elianne Skrevet 3. november 2016 Skrevet 3. november 2016 Jeg må ha med meg Lamictal, Sobril og Zopiklone når jeg reiser, trenger jeg attest fra lege eller holder det at medisinene ligger i originalemballasjen med etikett fra apoteket? 0 Siter
ISW Skrevet 3. november 2016 Skrevet 3. november 2016 (endret) Jeg ba om en bekreftelse fra lege når jeg dro til USA med Sobril, men det er ikke nødvendig. Det trengs ikke Schengen-attest til USA, originalpakken holder. Lamictal (merkenavnet) finnes i USA. For de andre medisinene trenger du nok det kjemiske navnet; oxazepam og zopiclone, hvis du skal ha en bekreftelse fra legen. Endret 3. november 2016 av issomethingwrong 0 Siter
elianne Skrevet 3. november 2016 Forfatter Skrevet 3. november 2016 Okei, takk for svar. Blir så usikker når det står så mye forskjellig rundt omkring på nettet. Tror jeg ringer legen i morgen og får henne til å skrive en attest for sikkerhetsskyld. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. november 2016 Skrevet 3. november 2016 4 minutter siden, elianne skrev: Okei, takk for svar. Blir så usikker når det står så mye forskjellig rundt omkring på nettet. Tror jeg ringer legen i morgen og får henne til å skrive en attest for sikkerhetsskyld. Klok avgjørelse :-) 1 Siter
ISW Skrevet 3. november 2016 Skrevet 3. november 2016 (endret) På myndighetene sine sider står det jo at det ikke er nødvendig for inntil 30 dagers forbruk. Men i møte med en donut-spisende små-maktsyk gærning av en toller eller grensevakt, er det sikkert lurt med en attest. Det var det jeg tenkte i alle fall. :-) Endret 3. november 2016 av issomethingwrong 2 Siter
Gondor Skrevet 4. november 2016 Skrevet 4. november 2016 Husk å ta med medisinene i håndbagasjen i tilfelle den andre bagasjen din blir borte! Det skjedde meg og det var ikke morsomt å sitte der uten medisiner. Lege i USA koster! 1 Siter
Nicklusheletida Skrevet 4. november 2016 Skrevet 4. november 2016 13 timer siden, issomethingwrong skrev: På myndighetene sine sider står det jo at det ikke er nødvendig for inntil 30 dagers forbruk. Men i møte med en donut-spisende små-maktsyk gærning av en toller eller grensevakt, er det sikkert lurt med en attest. Det var det jeg tenkte i alle fall. :-) Enig ! Da vi kom til Midt- østen og en morsk toller begynte å plukke ut alt sprøyteutstyret til sønnen min, var det veldig greit å kunne hente frem attesten fra legen 0 Siter
elianne Skrevet 4. november 2016 Forfatter Skrevet 4. november 2016 Nå har jeg fått ordnet meg en attest, så da har jeg forhåpentligvis ingen grunn til å frykte de donutspisende morske tollerne 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.