Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reduserte Efexor fra 225 til 150 mg for 2,5 uke siden. 

Har nok ligget litt i overkant av normalt stemning for meg siste månedene.  Merka for ca en uke siden at jeg liksom var iferd med å lande. Nå siste dagene er det som jeg er iferd med å svinge ned. Mer usikkerp på meg selv. Mer sliten. Mer hypokondritendenser. Nærtakende. Tar til tårene for filleting.  Blåser opp småting. Blir som om jeg har eupf egentlig. 

Hvor lenge er det ok å se dette an før evt kontakt med lege og øke Efexor igjen? 

Lamictal er nettopp trappet opp til 200 mg. Speil på 150 mg var 4. Så den er nok ikke i referanseområde enda.

Bruker ellers Tolvon 10 mg for søvn.

Fått bipolar 2 som diagnose nå. 

Skrevet

Mindre tolmodighet og sexlyst kan jeg føye til listen. Tror dessverre det går utover hele familien. Søvn ok men tok en ekstra Tolvon i går for følte jeg ikke kom til å få sove. Dette begynte etter to netter med lite søvn på grunn av jobb. Burde jeg heller unngå å jobbe sent en periode enn å øke Efexor? Eller begge deler?  Men føler også jeg trenger  formiddagen hjemme for å holde meg i fysisk aktivitet  (orker ikke etter barna har lagt seg om kvelden) og få gjort unda litt i huset. 

Eller se om dette er bare noen dårlige dager? Men synes ting går i feil retning

Skrevet

Synd du ikke har fått svar. Jeg ville gått til legen. Det virker som nedtrappingen av Efexor er synderen. 

Anonymkode: 80c04...5b1

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg ville ikke trappet ned Efexor før Lamictal var i riktig nivå. I tillegg kan det synes som om en gradert sykemelding er riktig nå. 

Skrevet

Ok. Takk. Vet du ikke anbefalte å trappe ned, men følte jeg måtte gjøre NOE av det lege i RL foreslo. Skal spørre om å få gå opp igjen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...