Gå til innhold

Spesiell beskjed fra Gud ved mani

Anbefalte innlegg

Skrevet

En prest på modum sa til meg "Det står om profetier på annenhver side i bibelen, så hvorfor skulle ikke du få det". Han hadde tro på meg og var en fin samtalepartner :) 

Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

En prest på modum sa til meg "Det står om profetier på annenhver side i bibelen, så hvorfor skulle ikke du få det". Han hadde tro på meg og var en fin samtalepartner :) 

Så flott. Det ble jeg glad for.

Skrevet
5 minutter siden, Ada jones fan skrev:

Så flott. Det ble jeg glad for.

Ja han var fin han presten, og det vi snakket om ble mellom oss. Mens psykiateren vill ha meg på trilafon, så det er ulike meninger om ting. 

Skrevet
14 timer siden, Ada jones fan skrev:

Fordi Moses leded Israels folket ut av Egypt og kun en mann ved sine fulle fem ville fått dette oppdtaget. Noah bygde arken for å redde 2 av hvert dyr og familien sin og kun en ved sone fulle fem hadde bygd et så stor båt/skip nøyaktig etter de mål Gud sa og. Jeg har også snakket med Gud. Jeg har ALDRI vært manisk/psykotisk i hele mitt liv,men har slitt med depresjoner og litt angst uten å være psykotisk/manisk.

For å ha rett i dette forutsetter det at hendelsene du viser til faktisk har skjedd. Alle ved sine fulle fem skjønner at den bibelske beretningen om Noah og arken er fiksjon. Selv barn skjønner dette.

Hvis man går rundt og faktisk tror at det var 600 år gamle Noah som sikret artenes overlevelse er all kritisk sans kastet over ripa. 

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

En prest på modum sa til meg "Det står om profetier på annenhver side i bibelen, så hvorfor skulle ikke du få det". Han hadde tro på meg

Er neppe det smarteste å si til innlagte.

Anonymkode: 89148...ce7

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er neppe det smarteste å si til innlagte.

Anonymkode: 89148...ce7

Var der med familien, og terapeutene var redd jeg ikke klarte opplegget pga mine psykotiske ting. Men det klarte jeg og presten var en støtte. 

Skrevet
14 minutter siden, Janus30 skrev:

For å ha rett i dette forutsetter det at hendelsene du viser til faktisk har skjedd. Alle ved sine fulle fem skjønner at den bibelske beretningen om Noah og arken er fiksjon. Selv barn skjønner dette.

Hvis man går rundt og faktisk tror at det var 600 år gamle Noah som sikret artenes overlevelse er all kritisk sans kastet over ripa. 

Min mor fortalte meg historien om Noah dajeg var liten og hun sa at den var helt sann og sto i Bibelen. Jeg vet den er sann og jeg har lest den historien selv i Bibelen også en roman om Noha,men husker ikke hvem som skrev romanen.

Skrevet
23 minutes ago, Ada jones fan said:

Min mor fortalte meg historien om Noah dajeg var liten og hun sa at den var helt sann og sto i Bibelen. Jeg vet den er sann og jeg har lest den historien selv i Bibelen også en roman om Noha,men husker ikke hvem som skrev romanen.

Om du vet dette, bør du kunne underbygge og bevise påstanden, uten kun å henvise til hva din mor har sagt og det som står i en eventyrbok.

Anonymkode: 304f6...dc0

Skrevet (endret)

Jeg undres stadig over hvorfor den allmektige Gud, skaperen av alt, ikke har en sterkere stemme enn at han ikke greier å overdøve en liten pille med antipsykotika. 

Kan noen forklare meg det? 

Endret av issomethingwrong
Skrevet (endret)
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du vet dette, bør du kunne underbygge og bevise påstanden, uten kun å henvise til hva din mor har sagt og det som står i en eventyrbok.

Anonymkode: 304f6...dc0

Bibelen er en sann bok. Alt som står der er sant. Jeg gidder ikke diskutere dette mer. Jeg er uenig med deg ja veldig uenig. Hvorforfor tror du millioner av folk er kristne? Jo fordi Bibelen er sann. Hvis du svarer meg igjen gjør jeg enten eller jeg igronerer svaret ditt ( leser det uten å svare) eller jeg raporterer deg. Dette tullet ditt om at Bibelen er en eventyrbok gidder jeg ikke høre på. Bibelen er like sann som at du og jeg eksisterer. Farvel. Denne diskusjonen er dø.

Endret av Ada jones fan
Skrevet
1 minutt siden, Ada jones fan skrev:

Bibelen er en sann bok. Alt som står der er sant. Jwg gidder ikke diskutere dette mer. Jwg er u enig med deg ja veldig uenig. Hvorforfor tror du millioner av folk er kristne? Jo fordi Bibelen er sann. Hvis du svarer meg igjen gjør jeg entn eller jeg igronerer svaret ditt ( leser det uten å svare) eller jeg raporterer deg. Dette tulket ditt om at Bibelen er en eventyrbok gidder jeg ikke høre på. Bibelen er like sann som at du og jeg eksisterer. Farvel. Denne diskusjonen er dø.

Slik taler en fundamentalist. 

Skrevet
1 minute ago, Ada jones fan said:

Bibelen er en sann bok. Alt som står der er sant. Jwg gidder ikke diskutere dette mer. Jwg er u enig med deg ja veldig uenig. Hvorforfor tror du millioner av folk er kristne? Jo fordi Bibelen er sann.

Det er flere muslimer enn kristne. Så sånn sett er nok koranen mer sann.

Anonymkode: 7478a...def

Skrevet
4 minutter siden, Ada jones fan skrev:

Bibelen er en sann bok. Alt som står der er sant. Jeg gidder ikke diskutere dette mer. Jeg er uenig med deg ja veldig uenig. Hvorforfor tror du millioner av folk er kristne? Jo fordi Bibelen er sann. Hvis du svarer meg igjen gjør jeg enten eller jeg igronerer svaret ditt ( leser det uten å svare) eller jeg raporterer deg. Dette tullet ditt om at Bibelen er en eventyrbok gidder jeg ikke høre på. Bibelen er like sann som at du og jeg eksisterer. Farvel. Denne diskusjonen er dø.

Star Wars er heeeeelt sant det også. Et par milliarder har jo sett noen av filmene. 

Skrevet
13 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg undres stadig over hvorfor den allmektige Gud, skaperen av alt, ikke har en sterkere stemme enn at han ikke greier å overdøve en liten pille med antipsykotika. 

Beskjedene kommer når man går på medisin og men på andre måter, antipsykotika stenger igjen kanalene. 

Skrevet
6 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Denne guden gjør mye rart, som f. eks å sitte og se på bombingen av sivile i Syria hver dag. Hun kunne jo brukt sine allmektige krefter og stoppet dette nå. 

En annen ting jeg også finner snodig er timingen hennes. Siden hun er så klok burde hun kanskje forstå at det er bedre å sende beskjedene til en stakkars bipolar i stabil fase fremfor når man er ravende manisk. Slik slipper man unødvendige misforståelser osv. Kanskje noen kunne gitt henne et kurs i psykiatri?

Skrevet
Akkurat nå, Janus30 skrev:

Denne guden gjør mye rart, som f. eks å sitte og se på bombingen av sivile i Syria hver dag. Hun kunne jo brukt sine allmektige krefter og stoppet dette nå. 

En annen ting jeg også finner snodig er timingen hennes. Siden hun er så klok burde hun kanskje forstå at det er bedre å sende beskjedene til en stakkars bipolar i stabil fase fremfor når man er ravende manisk. Slik slipper man unødvendige misforståelser osv. Kanskje noen kunne gitt henne et kurs i psykiatri?

Krigen kan stoppe, menneskene er GUD. 

Psykisk syke er ofte sensitive  og tar inn ting. 

Skrevet
3 timer siden, stjernestøv skrev:

Datidens psykotiske. For 2000 år siden ble vrangforestillingene deres skrevet ned i religiøse skrifter. I dag kan de leses i epikriser. 

Skrevet
1 minutt siden, Janus30 skrev:

Datidens psykotiske. For 2000 år siden ble vrangforestillingene deres skrevet ned i religiøse skrifter. I dag kan de leses i epikriser. 

Nettopp....

Skrevet (endret)
30 minutter siden, Janus30 skrev:

1. Jeg mistenker at Gud ikke har jurisdiksjon i Syria. Der tror jeg Allah bestemmer. Det er så mye å gjøre på jorda at jeg tror Gud delegerte litt ansvar for 1500 års tid siden.

2. Ja, det har jeg også lurt på. Skjønner heller ikke hvorfor Gud ikke heller tar en prat med presidenter og statsministre, som har litt mer gjennomslagskraft. Var liksom bare Bondevik og til en viss grad George W. Bush som fikk henne på talefot. Allah virker litt flinkere der, han har forstått det. 

Endret av issomethingwrong
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...