Gå til innhold

Rare greier

Anbefalte innlegg

Gjest Kanuttius
Skrevet

Hver gang jeg skal levere sykemelding og planlegger å levere den personlig og ikke i posten skjer dette: 

-jeg blør neseblod

de siste ukene jeg jobbet blødde jeg og neseblod hver morgen. 

I dag skulle jeg levere sykemelding og hente vinterklær på jobb men det kan jeg glemme. Det fosser blod igjen. 

Er dette noe andre har opplevd? Jeg har ett anstrengt forhold til jobb, ting det trigger noe jeg strever med fra barndommen. 

Skrevet

Jeg har hørt om det. En dame som ble utbrent pga jobben. Da hun var innom begynte hun å fossblø fra nesen i det hun kom inn resepsjonen.

Anonymkode: 33461...913

Skrevet

Kanskje psykiateren her vil svare på om stress kan gjøre at man lettere blør neseblod. Sammenheng med blodtrykk? Samtidig høres det ut som om du bør få en sjekk hos øre nese hals lege i tilfelle det er mulig å finne og etse blødningskilden. Det der høres jo ut som en dobbel belastning spør du meg :blink:

Gjest Kanuttius
Skrevet
22 minutter siden, vElsigna skrev:

Kanskje psykiateren her vil svare på om stress kan gjøre at man lettere blør neseblod. Sammenheng med blodtrykk? Samtidig høres det ut som om du bør få en sjekk hos øre nese hals lege i tilfelle det er mulig å finne og etse blødningskilden. Det der høres jo ut som en dobbel belastning spør du meg :blink:

Blodtrykket er fint. Jeg har blitt målt flere ganger. Jeg har enten levert sykemeldingene i posten eller mannen min har levert for meg men i dag tenkte jeg å manne meg opp og gjøre det selv og da kom blødningen igjen. Det virker psykisk for meg siden det alltid smmenfaller med at jeg tenker å møte personlig på jobb. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Psykisk belastende situasjon -> stress -> blodtrykksstigning -> neseblod.

Gjest Kanuttius
Skrevet
1 time siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Psykisk belastende situasjon -> stress -> blodtrykksstigning -> neseblod.

Ja da tenker jeg rett. Har jo aldri høyt blodtrykk hos fastlegen men der føler jeg meg trygg. Tenker dette er viktig å si noe om til psykologen, at belastningen er såpass mtp jobb da. Føler veldig på skyld fordi jeg ikke jobber og skyld for at ting er galt på jobb samtidig som tre år med selvransakelsen ikke gir meg svar på hva jeg kunne gjort anderledes. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...