Gå til innhold

Hjerteflimmer- legevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hatt hjettebank/flimmer i tre dager på rad, mange timer om gangen. Går på mange tunge medisiner og er under psykisk press. Hatt flimmer før nå og da siste månedene, nå hver dag i det siste. Kommer ved stress men også ved inntak av medisiner. Sliter sterkt psykisk men aldri hatt flimmer før. Har litt høyt blodtrykk og høyt stoffskifte..

Bør jeg dra på legevakta eller kan det vente til mandag? Ingen brystsmerter, litt kortpustet når det står på. Er 41 år. 

Anonymkode: a166f...b1b

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hatt hjettebank/flimmer i tre dager på rad, mange timer om gangen. Går på mange tunge medisiner og er under psykisk press. Hatt flimmer før nå og da siste månedene, nå hver dag i det siste. Kommer ved stress men også ved inntak av medisiner. Sliter sterkt psykisk men aldri hatt flimmer før. Har litt høyt blodtrykk og høyt stoffskifte..

Bør jeg dra på legevakta eller kan det vente til mandag? Ingen brystsmerter, litt kortpustet når det står på. Er 41 år. 

Enig med Cammomille - ring legevakta og hør om de vil ha deg inn til en sjekk eller om de mener du kan vente til fastlegen åpner på mandag. :) 

Skrevet

Er det reelt hjerteflimmer? Eller bare hjertebank? Hvordan er pulsen din? Hvis du har rask, uregelmessig puls (ekte hjerteflimmer/atrieflimmer) og du ikke står på medisiner mot det, synes jeg du skal oppsøke lege nå. Hvis du bare har hjertebank, pulsen er regelmessig og ikke for rask, bare hard, synes jeg i alle fall du bør snakke med fastlegen mandag hvis du ikke har andre plager.

Skrevet

Kontakt legevakt. Det er veldig greit å få tatt en undersøkelse med EKG når dette står på.

Anonymkode: e6825...c5e

Skrevet
30 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Er det reelt hjerteflimmer? Eller bare hjertebank? Hvordan er pulsen din? Hvis du har rask, uregelmessig puls (ekte hjerteflimmer/atrieflimmer) og du ikke står på medisiner mot det, synes jeg du skal oppsøke lege nå. Hvis du bare har hjertebank, pulsen er regelmessig og ikke for rask, bare hard, synes jeg i alle fall du bør snakke med fastlegen mandag hvis du ikke har andre plager.

Det er hjerteflimmer. Har kjent det lenge. En sykepleier en plass jeg var innlagt sa det hun tok pulsen. Men ble avvist da jeg ringte. De sa det var angst så fikk jeg kjeft for at jeg ikke hadde oppsøkt lege. Så jeg drar ikke. Er på bunnen nå. Mannen min sier ekle ting som sårer. Han tror meg heller ikke. Egentlig ikke så nøye. Hatt dødsønske lenge. 

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kontakt legevakt. Det er veldig greit å få tatt en undersøkelse med EKG når dette står på.

Ble avvist og fikk kjeft. Drar ikke dit nå. Angst for sykehus, ble ikke bedre nå. Jeg er bare en som lyver. Visstnok. Det mener også mannen. Dessuten jeg har så sterk selvforakt og bryr meg ikke mer

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble avvist og fikk kjeft. Drar ikke dit nå. Angst for sykehus, ble ikke bedre nå. Jeg er bare en som lyver. Visstnok. Det mener også mannen. Dessuten jeg har så sterk selvforakt og bryr meg ikke mer

Kjeft for hva?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg undres litt over at du starter med å etterspørre råd om å dra på legevakt. Noen innlegg senere avviser du å dra. Hvorfor spurte du da?

Skrevet
3 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Jeg undres litt over at du starter med å etterspørre råd om å dra på legevakt. Noen innlegg senere avviser du å dra. Hvorfor spurte du da?

Kan hende vedkommende vurderte å dra (med et lite dytt fra andre på forumet) frem til hun ble møtt med avvisning fra legevakten. Er det så rart? De gjør vel en faglig vurdering på legevakten når folk ringer inn og spør om de bør ta turen.

Anonymkode: e3a75...d33

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er hjerteflimmer. Har kjent det lenge. En sykepleier en plass jeg var innlagt sa det hun tok pulsen. 

Atrieflimmer gir kanskje en spesiell uregelmessighet i pulsen. Kan variere veldig over kort tid, noen slag med normal tid mellom og noen med veldig hurtig frekvens. Men tror ikke man kan stilles diagnosen atrieflimmer ved å ta puls. Må nok EKG til

Skrevet
På Friday, November 11, 2016 den 19.10, AnonymBruker skrev:

Kan hende vedkommende vurderte å dra (med et lite dytt fra andre på forumet) frem til hun ble møtt med avvisning fra legevakten. Er det så rart? De gjør vel en faglig vurdering på legevakten når folk ringer inn og spør om de bør ta turen.

Anonymkode: e3a75...d33

Det var nok slik det var.... men har fått meg vanlig legetime idag,er nok best det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...