AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 Skrevet 13. november 2016 Har en venninne som tok serumkonsentrasjon, men prøvene viste ingenting og legen lurte på om hun tok medisinene. Hun ble sjokkert og irritert, hun tar jo medisinene. Men når det ikke vises på prøvene, kunne hun like godt ikke tatt dem da? Hun har bipolar. Anonymkode: fd57b...944 0 Siter
ISW Skrevet 13. november 2016 Skrevet 13. november 2016 Da har legen skrevet feil medisin på prøvearket. Det skjer. Har skjedd med meg en gang også, men jeg oppdaget det da jeg så arket. Eventuelt lyver hun, men da hadde du kanskje visst det. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. november 2016 Skrevet 13. november 2016 3 timer siden, issomethingwrong skrev: Da har legen skrevet feil medisin på prøvearket. Det skjer. Har skjedd med meg en gang også, men jeg oppdaget det da jeg så arket. Eventuelt lyver hun, men da hadde du kanskje visst det. Alle medisinene hun bruker var skrevet opp, det var ikke feil. Det var det hun trodde og at det var feil. Anonymkode: fd57b...944 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. november 2016 Skrevet 13. november 2016 Jeg kan ikke se andre alternativ enn de to som ISW nevner. 0 Siter
ISW Skrevet 13. november 2016 Skrevet 13. november 2016 Målingene er ekstremt sensitive. Det er komplett umulig å ta en medisin og ha NULL medisin i blodet. Det er like umulig som å drikke 12 pils og ikke ha målbar promille to timer etterpå. Noen "forbrenner" medisiner raskere, men likevel har man en konsentrasjon av medisinen. I mange tilfeller måles også konsentrasjonen av stoffet som medisinen brytes ned til, i tillegg (gjelder de fleste AD og noen AP). Det er imidlertid lett for legen å føre opp feil analyse. F.eks blande sammen mianserin og mirtazapin. Eller hvis vedkommende har byttet medisin, føre den gamle. Da blir resultatet null. Laben må vite hva de leter etter. 0 Siter
Gjest Kanuttius Skrevet 14. november 2016 Skrevet 14. november 2016 Jeg har opplevd at kortisol ikke vistes på prøver. Verdiene var så lave at mannen ble tvangsfôret på høye doser kortisol da legene mente han hadde unlatt å ta tablettene sine. Det ble tatt prøver hver dag i ni dager før de skjønte at vi snakket sant. Etter de ni dagene var nemlig verdiene fortsatt like lave til tross for tvangsmedisineringen. Samtidig, hadde han virkelig hatt så lave verdier som prøvene viste ville han vert død i løpet av få dager. Det lengste han har klart seg uten er tre døgn med norovirus, da ble han funnet koatøs full av bæsj og oppkast. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.