Gå til innhold

Våkner hver morgen med selvbebreidelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver morgen våkner jeg med tanker om skyld og mindreverdighetstanker. De bare er der i hodet mitt med en gang jeg våkner. Føler meg nedstemt og det tar lang tid før jeg kommer ut av denne "tilstanden" ligger å tenker på dumme ting jeg har gjort i fortiden. Andre som har det slik?

Anonymkode: 803d0...2a8

Skrevet

Kan til tider være selvbekreftende ja. Men det handler mer om i nåtid for min del, jeg burde strekke mer til osv. Fortiden får jeg ikke endret noe ved så jeg er glad jeg ikke er "stuck" i den. Det får holde med det nåtiden byr på 😀

Anonymkode: 67210...e0c

Augusta Luise
Skrevet

Det der er oppskriften på å kjøre seg selv i grøfta. Du er nødt til å snu den tankegangen med en gang, og si gode ting til deg selv hver gang du registrerer disse negative tankene. Du trenger ikke tro på deg selv en gang, du velger deg bare en setning eller flere som du gjentar om og om igjen, og litt etter litt vil hjernen din begynne å tro på det. Når du går på badet smiler du til deg selv i speilet og forsikrer deg selv om at du er bra nok som du er, du gjør ditt aller beste og ingen kan kreve mer. 

Husk, du er verdifull og har mange gode egenskaper, du har det bare litt vanskelig nå. Det blir bedre.

Skrevet

Jeg kjenner meg så godt igjen. Svaret til Augusta Luise var nydelig.

Skrevet
På 5.11.2016 den 19.53, AnonymBruker skrev:

Hver morgen våkner jeg med tanker om skyld og mindreverdighetstanker. De bare er der i hodet mitt med en gang jeg våkner. Føler meg nedstemt og det tar lang tid før jeg kommer ut av denne "tilstanden" ligger å tenker på dumme ting jeg har gjort i fortiden. Andre som har det slik?

I stedefor å ligge og tenke så tror jeg det er bedre å stå opp og gjøre noe som får tankene over på andre ting. Du graver deg jo bare mer ned av å ligge og tenke.

Skrevet
På ‎05‎.‎11‎.‎2016 den 19.53, AnonymBruker skrev:

Før så plaget ting som hadde skjedd, nå er jeg bare tung om morgenen. Men det virker som om du gir næring til en negativ  tanker. Stil rimelig krav til deg selv, og gjør noe som du kan bli litt fornøgd med.  En mann sa at han hadde to ulver inne i seg, en som var grei og positiv og en som er slem og negativ, men han klarte å være grei og positiv, og ble spurt hvorfor han klarte det ?  Han svarte, jeg gir kun mat til den greie og positive.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...