Gå til innhold

smerter i underliv

Anbefalte innlegg

Gjest mikling

Hei. Jeg er 28 år og fødte en velskapt datter for 1 år siden. Har to ganger før jul opplevd å våkne tissetrengt og en stund etter vannlating fått intense smerter i symfyseområdet (under navlen). I dag kom smerten imidlertid plutselig på formiddagen(uten forvarsel/uten tunge løft...) Smerten kan sammenliknes med smertene man får ved intens leggkrampe (hadde dette da jeg var gravid), og fører til at jeg må legge meg ned og være helt i ro. Tok umiddelbart 2 paracet for å redusere "anfallet". Sist gang varte det i over en time. I dag kunne jeg reise meg igjen etter en halv time. Har tidligere lurt på om det er blærekrampe (spasmer) da det når smerten gir seg er svært ømt og sårt ved bevegelse/hoste o.l. Denne smerten har ingenting med menstruasjonssmerte å gjøre, det er helt annerledes.

Håper du kan gi meg et lite svar på dette. Det er klart at jeg er engstelig mens det står på og lurer på om det er noe alvorlig. Men så går det over, og blir glemt til det oppstår neste gang..?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41474-smerter-i-underliv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sigurd Kulseng-Hanssen, gynekolog

Vi gynekologer møter ofte kvinner som beskriver smerter slik du beskriver. Smertene er ikke typiske for noe som helst slik jeg leser din beskrivelse. Det er derfor ikke mulig for meg å fortelle deg hva dette kommer av. Ofte finner vi ingen forlklaring på slike smerter. Jeg tror mange kvinner opplever slike smerter uten at dette er uttrykk for alvorlig sykdom. Er dette et stort problem for deg, bør du søke lege som også kan undersøke deg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41474-smerter-i-underliv/#findComment-156206
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...