Gå til innhold

Fluanxol Virkning NHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

i dag fredag er det 2 uker siden jeg startet på fluanxol, og jeg merket en rask virkning etter 3 dager. Bruker nå 2 mg og jeg har funnet min beste medisin for meg. Jeg har litt munntørrhet ellers ingen bivirkninger. Jeg har aldri vært så stabil før som jeg er nå, og angsten, tvangstankene og depresjonen min har blitt mye bedre. Jeg er også mer aktivert og har fått mer evnen til å prate mer enn jeg har gjort før. Er nok fordi tankene i hodet mitt har roet seg mye. Var hos psykiateren min i går og hun er veldig fornøyd med medisinen på meg. Alle jeg kjenner og legen merker stor forskjell på meg. Må innrømme det er litt rart å være så stabil, men det som er godt er at jeg ikke føler meg dopet eller føler meg fjern pga medisinen, jeg gråt litt da jeg såg en følelsesmessig film i går, og det syns jeg var godt. En annen ting er at jeg har nesten ikke hatt vondt i hodet de 2 ukene, før hadde jeg det neste hver dag. pulsen min er gått ned noe også, legen sa det hadde med at jeg har mer roen inni meg.Psykiateren sa hun skulle ha fluanxol mer med i tankene ettersom den ble veldig lite brukt som hun sa, Siden hun ser hvor godt den virker på meg. Som jeg sa til hun så vil den nok virke på flere enn meg også sa jeg. Men en medisin vil jo aldri virke like godt på alle, men jeg tror nok den vil virke på mange flere. så den burde absolutt bli brukt mer i psykiatrien mener jeg. Har ikke opplevd en medisin som har virket så bra på meg før. Men kan jeg stole på at virkningen vil vedvare NHD? At den ikke vil avta? psykiateren sa jeg kunne trappe opp til 3 maks 4 mg ved behov, ellers var hun redd for de bivirkningene med rykkinger i beina som jeg kunne få av høyere dose. Det er godt å føle seg mye bedre nå. 

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...