det beste. Tenker mye på hva folk skriver til meg, og de og har jo delte meninger. Sykepleieren sa det ble forvirrende, men jeg liker jo å få råd. 

Jeg mente ikke at du direkte sier "du SKAL slutte med medisiner" til noen, men mer når noen selv er ambivalente, så kommer du med ganske klare syn på hva du synes om medisinen basert på din egen erfaring (f.eks "det er en drittmedisin"), som igjen kan påvirke vedkommende til å handle i strid med hva deres lege mener. Men kanskje jeg uttrykte meg litt unyansert jeg også.

Skrevet
4 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Kjære ISW !

Jeg er IKKE alltid uenig i det du skriver. Vi hadde en diskusjon for veldig lenge siden og den er for min del tilbakelagt for veldig lenge siden også :) Det var den gangen du var veldig på meg fordi jeg hadde skrevet en personlig melding til Nhd for å be han slette et innlegg. Da synes jeg du tok fullstendig av og synes du blandet deg vel mye i saker du ikke hadde noe med.

Du legger åpenbart ikke merke til at jeg ofte trykker liker på ting du skriver når jeg er enig med deg ? Faktisk synes jeg du skriver mye fornuftig. Spesielt på psykiatri ser jeg jo at du har peiling. Jeg har ikke like god peiling, men når jeg føler at jeg har det og er uenig, ja da svarer jeg.  Da er jeg uenig i sak. Jeg er jo glad i å diskutere, men holder meg langt unna medsinspørsmål. De gangene jeg er enig med deg, så trykker jeg som sagt bare liker. Jeg kan jo begynne å skrive "enig" hvis du synes at det hjelper ?

Du må slutte å tro at jeg er ute etter deg. Jeg pleier å legge ting ganske raskt bak meg og er jeg uenig med deg, så er gjelder det saken og ikke personlig rettet mot deg :) Trodde vi hadde gjort oss ferdig med dette :-)

Kjære Nicklus! :)

Jeg mente ikke at jeg tar meg nær av det, men et eksempel på at vi kan være uenige om sak, uten at det er noe galt i det.

Du er en av de her inne som jeg faktisk har stor respekt for, og du sier ting som de er. Det er bra!

Skrevet
1 minutt siden, issomethingwrong skrev:

Jeg mente ikke at du direkte sier "du SKAL slutte med medisiner" til noen, men mer når noen selv er ambivalente, så kommer du med ganske klare syn på hva du synes om medisinen basert på din egen erfaring (f.eks "det er en drittmedisin"), som igjen kan påvirke vedkommende til å handle i strid med hva deres lege mener. Men kanskje jeg uttrykte meg litt unyansert jeg også.

Jeg skrev jo at jeg burde sikkert ikke kalt det en drittmedisin, den hjelper jo mange. Men trodde det var lov å skrive min mening. 

Nicklusheletida
Skrevet
1 minutt siden, issomethingwrong skrev:

Kjære Nicklus! :)

Jeg mente ikke at jeg tar meg nær av det, men et eksempel på at vi kan være uenige om sak, uten at det er noe galt i det.

Du er en av de her inne som jeg faktisk har stor respekt for, og du sier ting som de er. Det er bra!

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...