Gå til innhold

Psykologen vil bare bli kvitt meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.bphope.com/9-add-on-descriptions-for-bipolar-disorder-according-to-the-dsm-5/

her står det at ved bp med psykotiske symptomer er det vanlig å tro man får en spesiell beskjed fra Gud

er dette sant? Det er akkurat det jeg har opplevd ved mani. Samt at ting i media og TV er ment spesielt til meg. Delikat rekesalat trodde jeg var tegn på at jeg måtte sjekke meg for kjønnssykdommer. Masse sammenhenger jeg så. 

Så dette er utbredt?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det er ikke uvanlig.

Skrevet
1 time siden, BamseLiten skrev:

det er fullt mulig å kjenne at man ikke fungerer og samtidig ikke forstå hva man trenger hjelp med. Har man levd med noe ett helt liv og alltid blir møtt med "det klarer du",ta deg sammen", finner ingentig galt", JEG er arbeidssky osv så blir det normalen. En normal som ikke fungerer som andre normale. 

Skjønner. Det var ikke negativt ment. Jeg bare lurte. Det kan være mange grunner som en ikke tenker på, og det har jeg fått litt svar på. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg tror MxxM har et poeng her. Jeg begynner alltid kontakten med å spørre hva pasienten ønsker hjelp med. Om de ikke vet med en gang, klarer de alltid i løpet av første time å si noe om hva de ønsker skal være annerledes om en uke, en måned eller tre måneder. Da er en klar for neste steg: Diskusjonen om hvordan en skal komme dit.

Gjest Kanuttius
Skrevet
55 minutter siden, MxxM skrev:

Skjønner. Det var ikke negativt ment. Jeg bare lurte. Det kan være mange grunner som en ikke tenker på, og det har jeg fått litt svar på. 

Jeg tok det ikke negativt. Tenkte mere på at vi opplever ting ulikt og da er det ikke alltid lett å se hvor skoen trykker ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...