Gå til innhold

Tiltaksløs og blir ikke bedre.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, Kayia skrev:

Ditt valg dette, ingen som kan tvinge deg eller gjøre det for deg. 

Nei. Men hadde bare håpet å få hjelp her hjemme. 

Skrevet
15 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei. Men hadde bare håpet å få hjelp her hjemme. 

Fremdeles? Du burde vite at du ikke får det. Du må gjøre selv. 

Skrevet
3 minutter siden, Kayia skrev:

Fremdeles? Du burde vite at du ikke får det. Du må gjøre selv. 

Jo jeg har fått kontakt på dagsenteret, venter bare på å høre fra henne. Gjøre alt selv? Vet om mange som får hjelp jeg, til å gjøre ting med seg. 

Skrevet
6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Vet om mange som får hjelp jeg, til å gjøre ting med seg. 

Det har du også fått tilbud om. Sist nå når du kan legge deg inn, om du vil. Som de sier, du må bestemme det selv i såfall. 

Men dette var siste fra meg i dag. Prøv å finn på noe annet enn å sitte og gruble og henge på dol du også, det vil være et skritt i riktig retning bare det. 

Skrevet
1 minutt siden, Kayia skrev:

Det har du også fått tilbud om. Sist nå når du kan legge deg inn, om du vil. Som de sier, du må bestemme det selv i såfall. 

Men dette var siste fra meg i dag. Prøv å finn på noe annet enn å sitte og gruble og henge på dol du også, det vil være et skritt i riktig retning bare det. 

Ok, ha en fin søndag :) 

Nicklusheletida
Skrevet
5 timer siden, Kayia skrev:

Her ligger hunden begravet, og du vil fortsette å gå i sirkel om du ikke bryter den. Sirkelens gang beskriver du kort og presist i svaret jeg siterer over:

1. Du er misfornøyd og vil ha endring

2. Du greier det ikke selv

3. Du får råd og tilbud om hjelp

4. Du avslår

Idet du avslår står du der du startet, på punkt 1. Du er misfornøyd og vil ha endring (og fortsetter til "men greier det ikke selv", "du får råd og hjelp" men "avslår", og så tilbake til "du er misfornøyd og vil ha endring" etc, etc)

For å komme ut av denne resultatløse sirkelen må du ville det, og gjøre noe annerledes på punkt 1 eller 4. Dette vil ikke skje av seg selv, og her er du kliss lik oss friske. Vi må også ville bryte et mønster for å oppnå endring av feks kostholdsvaner, tendens til å svare surt når barn maser, slutte å røyke, komme oss opp og ut istedenfor å ligge på sofaen, være mindre på dol- eller andre (u)vaner man har lagt seg til og vil bli kvitt. 

Du bærer nøkkelen til et liv du ønsker, men du må vri om nøkkelen, det kan ingen gjøre for deg. 

Veldig bra svar :)

Nicklusheletida
Skrevet
5 timer siden, Kayia skrev:

Her ligger hunden begravet, og du vil fortsette å gå i sirkel om du ikke bryter den. Sirkelens gang beskriver du kort og presist i svaret jeg siterer over:

1. Du er misfornøyd og vil ha endring

2. Du greier det ikke selv

3. Du får råd og tilbud om hjelp

4. Du avslår

Idet du avslår står du der du startet, på punkt 1. Du er misfornøyd og vil ha endring (og fortsetter til "men greier det ikke selv", "du får råd og hjelp" men "avslår", og så tilbake til "du er misfornøyd og vil ha endring" etc, etc)

For å komme ut av denne resultatløse sirkelen må du ville det, og gjøre noe annerledes på punkt 1 eller 4. Dette vil ikke skje av seg selv, og her er du kliss lik oss friske. Vi må også ville bryte et mønster for å oppnå endring av feks kostholdsvaner, tendens til å svare surt når barn maser, slutte å røyke, komme oss opp og ut istedenfor å ligge på sofaen, være mindre på dol- eller andre (u)vaner man har lagt seg til og vil bli kvitt. 

Du bærer nøkkelen til et liv du ønsker, men du må vri om nøkkelen, det kan ingen gjøre for deg. 

Veldig bra svar :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...