Gå til innhold

Psykologen vil bare bli kvitt meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg flyttet tilbake til hjembyen min var de der jeg bodde før så opptatt av at jeg måtte få skikkelig oppfølging på DPS, fordi jeg hadde vært langt inn med flere manier og psykotiske gjennombrudd. Så jeg fikk komme inn på DPS.

det virker derimot som psykologen bare vil få meg til å avslutte raskest mulig så han kan ta neste person ventelisten...

han sier jeg kom gjennom nåløyet, men at jeg ikke går der for han, men meg, så hva i all verden skal vi snakke om i timene? Osv

jeg er vant til at terapeuten styrer timene jeg.. vet ikke hvordan jeg skal legge opp timene for å fortjene de.. kanskje jeg bare burde gi vekk plassen til en annen da???:/ men da blir alle så bekymret for meg

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis du kommer gang på gang og "bare møter opp" uten å ha gjort deg noen tanker om hva det kan være fornuftig å diskutere/ta opp, kan det være at psykologen etterhvert får slike tanker som du antyder i overskriften.

Skrevet
8 minutter siden, kovakova skrev:

Da jeg flyttet tilbake til hjembyen min var de der jeg bodde før så opptatt av at jeg måtte få skikkelig oppfølging på DPS, fordi jeg hadde vært langt inn med flere manier og psykotiske gjennombrudd. Så jeg fikk komme inn på DPS.

det virker derimot som psykologen bare vil få meg til å avslutte raskest mulig så han kan ta neste person ventelisten...

han sier jeg kom gjennom nåløyet, men at jeg ikke går der for han, men meg, så hva i all verden skal vi snakke om i timene? Osv

jeg er vant til at terapeuten styrer timene jeg.. vet ikke hvordan jeg skal legge opp timene for å fortjene de.. kanskje jeg bare burde gi vekk plassen til en annen da???:/ men da blir alle så bekymret for meg

Kan du spørre hva han mener?

Hva mener fu st du trenger å snakke om?

Skrevet
9 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Hvis du kommer gang på gang og "bare møter opp" uten å ha gjort deg noen tanker om hva det kan være fornuftig å diskutere/ta opp, kan det være at psykologen etterhvert får slike tanker som du antyder i overskriften.

Har vært der to ganger

Skrevet

Da må dere bruke den tredje til å legge en plan for hvordan dere skal arbeide :-)

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Arbeide?

Anonymkode: 45e13...542

Ja, psykoterapi er hard arbeid.

Skrevet
12 minutes ago, Nils Håvard Dahl, psykiater said:

Ja, psykoterapi er hard arbeid.

Det har ikke jeg hørt noe om, og jeg har gått der i 10 år.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobbe med seg selv?

Anonymkode: 369bd...d42

Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Jobbe med seg selv?

Det har jeg ikke fått beskjed om hvordan man gjør.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det har jeg ikke fått beskjed om hvordan man gjør.

Ikke jeg heller 

Skrevet
1 hour ago, kovakova said:

Ikke jeg heller 

Hva er det som gjør at noen behandles på denne måten? Er det visse diagnoser da, som tilsier dette? Eller visse typer problemer. Jeg har bare gått dit og skravlet og fått medisiner, og ifølge utredning har jeg "høyt evnenivå".

14 år resten av livet!

Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som gjør at noen behandles på denne måten? Er det visse diagnoser da, som tilsier dette? Eller visse typer problemer. Jeg har bare gått dit og skravlet og fått medisiner, og ifølge utredning har jeg "høyt evnenivå".

14 år resten av livet!

Mange inkompetente "behandlere" tror jeg.

Skrevet

Jeg synes det er helt fair at behandlere til en viss grad krever/forventer at pasienten har en anelse om hva h*n ønsker å jobbe med i terapi. Hvis man har et snev av selvinnsikt så vet man hvor skoen trykker. Man går jo ikke i terapi for moro skyld akkurat, og det krever egeninnsats for å få det bedre. Det hjelper ikke om terapeuten er aldri så god hvis pasienten ikke samarbeider/har et ønske om endring. 

Anonymkode: 2e791...393

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva driver dere med i timene? Hva er planen? Hvordan og hvor ofte evaluerer dere fremgangen? Hvis dere ikke har et mål, hvordan vet dere da når du skal slutte i behandling?

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange inkompetente "behandlere" tror jeg.

Slik jeg tolker det er det også mange inkompetente pasienter. Hvis du forventer at behandleren skal gjøre deg frisk er du like dum som eleven som tror at læreren skal putte kunnskapen inn i hodet hans. Terapi krever knallhard jobbing mellom timene og du må være motivert til å gjøre en endring i deg selv. Det er da og BARE da du kan forvente bedring. Å møte opp til time uten å ha en plan for egen tilfriskning er ren og skjær idioti. Det er DITT liv, DITT ansvar.

Anonymkode: 60060...97d

Skrevet
15 minutes ago, Nils Håvard Dahl, psykiater said:

Hva driver dere med i timene? Hva er planen? Hvordan og hvor ofte evaluerer dere fremgangen? Hvis dere ikke har et mål, hvordan vet dere da når du skal slutte i behandling?

Nå er jeg skrevet ut, fordi det ikke hadde effekt.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jeg skrevet ut, fordi det ikke hadde effekt.

Ikke så merkelig dersom dere ikke hadde noen mål for behandlingen og en plan for hvordan dere skulle nå målene.

Skrevet

Du mener vel at det er du som ønsker å få en ny psykolog ?

Skrevet
2 hours ago, Nils Håvard Dahl, psykiater said:

Ikke så merkelig dersom dere ikke hadde noen mål for behandlingen og en plan for hvordan dere skulle nå målene.

"Terapien" har bare virket negativt på meg, jeg føler meg mye mer selvstendig nå. Kan jeg søke om pasientskadeerstatning for bortkastede 10 år?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...