AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 Skrevet 14. november 2016 Hei! Etter fødsler har dessverre muskulaturen min i bekkenet blitt skadet, jeg har hatt to operasjoner for å rette opp i plagene jeg har og gjøre skjeden mere normal, livmoren har blant annet blitt fjernet. Til tross for dette har jeg fortsatt plager i underlivet og føler meg så utrolig vid. Jeg har taklet dette rimelig ok frem til første operasjon da jeg hele tiden har tenkt at jeg skulle bli bra igjen og føle meg normal nedentil igjen-noe jeg desverre ikke ble, så måtte derfor ha enda en operasjon og dette ble også en gedigen nedtur for meg da forandringene ikke ble som forventet. Jeg er langt ifra som før, jeg føler meg ødelagt som kvinne, jeg tør aldri mere å være intim med noen, det er bare så utrolig flaut, jeg føler meg vansiret med en skjede som kjennes ut som et hulrom. Jeg virkelig hater meg selv, synes det er grusomt at jeg aldri mere skal ha sex i hele mitt liv (er 30 år). Forholdet til mannen min er ødelagt grunnet dette her og jeg tør aldri mere å treffe en ny mann grunnet underlivet. Blitt veldig deprimert pga dette problemet mitt, det er så ille at jeg ønsker å dø om ingen kan hjelpe meg med å rette opp skadene og gjøre at jeg kan kjenne meg normal. Går i behandling hvor jeg skal lære kognitive teknikker, men alt som skjer er st jo lengre tid det går jo verre føler jeg meg, takler ikke dette overhodet, gynekologer tar ikke sånne lidelser som jeg har på alvor! Hsr du noen gang vært borti om andre kvinner som hsr blitt deprimerte-alvorlig etter å ha skadet underlivet etter fødsler? Føler meg så alene om å ha det sånn, det er jo bare et underliv! Men for meg så føler jeg hele livet er blitt ødelagt, ser ingen fremtid om jeg ikke blir bra. Kommer aldri til å aksepterer at jeg er blitt vansiret, dette kan jeg ikke leve med. Er jeg den eneste som tar slike problemer så tungt? Klarer så vidt å fjennomflre jobben min, gråter veldig mye og er nedstemt/irritert på alt og alle og kjenner på bitterhet ift fødselslegene som ikke utførte keisersnitt på meg. Dette er det verste som har skjedd meg, har levd med problemene i noen år nå og føler at må er det nok! Anonymkode: 47cfb...373 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 14. november 2016 Skrevet 14. november 2016 Jeg synes din reaksjon er helt normal, og jeg er sikker på at de aller fleste ville ha reagert slik. Jeg er verken gynekolog eller plastikkirurg, men jeg undres over at dette ikke kan gjøres noe med i 2016. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 Skrevet 14. november 2016 1 time siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Jeg synes din reaksjon er helt normal, og jeg er sikker på at de aller fleste ville ha reagert slik. Jeg er verken gynekolog eller plastikkirurg, men jeg undres over at dette ikke kan gjøres noe med i 2016. Takk:) De så som kjenner til dette synes jeg er helt "gal" som er så opphengt i dette, men de kan ikke forstå hvordan det faktisk er å leve med problemene jeg har! Anonymkode: 47cfb...373 0 Siter
påskelilje Skrevet 14. november 2016 Skrevet 14. november 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk:) De så som kjenner til dette synes jeg er helt "gal" som er så opphengt i dette, men de kan ikke forstå hvordan det faktisk er å leve med problemene jeg har! Anonymkode: 47cfb...373 Jeg synes ikke dette er rart i det hele tatt, og det er merkelig dersom også legen din bagatelliserer dette. Hvis du synes det er vanskelig å snakke om dette med legen, skriv et brev der du forteller hvordan du opplever dette, og at du må ha henvisning til en plastisk kirurg som er dyktig på dette, og at du må ha en ny operasjon. Jeg ville tro at du får dekket operasjonen, siden det er en alvorlig komplikasjon etter vaginal fødsel. Dersom du, mot formodning, ikke skulle få dekket den, hadde jeg gjort alt jeg kunne for å spare opp disse pengene og betale operasjonen privat. Første skritt er en time hos fastlegen der du veldig tydelig forklarer at du ikke kan ha det slik lenger. Jeg er helt sikker på at det er mulig å operere slik at det vil bli betydelig bedre enn i dag. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 Skrevet 14. november 2016 7 minutter siden, påskelilje skrev: Jeg synes ikke dette er rart i det hele tatt, og det er merkelig dersom også legen din bagatelliserer dette. Hvis du synes det er vanskelig å snakke om dette med legen, skriv et brev der du forteller hvordan du opplever dette, og at du må ha henvisning til en plastisk kirurg som er dyktig på dette, og at du må ha en ny operasjon. Jeg ville tro at du får dekket operasjonen, siden det er en alvorlig komplikasjon etter vaginal fødsel. Dersom du, mot formodning, ikke skulle få dekket den, hadde jeg gjort alt jeg kunne for å spare opp disse pengene og betale operasjonen privat. Første skritt er en time hos fastlegen der du veldig tydelig forklarer at du ikke kan ha det slik lenger. Jeg er helt sikker på at det er mulig å operere slik at det vil bli betydelig bedre enn i dag. Har nok ikke klart å uttrykt for ille jeg har det psykisk grunnet dette, det er det som er d verste. For jeg klarer ikke å snakke om det uten å få sammenbrudd og jeg er liker virkelig ikke å "blottlegge" følelsene mine ovenfor andre. Sånn fysisk så er jeg i stand til å ha sex, men iom at jeg føler meg vansiret og ødelagt så avstår jeg fra sex. Jeg er villig til å betale en ganske høy sum for å kjenne meg normal igjen. Anonymkode: 47cfb...373 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. november 2016 Skrevet 14. november 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har nok ikke klart å uttrykt for ille jeg har det psykisk grunnet dette, det er det som er d verste. For jeg klarer ikke å snakke om det uten å få sammenbrudd og jeg er liker virkelig ikke å "blottlegge" følelsene mine ovenfor andre. Sånn fysisk så er jeg i stand til å ha sex, men iom at jeg føler meg vansiret og ødelagt så avstår jeg fra sex. Jeg er villig til å betale en ganske høy sum for å kjenne meg normal igjen. Anonymkode: 47cfb...373 Hvis fastlegen din virkelig ikke er villig til å henvise deg videre så anbefaler jeg å få en time hos en privat lege eller privat gynekolog. Koster en del, men er nok verdt det og jeg tror neppe henvisning er noe problem derfra i ditt tilfelle. Jeg skjønner godt at du føler som du gjør. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. november 2016 Skrevet 14. november 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Har nok ikke klart å uttrykt for ille jeg har det psykisk grunnet dette, det er det som er d verste. For jeg klarer ikke å snakke om det uten å få sammenbrudd og jeg er liker virkelig ikke å "blottlegge" følelsene mine ovenfor andre. Sånn fysisk så er jeg i stand til å ha sex, men iom at jeg føler meg vansiret og ødelagt så avstår jeg fra sex. Jeg er villig til å betale en ganske høy sum for å kjenne meg normal igjen. Anonymkode: 47cfb...373 Jeg forstår deg godt. Jeg hadde reagert på samme måte om det hadde skjedd meg. Det er noe jeg er så redd for at det er medvirkende til at jeg ikke får barn. Hvorfor ikke ta med en utskrift av denne tråden til din lege og be om å bli tatt på alvor? Eventuelt bytt fastlege hvis hn ikke tar deg alvorlig, og velg en secondopinion på et annet sykehus. Du har rett på en secondopinion. Anonymkode: f3e1b...cb4 0 Siter
påskelilje Skrevet 15. november 2016 Skrevet 15. november 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Har nok ikke klart å uttrykt for ille jeg har det psykisk grunnet dette, det er det som er d verste. For jeg klarer ikke å snakke om det uten å få sammenbrudd og jeg er liker virkelig ikke å "blottlegge" følelsene mine ovenfor andre. Sånn fysisk så er jeg i stand til å ha sex, men iom at jeg føler meg vansiret og ødelagt så avstår jeg fra sex. Jeg er villig til å betale en ganske høy sum for å kjenne meg normal igjen. Anonymkode: 47cfb...373 Det er ingen grunn til å skjule de psykiske plagene/skadene du har fått etter fødslene. Ikke pakk det inn eller pynt på det. Ønsker deg virkelig lykke til 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 Skrevet 15. november 2016 4 timer siden, påskelilje skrev: Det er ingen grunn til å skjule de psykiske plagene/skadene du har fått etter fødslene. Ikke pakk det inn eller pynt på det. Ønsker deg virkelig lykke til Takk:) Det er veldig vanskelig å gå i uvisshet om jeg får mere hjelp og om de i det hele tatt kan reparere meg i utlandet. Anonymkode: 47cfb...373 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. november 2016 Skrevet 15. november 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk:) Det er veldig vanskelig å gå i uvisshet om jeg får mere hjelp og om de i det hele tatt kan reparere meg i utlandet. Anonymkode: 47cfb...373 Har du spurt Mette Moen? Jeg vil tro du har krav på mer hjelp, det du beskriver er IKKE normalt eller greit. Verken det psykiske eller fysiske ubehaget. Anonymkode: d62e8...89a 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.