Gå til innhold

Uføretrygd som karrieremål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos en coach for noen dager siden og hun sjokkerte meg kraftig da hun snakket om uføretrygd som karrieremål.  Hun nevnte mer enn engang at jeg kunne gå til fastlegen og få henvisning til psykolog og timen gikk til å snakke om psykologer, hvorvidt jeg kunne ditt eller datt.  Hun jobber privat så jeg betaler henne selv.  Har gitt opp Nav som ikke førte noen steder.  Jeg er rådløs og forvirret.  Jeg trenger hjelp og støtte til å starte for meg selv siden jeg er over den alderen hvor man får jobb og ikke gammel nok til å pensjonere meg.

Jeg flyter av sted inn i intet og vil helst forsvinne.

Anonymkode: 674f6...3db

Skrevet

Auda!

Coachen din har åpenbart vurdert deg som for psykisk syk til å greie å jobbe.

Anonymkode: 9545d...9e7

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Auda!

Coachen din har åpenbart vurdert deg som for psykisk syk til å greie å jobbe.

Hvordan skal hun kunne vurdere det etter å ha sett meg en eller to ganger?  Høres helt merkelig ut, og lite profesjonelt.  Jeg blir ikke vurdert psykisk syk av noen andre i hvert fall.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvordan skal hun kunne vurdere det etter å ha sett meg en eller to ganger?  Høres helt merkelig ut, og lite profesjonelt.  Jeg blir ikke vurdert psykisk syk av noen andre i hvert fall.

Hvorfor er du på AAP da?

Anonymkode: 3da97...2b5

Skrevet

Pga. sykdommer som jeg ikke har tenkt å skrive om her, og jeg aldri har nevnt for coachen.  Det er mange som har sagt til meg at jeg aldri skal se på meg som psykisk syk selvom jeg har lidd av depresjon og angst innimellom.

Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Pga. sykdommer som jeg ikke har tenkt å skrive om her, og jeg aldri har nevnt for coachen.  Det er mange som har sagt til meg at jeg aldri skal se på meg som psykisk syk selvom jeg har lidd av depresjon og angst innimellom.

Vel, depresjon og angst regnes da som psykiske sykdommer så vidt jeg vet.

Skrevet

Depresjon og angst er psykiske lidelser.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Depresjon og angst er psykiske lidelser.

Det betyr ikke at jeg har AAP pga det.  Jeg er ikke psykisk syk selv om jeg en eller annen gang har hatt depresjon.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, depresjon og angst regnes da som psykiske sykdommer så vidt jeg vet.

og mener du da at jeg er psykisk syk for ever og alltid hvis jeg har engang i livet hatt en depresjon?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

og mener du da at jeg er psykisk syk for ever og alltid hvis jeg har engang i livet hatt en depresjon?

Angst og depresjon har overhodet ingen relevanse til hvorforu du går på AAP?

Anonymkode: 0c74a...ae7

Skrevet

Hvis dere leser ordentlig over linjene, kan dere klart lese at grunnen til h*n har AAP er ikke psykisk sykdom, men en annen sykdom som f.eks kan være fysisk. 

Anonymkode: 893b8...264

Skrevet

Kanskje "coach" ikke er en beskyttet tittel! Kanskje du selv bør bli coach, og du er allerede bedre enn denne "coachen".

Skrevet
3 minutter siden, Inner self skrev:

Kanskje "coach" ikke er en beskyttet tittel! Kanskje du selv bør bli coach, og du er allerede bedre enn denne "coachen".

Om jeg er bedre eller verre enn noen andre vet jeg ikke.  Jeg tror ikke det er særlig vanskelig å skaffe seg sertifisering som coach, men om jeg skal gjøre det er en annen sak.

Jeg ser ingen grunn til å diskutere på nettet hvorfor jeg har AAP.  Det vil jeg heller ikke gjøre overfor coachen og siden jeg aldri har nevnt det har hun tydeligvis etter en time og to tlf.samtaler bestemt at jeg er psykisk syk.  Det forstår jeg ikke og liker ikke.  Det sier mye om holdninger til psykisk syke.

Nicklusheletida
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var hos en coach for noen dager siden og hun sjokkerte meg kraftig da hun snakket om uføretrygd som karrieremål.  Hun nevnte mer enn engang at jeg kunne gå til fastlegen og få henvisning til psykolog og timen gikk til å snakke om psykologer, hvorvidt jeg kunne ditt eller datt.  Hun jobber privat så jeg betaler henne selv.  Har gitt opp Nav som ikke førte noen steder.  Jeg er rådløs og forvirret.  Jeg trenger hjelp og støtte til å starte for meg selv siden jeg er over den alderen hvor man får jobb og ikke gammel nok til å pensjonere meg.

Jeg flyter av sted inn i intet og vil helst forsvinne.

Du har betalt for en coach som anbefalte deg heller å gå til fastlegen ?

Eh, det hørtes da helt merkelig ut. Jeg ville i hvert fall be om å få pengene tilbake om historien din er riktig. Du skal ikke betale for en vare du ikke har fått.

Skrevet
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Du har betalt for en coach som anbefalte deg heller å gå til fastlegen ?

Eh, det hørtes da helt merkelig ut. Jeg ville i hvert fall be om å få pengene tilbake om historien din er riktig. Du skal ikke betale for en vare du ikke har fått.

Historien min er riktig, men hvordan jeg kan bevise at jeg ikke har fått det jeg betalte for er en annen sak.  Jeg satt hos henne i en time og hun sa mye mer enn dette.  Jeg fikk bl.a. høre om tur hun hadde vært med oppdrag for en kommune på Vestlandet og hvor mye de betalte henne for det, et intervju om et prosjekt som hun ikke visste om hun kom til å få for hun krevde for mye betalt etc.

Fikk også høre om en som hun hadde veiledet som hun mente at hadde klart seg bra.  Kan ikke si at noen av historiene løftet meg noe særlig opp.  Hun fortalte meg også at hun hadde sittet på en kafe på sykehuset og tegnet på et ark og fått masse ideer.  Det hjalp ikke meg å få ideer, men jeg er enig med henne i at det er veldig greit å sitte på kafe.  Jeg hadde ikke trengt å gå til henne for å vite det.

Nicklusheletida
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Historien min er riktig, men hvordan jeg kan bevise at jeg ikke har fått det jeg betalte for er en annen sak.  Jeg satt hos henne i en time og hun sa mye mer enn dette.  Jeg fikk bl.a. høre om tur hun hadde vært med oppdrag for en kommune på Vestlandet og hvor mye de betalte henne for det, et intervju om et prosjekt som hun ikke visste om hun kom til å få for hun krevde for mye betalt etc.

Fikk også høre om en som hun hadde veiledet som hun mente at hadde klart seg bra.  Kan ikke si at noen av historiene løftet meg noe særlig opp.  Hun fortalte meg også at hun hadde sittet på en kafe på sykehuset og tegnet på et ark og fått masse ideer.  Det hjalp ikke meg å få ideer, men jeg er enig med henne i at det er veldig greit å sitte på kafe.  Jeg hadde ikke trengt å gå til henne for å vite det.

Jøss, vet ikke om jeg skal le eller gråte .

Beklager, men jeg har ingen gode råd å gi deg. Jeg vet hvor stressende det kan være å søke jobber og føle at alderen ødelegger. Jeg forsøkte å bruke argumentet om at jeg hadde voksne barn og dermed var en stabil arbeidskraft med lite fravær. Hjalp lite det også.

Fikk jobb til slutt, men det tok sin tid. I mellomtiden tok jeg på meg det jeg kunne av vikarjobber både gjennom Manpower og Adecco og registrerte meg i nesten alt som var av vikarbyrå. Litt stressende å skulle sette seg inn i nye arbeidsoppgaver hele tiden og bli kjent med mye mennesker i ett sett. Nå var dette sånn type enklere kontorjobber , men bedre enn ingenting, tenker jeg. Ikke noe å bli feit av heller, men slipper hull i cv' n i hvert fall.

Lykke til i jakten på jobb. Håper det ordner seg :)

Skrevet
2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jøss, vet ikke om jeg skal le eller gråte .

Beklager, men jeg har ingen gode råd å gi deg. Jeg vet hvor stressende det kan være å søke jobber og føle at alderen ødelegger. Jeg forsøkte å bruke argumentet om at jeg hadde voksne barn og dermed var en stabil arbeidskraft med lite fravær. Hjalp lite det også.

Fikk jobb til slutt, men det tok sin tid. I mellomtiden tok jeg på meg det jeg kunne av vikarjobber både gjennom Manpower og Adecco og registrerte meg i nesten alt som var av vikarbyrå. Litt stressende å skulle sette seg inn i nye arbeidsoppgaver hele tiden og bli kjent med mye mennesker i ett sett. Nå var dette sånn type enklere kontorjobber , men bedre enn ingenting, tenker jeg. Ikke noe å bli feit av heller, men slipper hull i cv' n i hvert fall.

Lykke til i jakten på jobb. Håper det ordner seg :)

Jeg har ingen erfaring med kontorjobber, men har en meget høy utdannelse innen mitt fag.  Jeg er derfor dyr i tillegg til å være altfor gammel.  Jeg kan godt forestille meg at jeg er en god del eldre enn deg, og jeg har tenkt å drive for meg selv.  Jeg gjorde det før og har aldri lagt ned selskapet så jeg har ikke hull på cv'n, takk og pris. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...