Gå til innhold

Sykdom eller abilifyabstinens?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Fikk abilify for noen år siden etter at cisordinol ble stoppet pga klarte ikke bøye beina omtrent. Fikk cisordinol depot pga manisk psykose. 

Den ble avsluttet, men overlege på dps ga meg abilify fordi jeg snakket med latens. Han trodde tankene mine gikk så fort at det ble vanskelig for meg å prate . Opplevde ikke dette selv. Og jeg var ute av psykosen. Så sluttet jeg med abilify på egenhånd fordi jeg var så rastløs. 

Det gikk bra en periode, til plutselig jeg var på bussen og alle inntrykkene blåste mot hjernen min i en rasende fart! Jeg ble nærmest sengeliggende fordi det suste og spinnet i hjernen. Ble så dårlig at jeg la meg inn frivillig og fikk AP igjen og ble bedre. Da ble jeg diagnostisert med alvorlig depresjon med psykose, noe jeg er helt uenig i. Når jeg sa hjernen kjennes ut som et skrellet egg eller en båt i urolig farvann trodde jeg jo ikke hjernen var et egg eller båt. Det bare kjentes uutholdelig sånn ut.

var dette abstinenser fra abilify eller sykdom?

Endret av kovakova
Skrevet (endret)

Noe av det samme lurer jeg på også. Når jeg reduserer på dosen så begynner det å "gå fortere" i hjernen (tankene), jeg får et trykk i hodet, og jeg blir dårligere til å fokusere (f.eks. når jeg kjører bil, så er det ting som skjer rundt meg, som jeg blir dårligere til å gå med meg (noe som såklart ikke går an å ha det når man skal kjøre)). Dette skjer fort, allerede neste dag (etter reduksjonen), noe som fører til at jeg går tilbake. Det er ikke sånn for meg at jeg ønsker å fortsette med å ha det sånn (at hjernen ikke fungerer bra nok til f.eks. å kjøre bil på en forsvarlig måte, eller kunne lese litt mer "seriøse" ting på internett), så da begynner jeg bare på igjen uansett hva årsaken er. Har også fått litt angst og mindre apetitt. Men men.

Kan ikke kjøre bil når man føler man ikke får med seg ting som skjer. Da bør man ikke ha sertifikat, hvis man ikke tar hensyn til slikt hvis man skulle ha det slik i perioder.

(En annen AP enn Abilify.)

Endret av Kanonføde
Skrevet
12 timer siden, Kanonføde skrev:

Noe av det samme lurer jeg på også. Når jeg reduserer på dosen så begynner det å "gå fortere" i hjernen (tankene), jeg får et trykk i hodet, og jeg blir dårligere til å fokusere (f.eks. når jeg kjører bil, så er det ting som skjer rundt meg, som jeg blir dårligere til å gå med meg (noe som såklart ikke går an å ha det når man skal kjøre)). Dette skjer fort, allerede neste dag (etter reduksjonen), noe som fører til at jeg går tilbake. Det er ikke sånn for meg at jeg ønsker å fortsette med å ha det sånn (at hjernen ikke fungerer bra nok til f.eks. å kjøre bil på en forsvarlig måte, eller kunne lese litt mer "seriøse" ting på internett), så da begynner jeg bare på igjen uansett hva årsaken er. Har også fått litt angst og mindre apetitt. Men men.

Kan ikke kjøre bil når man føler man ikke får med seg ting som skjer. Da bør man ikke ha sertifikat, hvis man ikke tar hensyn til slikt hvis man skulle ha det slik i perioder.

(En annen AP enn Abilify.)

Kjenner meg igjen!! MON tro om det hadde skjedd om jeg aldri tok abilify i utgangspunktet. Jaja har faktisk klart å trappe ned fra 20 MG til 10 MG 

Skrevet
1 hour ago, kovakova said:

Kjenner meg igjen!! MON tro om det hadde skjedd om jeg aldri tok abilify i utgangspunktet. Jaja har faktisk klart å trappe ned fra 20 MG til 10 MG 

Jeg hadde det slik før jeg begynte på medisinene og, men kan jo lure på om det kanskje er normalt, eller om medisinen liksom "opprettholder" det. Kanskje man bare er "hypokonder"? Altså ikke deg, pga. det andre du har slitt med.

Skrevet

Torsdagen var jeg på bar med naboen og han reagerte på at jeg var så tanketom og fraværende. Sånn er det når man bruker bare 10 mg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...