Gå til innhold

Noen som har turt å snakke med psykologen om overføring/transference?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har for mye følelser for psykologen min. Såpass mye at jeg tror det kan ha negativ innvirkning på behandlingen og psyken min. Følelsene jeg får er kjærlighet, på kanten til avhengighet, betatthet og seksuelle følelser. Leser på nettet at det er lurt å ta opp disse følelsene med psykologen, men det ville jo vært utrolig pinlig. Jeg er klar over at følelsene jeg har er upassende, og ikke skal leves ut. Derfor holder jeg det jo bare skjult. Jeg tror det hadde blitt overveldende pinlig for meg, hadde jeg sagt noe. -Men jeg fantaserer litt VEL mye om han, og vet ikke hvordan jeg skal få en slutt på det. Har noen der ute turt å ta opp noe slikt? Hva skjedde i såfall?

Anonymkode: 1860b...dac

Skrevet

Jeg hadde ikke turt, om det var meg. De takler uansett sånt. Men ofte så gjør det ikke noe for behandlingen at man har en positiv overføring. Det merker nok terapeuten. Det kan brukes terapeutisk. Og terapeuten skal ha bevissthet om sine motoverfringer, altså sine egne reaksjoner på terapeutens overføringer. 

Anonymkode: fd7e4...d40

Skrevet

På pasientes overføringer i siste setning, ikke terapeutens.

Anonymkode: fd7e4...d40

Skrevet

Overføring er normalt i lengre terapier, og profesjonelle behandlere takler sånt. Min behandler bruker overføringen konstruktivt i behandlingen, og det har vært nyttig for meg. Lykke til :)

Skrevet
56 minutter siden, MxxM skrev:

Overføring er normalt i lengre terapier, og profesjonelle behandlere takler sånt. Min behandler bruker overføringen konstruktivt i behandlingen, og det har vært nyttig for meg. Lykke til :)

Kunne du forklart hvordan h*n bruker det konstruktivt i behandlingen? :) 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kunne du forklart hvordan h*n bruker det konstruktivt i behandlingen? :) 

Vi kommer til bunns i hva som skjer, hvorfor det skjer og han korrigerer følelser og reaksjoner med fornuftige og alternative tanker. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...