Gå til innhold

Dr. Dahl, er den noe håp?

Anbefalte innlegg

Skrevet
På ‎16‎.‎11‎.‎2016 den 14.57, Trine skrev:

Ja, en ting er jo å bruke musikk for å stenge verdens lyder ute, men jeg forstår ikke hvordan det å ha musikk på skal lære meg å stenge ute suset fra pcen, støyen fra varmepumpa, gravemaskinen som holder på i andre enden av skogen o.s.v. Eneste som fungerer for meg er å dra langt inn i skogen eller fjellet. Der er det ganske stille og de lydene som er der er mer beroligende. Jeg tenker at om det hadde vært så enkelt som å bare høre på det samme om og om igjen så hadde jeg jo ikke hørt pc'n lenger. Jeg skal forsøke det og jeg kan gi deg en tilbakemelding. Men jeg har ikke på noen som helst måte tro på at det fungerer.

Er egentlig litt matt nå for jeg har vært et par ganger hos en nevropsykolog og hun forsto alt jeg sa. Hun kunne også hjelpe meg å forstå selv hvordan jeg fungerer. Føler at andre psykiatere er mer opptatt av å behandle (selv det som ikke kan behandles) enn å hjelpe meg til å lære meg å leve med det.

Jeg kan fint stenge ute lyder som er rundt meg, men jeg har mye piping i hodet, og det høres jo hele tiden :(

Jevn dur fra en trafikkert vei kan jeg stenge ute, men når bilene kommer ujevnt, slik de gjør der vi bor, blir jeg irritert og forstyrret. Jeg har aldri likt å ha "musikk på øret" - skal jeg høre på musikk, så er det for å lytte, og det gjøre jeg stort sett nesten bare i bilen når jeg kjører alene. Å høre på musikk når jeg går tur eller jogger, er helt utenfor min fatteevne!

Skrevet
3 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg kan fint stenge ute lyder som er rundt meg, men jeg har mye piping i hodet, og det høres jo hele tiden :(

Jevn dur fra en trafikkert vei kan jeg stenge ute, men når bilene kommer ujevnt, slik de gjør der vi bor, blir jeg irritert og forstyrret. Jeg har aldri likt å ha "musikk på øret" - skal jeg høre på musikk, så er det for å lytte, og det gjøre jeg stort sett nesten bare i bilen når jeg kjører alene. Å høre på musikk når jeg går tur eller jogger, er helt utenfor min fatteevne!

Piping i hodet hørtes grusomt ut. Jeg har det bare når det har vært veldig mye støy og inntrykk en dag. Da jeg jobbet og telefonen hadde ringt i et sett hørte jeg fortsatt ringelyden i hodet etter at jeg kom hjem fra jobb. Enig med deg at om jeg skal høre på musikk så er det for å lytte. Skjer stadig at det glipper i lyttingen også, men sånn får det bare være. Musikk lavt i bakgrunnen blir bare støy syns jeg. Men jeg sa jeg skulle forsøke så da får jeg gjøre det. Vet bare ikke hvor lenge jeg skal forsøke det. Jeg har helst musikk på øret om jeg f.eks skal ut og fly. Det er en måte å stenge alle andre lyder ute på. Men på tur skal det helst være stille og rolig, da føles det helt feil med musikk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...