Underbar Skrevet 10. november 2016 Skrevet 10. november 2016 De siste par ukene har jeg opplevd å høre ting ved innsovning og oppvåkning. Blant annet var det en kvinnestemme som svarte JA høyt og tydelig da jeg lå og grublet på noe. Jeg har hørt barnelatter og en mannsstemme som kremtet, hostet og lo. Det er ikke direkte skremmende, men ubehagelig, og jeg lurer på hvorfor dette oppstår? Hvor vanlig er det? Kan det ha sammenheng med at jeg nå er i depressiv fase (bipolar), eller er det tilfeldig? 0 Siter
Underbar Skrevet 10. november 2016 Forfatter Skrevet 10. november 2016 Ingen som kjenner til dette? Flott... 0 Siter
kovakova Skrevet 10. november 2016 Skrevet 10. november 2016 Jeg ble vekket av stemmer da jeg var innlagt for mani 0 Siter
motorPrøysen Skrevet 10. november 2016 Skrevet 10. november 2016 Dette er såkalt hypnagoge hallusinasjoner, og det er ikke er unormalt i og for seg. Enkelte har en søvnarkitektur som gjør at de opplever mer dette mer enn andre. Det kan også ha sammenheng med at du er deprimert nå, for søvnarkitekturen endres ofte ved depresjon. 1 Siter
Villanda Skrevet 11. november 2016 Skrevet 11. november 2016 På Thursday, November 10, 2016 den 8.33, Underbar skrev: De siste par ukene har jeg opplevd å høre ting ved innsovning og oppvåkning. Blant annet var det en kvinnestemme som svarte JA høyt og tydelig da jeg lå og grublet på noe. Jeg har hørt barnelatter og en mannsstemme som kremtet, hostet og lo. Det er ikke direkte skremmende, men ubehagelig, og jeg lurer på hvorfor dette oppstår? Hvor vanlig er det? Kan det ha sammenheng med at jeg nå er i depressiv fase (bipolar), eller er det tilfeldig? Har det ofte. Ser og hører ting idet jeg holder på å sovne. Drømmer og våkner noen ganger før jeg sovner ordentlig. Synes det er fint når det kommer, for da vet jeg at jeg snart sover. Har det også når jeg er frisk. Derimot har jeg mer søvnparalyse ved depresjon, og uansett ofte når jeg har vært uten ssri eller venlafaxin. 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 15. november 2016 Skrevet 15. november 2016 På Thursday, November 10, 2016 den 8.33, Underbar skrev: De siste par ukene har jeg opplevd å høre ting ved innsovning og oppvåkning. Blant annet var det en kvinnestemme som svarte JA høyt og tydelig da jeg lå og grublet på noe. Jeg har hørt barnelatter og en mannsstemme som kremtet, hostet og lo. Det er ikke direkte skremmende, men ubehagelig, og jeg lurer på hvorfor dette oppstår? Hvor vanlig er det? Kan det ha sammenheng med at jeg nå er i depressiv fase (bipolar), eller er det tilfeldig? Jeg hører musikk og snakking under oppvåkning og insovning iblandt. De prater nonsent og musikken er grusom og ekkel melodi. 0 Siter
Blomsterfluen Skrevet 15. november 2016 Skrevet 15. november 2016 Her ser jeg en ånd som trykker meg i veggen om natta (husker det ikke da, selvom det var på mandag natt. Jeg sover lite konstruktivt for tiden pga tanketenking) https://youtu.be/0_oSsA87k9A 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.