AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 Skrevet 11. november 2016 Jeg er usikker på om det er så bra, men vet ikke hvordan jeg skal løse det uten å gjøre det vanskelig for noen, og såre noen. løsningen må jeg finne selv, men ønsker å høre hva andre tenker. Anonymkode: 418c0...e45 0 Siter
Kanonføde Skrevet 11. november 2016 Skrevet 11. november 2016 Vanskelig det ja. Hvem vet hva man skal gjøre. Mye her i livet det bare ikke finnes noen løsning på. 0 Siter
XbellaX Skrevet 11. november 2016 Skrevet 11. november 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er usikker på om det er så bra, men vet ikke hvordan jeg skal løse det uten å gjøre det vanskelig for noen, og såre noen. løsningen må jeg finne selv, men ønsker å høre hva andre tenker. Anonymkode: 418c0...e45 Nå er ikke mennesker med rusproblemer en ensartet gruppe, derfor blir det vanskelig å svare deg så lenge vi ikke kjenner de du er bekymret for. Om vi snakker helt generelt skjønner jeg ikke hva problemet skulle være. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. november 2016 Skrevet 11. november 2016 42 minutter siden, XbellaX skrev: Nå er ikke mennesker med rusproblemer en ensartet gruppe, derfor blir det vanskelig å svare deg så lenge vi ikke kjenner de du er bekymret for. Om vi snakker helt generelt skjønner jeg ikke hva problemet skulle være. Rusa person på julaften som er en viktig dag for barna. Det går sikkert greit. Anonymkode: 418c0...e45 0 Siter
XbellaX Skrevet 11. november 2016 Skrevet 11. november 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Rusa person på julaften som er en viktig dag for barna. Det går sikkert greit. Anonymkode: 418c0...e45 Du får dessverre ikke bedre svar enn den informasjonen du gir. Det å være narkoman er ikke det samme som å være ruset 24 timer i døgnet. Dersom vedkommende skal ruse seg til middagen eller før -er det selvsagt ikke forenlig med å ha barn tilstede, dersom vedkommende behersker en pause for eventuelt noen timer ser jeg fortsatt ikke problemet. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 Skrevet 13. november 2016 På 11.11.2016 den 21.27, XbellaX skrev: Du får dessverre ikke bedre svar enn den informasjonen du gir. Det å være narkoman er ikke det samme som å være ruset 24 timer i døgnet. Dersom vedkommende skal ruse seg til middagen eller før -er det selvsagt ikke forenlig med å ha barn tilstede, dersom vedkommende behersker en pause for eventuelt noen timer ser jeg fortsatt ikke problemet. Ok. Jeg ønsket bare ikke at julen skulle bli ødelagt for barna. Men jeg forstår at jeg bekymrer meg for mye. Tviler på at personen klarer å holde seg helt rusfri. Men det kan jo gå fint likevel. Anonymkode: 418c0...e45 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. november 2016 Skrevet 13. november 2016 Skal det være sammen med barn, må det være et absolutt krav at vedkommende er helt rusfri i denne perioden. 1 Siter
Lillemus Skrevet 14. november 2016 Skrevet 14. november 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok. Jeg ønsket bare ikke at julen skulle bli ødelagt for barna. Men jeg forstår at jeg bekymrer meg for mye. Tviler på at personen klarer å holde seg helt rusfri. Men det kan jo gå fint likevel. Anonymkode: 418c0...e45 Hadde det vært mine barn så hadde jeg nektet plent med mindre vedkommende var helt rusfri den tiden dette varte. Man utsetter ikke barn for slikt på julaften. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 Skrevet 14. november 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok. Jeg ønsket bare ikke at julen skulle bli ødelagt for barna. Men jeg forstår at jeg bekymrer meg for mye. Tviler på at personen klarer å holde seg helt rusfri. Men det kan jo gå fint likevel. Anonymkode: 418c0...e45 Tar du den sjangsen? Anonymkode: 451c2...c0b 0 Siter
Kanonføde Skrevet 14. november 2016 Skrevet 14. november 2016 Hva betyr "rus" her? Det er ganske vanlig å ruse seg på alkohol... akevitten står som regel fremme. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 Skrevet 14. november 2016 2 minutter siden, Kanonføde skrev: Hva betyr "rus" her? Det er ganske vanlig å ruse seg på alkohol... akevitten står som regel fremme. Her er det snakk om en narkoman, da snakker vi neppe akevitt. Anonymkode: 451c2...c0b 0 Siter
Kanonføde Skrevet 14. november 2016 Skrevet 14. november 2016 Just now, AnonymBruker said: Her er det snakk om en narkoman, da snakker vi neppe akevitt. Anonymkode: 451c2...c0b Narkamani er vel definert som en som er avhengig av narkotika. Narkotika er definert ut i fra en liste over ulovlige eller reseptbelagte (A-preparater) stoffer. Det er stor variasjon mellom de ulike stoffene. Jeg vil hevde at det er bedre med en som røyker cannabis (narkotika) enn en som drikker seg drita på alkohol. Barn blir faktisk veldig skremt når de voksne blir fulle, spesielt hvis adferden endres veldig. Det setter det vel litt i perspektiv. 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. november 2016 Skrevet 14. november 2016 2 timer siden, Kanonføde skrev: Narkamani er vel definert som en som er avhengig av narkotika. Narkotika er definert ut i fra en liste over ulovlige eller reseptbelagte (A-preparater) stoffer. Det er stor variasjon mellom de ulike stoffene. Jeg vil hevde at det er bedre med en som røyker cannabis (narkotika) enn en som drikker seg drita på alkohol. Barn blir faktisk veldig skremt når de voksne blir fulle, spesielt hvis adferden endres veldig. Det setter det vel litt i perspektiv. Man bør selvfølgelig ikke ha folk som drikker seg fulle sammen med barn heller... Hadde jeg hatt en alkoholiker i familien og hadde visst at vedkommende ikke klarte å holde seg edru på julaften så hadde vedkommende ikke fått feire sammen med meg og mine barn. Selv ikke nå som ungene er nesten voksne, fulle mennesker er utrivelig. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 Skrevet 14. november 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Tar du den sjangsen? Anonymkode: 451c2...c0b Jeg ble usikker av svaret fra xbellax. Det er ikke fordømmende over personen jeg er. Jeg ønsker bare at barna skal få en fin jul. Anonymkode: 418c0...e45 0 Siter
Kanonføde Skrevet 14. november 2016 Skrevet 14. november 2016 2 hours ago, Lillemus said: Man bør selvfølgelig ikke ha folk som drikker seg fulle sammen med barn heller... Hadde jeg hatt en alkoholiker i familien og hadde visst at vedkommende ikke klarte å holde seg edru på julaften så hadde vedkommende ikke fått feire sammen med meg og mine barn. Selv ikke nå som ungene er nesten voksne, fulle mennesker er utrivelig. Du/dere hører nok til et mindretall... men syns egentlig det som avgjør dette er hvordan man "tåler" alkohol. Hvordan man oppfører seg. Store variasjoner her. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.