Gå til innhold

Var DOL bedre i "gamledager"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg liker ikke måten X sosialiserer -> X har lav sosial intelligens !

Jeg liker ikke film X -> Film X er en dårlig film !

Jeg liker ikke musikk X -> Musikk X er dårlig !

 

Skjønner at du gikk for en anonym bruker når du skrev det....   intelligens............. ...................

 

Forøvrig, ganske enig, en ønsker å sosialisere med folk på samme bølgelengde, det er derfor en har flyttet seg over til ekkokammerne hvor en sletter alle en er uenige med som facebook og twitter etc, fordeler og ulemper med slikt også men det er der en finner slike "flotte" mennesker med "gode sosiale evner " og "korrekt oppførsel" og "riktige meninger" etc etc, men ikke kom hit med intelligenskommentarer plz, ta det med til ekkokammeret ditt

 

Hilsen... Anonym ;);)     

Anonymkode: 1e450...172

Sånn er det nok.

3 minutes ago, Trine said:

Det som er litt komisk er at de som klager over innholdet omtrent ikke bidrar selv med nye temaer :D

Sånn er det nok.

Anonymkode: 219d3...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke tvil om at DOL var bedre før; DOL selv må vel også kunne se av statistikkene sine at det var mye mer aktivitet før "den store omleggingen".

 

Formen på det gamle forumet gjorde det enklere å følge tråder og ulike "retninger" i trådene; kommentarene ble liggende på "rett sted", dvs. rett under innlegget du kommenterte i stedet for helt i bunnen,  som nå, som gjør det nesten umulig å følge resonnementene.

 

"Alt var mye bedre under krigen...."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Gargamel skrev:

Problemet er at mange nye folk med nye spørsmål nesten ikke får svar. Det er litt synd, og gjør at det ikke blir mange nye brukere.

Sånn har det alltid vært. Jeg merket det godt selv også før, om jeg hadde behov for å starte en tråd anonymt, at responsen var mye dårligere. Det er jo i grunnen ganske naturlig - ikke bare "kjenner" man litt til de faste nickene, men det er vel også en følelse av at man kan få og gjøre gjengjeld til vedkommendes engasjement i egne tråder. 

14 timer siden, Trine skrev:

Det som er litt komisk er at de som klager over innholdet omtrent ikke bidrar selv med nye temaer :D

Det har vært noen runder opp igjennom årene hvor flere av oss har prøvd å holde hjulene i gang. Naturlig at man resignerer litt. Denne tråden oppfordrer dessuten til at folk skal si sin mening - det dreier seg ikke om nystartede tråder med klager over utviklingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Gargamel skrev:

Problemet er at mange nye folk med nye spørsmål nesten ikke får svar. Det er litt synd, og gjør at det ikke blir mange nye brukere.

Oppsettet gjør at tråder som ikke får mye respons i starten, men som sikkert noen brukere kan bidra i, skyves ut av siden med "Siste innlegg" som sikkert er startsiden for veldig mange - og så blir de oversett.  Jeg gidder sjelden å lese ett og ett forum lenger, det er jo nesten bare Åpent og Psykiatri det er aktivitet på, bortsett fra når det kreves ekspertsvar.

Jeg vet at vi ikke får gjort noe med oppsettet, det er bare litt synd at det er med på å øke den negative tendensen du beskriver.  Det er jo ikke alt som er så enkelt å svare på for alle, og innen det kommer noen som kan svare, kan hele tråden ha "forsvunnet" til side 2, og da er løpet litt kjørt hvis ikke noen svarer og dermed løfter den fram igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, morsan skrev:

Det har vært noen runder opp igjennom årene hvor flere av oss har prøvd å holde hjulene i gang. Naturlig at man resignerer litt. Denne tråden oppfordrer dessuten til at folk skal si sin mening - det dreier seg ikke om nystartede tråder med klager over utviklingen. 

Om man sier sin mening så blir man jo skikkelig pepra. Skjønner godt at ingen vil det.

Jeg tenkte mer at dere ikke akkurat starter tråder hvor det kan diskuteres i det vide og det brede. Forstår at man resignerer dersom man har forsøkt å holde hjulene oppe. Jeg har ikke vært her lenge nok til å kjenne historien. Men det blir vel gjerne forandringer i generasjonsskifter. Uten sammenligning forøvrig, men der jeg vokste opp var det full fart i gatene da jeg var liten, så ble alle barna voksne og flyttet, nå har flere foreldre blitt gamle og flytter, og inn flytter nye småbarnsforeldre. Så blir det nytt liv i gata. Om enn ikke like mye som første gang, da boligfeltet var kliss nytt og alle flyttet inn nesten samtidig. De som har barn på dol, begynner å få store barn og jeg tror småbarnsforeldre har mer å snakke om enn de med store barn. Man må på en måte finne en ny felles interesse. Så derfor oppfordrer jeg dere alle til å kjøpe en hund :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Trine skrev:

Jeg har ikke vært her lenge nok til å kjenne historien. Men det blir vel gjerne forandringer i generasjonsskifter.

DOL kom før alle "temasidene" som finnes nå.  Det var f.eks. stor aktivitet her rundt alt som hadde med graviditet, fødsler og småbarn å gjøre.  Nå finnes det utallige nettsteder som BarnIMagen og diverse foreldresider - dessuten har de gamle traverne her ikke små barn lenger, slik du korrekt observerer ;)

Det kunne sikkert vært mer aktivitet her rundt f.eks. tenåringsforum, men nå som alle barn og unge er online døgnet rundt, er det naturlig å være mer forsiktig med å legge ut familieproblemer på nett.  Dessuten var det en periode her da man stort sett ble klubbet ned med at "foreldrene har skylda", sånt legger - i likhet med "fullverdig liv"-kommentarene hvis man beskriver normale aktiviteter - en demper på diskusjonslysten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Trine skrev:

Om man sier sin mening så blir man jo skikkelig pepra. Skjønner godt at ingen vil det.

Jeg tenkte mer at dere ikke akkurat starter tråder hvor det kan diskuteres i det vide og det brede. Forstår at man resignerer dersom man har forsøkt å holde hjulene oppe. Jeg har ikke vært her lenge nok til å kjenne historien. Men det blir vel gjerne forandringer i generasjonsskifter. Uten sammenligning forøvrig, men der jeg vokste opp var det full fart i gatene da jeg var liten, så ble alle barna voksne og flyttet, nå har flere foreldre blitt gamle og flytter, og inn flytter nye småbarnsforeldre. Så blir det nytt liv i gata. Om enn ikke like mye som første gang, da boligfeltet var kliss nytt og alle flyttet inn nesten samtidig. De som har barn på dol, begynner å få store barn og jeg tror småbarnsforeldre har mer å snakke om enn de med store barn. Man må på en måte finne en ny felles interesse. Så derfor oppfordrer jeg dere alle til å kjøpe en hund :D

Hehe. Jeg har katt, da! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Gargamel skrev:

Folk får gode svar av ekspertene hvis de har konkrete spørsmål om psykiatri eller gynekologi. Sånn sett fungerer dol glimrende.

Det virker som om folk har noen standard-tema de aldri blir lei av å diskutere, og da tenker jeg ikke bare på utskjelte anonyme brukere. Hvis en dol-bruker med nick tar opp sitt yndlingstema for n'te gang er det ofte 50 svar i tråden innen 3 timer. Det er ikke noe problem. Jeg skjønner at folk er engasjert i skjebnen til de kjente.

Problemet er at mange nye folk med nye spørsmål nesten ikke får svar. Det er litt synd, og gjør at det ikke blir mange nye brukere.

Det er lett å hoppe over spørsmål fra anonyme, men synes du det stemmer at helt nye brukere ikke får svar, altså når de bruker nick? Mulig du har rett. Der kan vi bli flinkere, vi som har hengt her en stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Trine skrev:

Man må på en måte finne en ny felles interesse. Så derfor oppfordrer jeg dere alle til å kjøpe en hund :D

Da utelukkes allergikere, som meg selv :-P

Korsang, derimot, slår jeg gjerne et slag for! Eller tur i skogen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Trine skrev:

Om man sier sin mening så blir man jo skikkelig pepra. Skjønner godt at ingen vil det.

Jeg tenkte mer at dere ikke akkurat starter tråder hvor det kan diskuteres i det vide og det brede. Forstår at man resignerer dersom man har forsøkt å holde hjulene oppe.

 

7 timer siden, laban skrev:

Dessuten var det en periode her da man stort sett ble klubbet ned med at "foreldrene har skylda", sånt legger - i likhet med "fullverdig liv"-kommentarene hvis man beskriver normale aktiviteter - en demper på diskusjonslysten.

 

3 timer siden, påskelilje skrev:

Det er lett å hoppe over spørsmål fra anonyme

Jeg tror dere alle er inne på noe vesentlig her, men må legge til at dere - og en rekke andre her inne - fremdeles skriver gode innlegg og svar som gjør at en medium-gammel traver fremdeles gløtter innom :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, påskelilje skrev:

Da utelukkes allergikere, som meg selv :-P

Korsang, derimot, slår jeg gjerne et slag for! Eller tur i skogen!

Sang?! Der ekskluderte du meg gitt! ;) Men tur i skogen blir jeg gjerne med på! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På ‎15‎.‎11‎.‎2016 den 9.15, påskelilje skrev:

Jeg synes DOL var bedre for fem-ti-femten år siden, ja. Da var det mange interessante og morsomme diskusjoner, med utallige digresjoner som gjorde at en be godt kjent med mange mennesketyper og personligheter. Vi fortalte hverandre mye personlig, på godt og vondt, og fulgte hverandre gjennom graviditeter, småbarnsår, sykdommer, små og store hverdagshendelser, gode og dårlige perioder med partner, forelskelse, svigermødre, slanking, trening, operasjoner, matlaging, politikk og samfunnsspørsmål.

Nå er DOL preget av 80 % psykiatrispørsmål, og de resterende deles på andre sykdommer, små hverdagshendelser, trening/kosthold og litt samliv/familiespørsmål. Det at det er en liten gjeng som forsurer veldig mange innlegg, gjør at engasjementet er temmelig labert. Innimellom glimter det imidlertid til med engasjement, og da er det jo nesten så jeg får tårer i øynene, fordi vi hadde det jo sabla artig her veldig lenge :P

Jeg henger jo fortsatt med, og det er jo fordi det gir meg noe positivt, så tross at DOL nå er milevis fra sin glansperiode, så er jeg jo blitt glad i den gjengen som er her nå også! Jeg lærer mye om psykiatri - :P - og det kan jo være greit å få litt voksenopplæring på!

Psykiatri har blitt det nye åpent. Det er der det  skjer :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, påskelilje skrev:

Da utelukkes allergikere, som meg selv :-P

Korsang, derimot, slår jeg gjerne et slag for! Eller tur i skogen!

hmm, vi kan ikke utelukke noen.

Vi kan enes (heter det egentlig det når man blir enige om noe?) om tur i skogen :D Korsang er ikke noe for oss som ikke finner tonen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
14 timer siden, Trine skrev:

Om man sier sin mening så blir man jo skikkelig pepra. Skjønner godt at ingen vil det.

Jeg tenkte mer at dere ikke akkurat starter tråder hvor det kan diskuteres i det vide og det brede. Forstår at man resignerer dersom man har forsøkt å holde hjulene oppe. Jeg har ikke vært her lenge nok til å kjenne historien. Men det blir vel gjerne forandringer i generasjonsskifter. Uten sammenligning forøvrig, men der jeg vokste opp var det full fart i gatene da jeg var liten, så ble alle barna voksne og flyttet, nå har flere foreldre blitt gamle og flytter, og inn flytter nye småbarnsforeldre. Så blir det nytt liv i gata. Om enn ikke like mye som første gang, da boligfeltet var kliss nytt og alle flyttet inn nesten samtidig. De som har barn på dol, begynner å få store barn og jeg tror småbarnsforeldre har mer å snakke om enn de med store barn. Man må på en måte finne en ny felles interesse. Så derfor oppfordrer jeg dere alle til å kjøpe en hund :D

Noen av oss har vært her veldig lenge. For min del er det 16 år. Dol er rene søndagsskolen nå i forhold til hvordan det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike nettsteder drives av økonomiske motiver (koster jo også penger), og det er i dag stor konkurranse om "klikkene". Da er det lurt å forsøke å holde på de brukerene man har, og legge til rette for nyrekruttering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Kayia skrev:

 

 

Jeg tror dere alle er inne på noe vesentlig her, men må legge til at dere - og en rekke andre her inne - fremdeles skriver gode innlegg og svar som gjør at en medium-gammel traver fremdeles gløtter innom :) 

Bra du er her, Kayia :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Lillemus skrev:

Sang?! Der ekskluderte du meg gitt! ;) Men tur i skogen blir jeg gjerne med på! :D 

Det får bli tur i skogen vi skriver om felles her da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Trine skrev:

hmm, vi kan ikke utelukke noen.

Vi kan enes (heter det egentlig det når man blir enige om noe?) om tur i skogen :D Korsang er ikke noe for oss som ikke finner tonen :P

Det heter å enes om noe, ja!

Tur i skogen liker mange! Lenge siden jeg har vært på tur nå. Håper det blir en tur i løpet av helga :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Noen av oss har vært her veldig lenge. For min del er det 16 år. Dol er rene søndagsskolen nå i forhold til hvordan det var.

Og jeg har vært her i 18 år.... Snart er eldstemann myndig!

Var ve stort sett på foraene Gravid + Foreldre/småbarn de første årene, men våget meg etter hvert til å lese på Åpent. Og da åpnet det seg en helt ny verden, med mennesker som var temmelig forskjellige fra den kretsen jeg kjente. Spennende! Og vanvittige diskusjoner kunne det bli!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Layouten var MYE bedre før, nå er det bare scrolling. Og scrolling og sitering og scrolling og alt tar stor plass og ingen oversikt i det hele tatt. Husker dere "svar til meg"? Det va jo genialt! Og muligheten for midlertidige nick, da var man anonym, men kunne diskutere så busta føy eller være personlig uten å drukne helt i alle andre anonyme. DOL var unikt, nå er det prikk likt alle andre fora.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...