Gå til innhold

Suicidal? Plis svar meg =(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om man er og har vært i en manisk periode over lengre tid, fortsatt er manisk men innser at det beste er å forlate denne verden, har man da blitt deprimert? Eller fortsatt manisk? Full av energi og mye aktivitet, ukritisk til en del ting, og konsekvensen er nå at jeg innser at jeg kanskje heller burde vært død enn å fortsette slik? Føler meg ikke deprimert. Men en del frustrasjoner ute og går for tiden.

Anonymkode: 37dd7...44d

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, en må ikke ha en depresjon for å ha selvmordstanker.

Skrevet
7 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Nei, en må ikke ha en depresjon for å ha selvmordstanker.

Så bra! Men kan man være manisk og suicidal samtidig? Jeg vet GODT forskjellen på selvmordstanker og det å være suicidal...altså...hva bør jeg gjøre? Ble tilbudt AP hos legen i dag. Blir helt zombie av den. Så jeg takka nei.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men kan man være manisk og suicidal samtidig? Jeg vet GODT forskjellen på selvmordstanker og det å være suicidal...altså...hva bør jeg gjøre? Ble tilbudt AP hos legen i dag. Blir helt zombie av den. Så jeg takka nei.

Ja, det finnes noe som heter mixed-state hvor en har innslag både av mani og depresjon. Ja, du bør ta AP, men kanskje en lavere dose,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...