Gå til innhold

Var DOL bedre i "gamledager"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, gullfisk skrev:

DOL var unikt, nå er det prikk likt alle andre fora.

Det stemmer - og det var nok den tekniske årsaken til at det måtte legges om....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 17.11.2016 den 0.28, Xtra skrev:

Ikke tvil om at DOL var bedre før; DOL selv må vel også kunne se av statistikkene sine at det var mye mer aktivitet før "den store omleggingen".

 

Formen på det gamle forumet gjorde det enklere å følge tråder og ulike "retninger" i trådene; kommentarene ble liggende på "rett sted", dvs. rett under innlegget du kommenterte i stedet for helt i bunnen,  som nå, som gjør det nesten umulig å følge resonnementene.

 

"Alt var mye bedre under krigen...."

Jeg skjønte aldri hvorfor ikke det formatet kunne videreføres? Veldig mange faste nick forsvant under omleggingen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, gullfisk skrev:

Layouten var MYE bedre før, nå er det bare scrolling. Og scrolling og sitering og scrolling og alt tar stor plass og ingen oversikt i det hele tatt. Husker dere "svar til meg"? Det va jo genialt! Og muligheten for midlertidige nick, da var man anonym, men kunne diskutere så busta føy eller være personlig uten å drukne helt i alle andre anonyme. DOL var unikt, nå er det prikk likt alle andre fora.

Det var bedre før, men "mine innlegg" fungerer som "svar til meg" - dog på en mindre bra måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, cilie skrev:

Jeg skjønte aldri hvorfor ikke det formatet kunne videreføres?

Sikkert fordi det nåværende har blitt en slags standard for forum.  Ingen som driver med vedlikehold, liker gamle, proprietære tekniske løsninger, selv om de har fordeler for brukerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, cilie said:

Jeg skjønte aldri hvorfor ikke det formatet kunne videreføres?

Fordi det var et spøkelse fra 90-tallet?

Noe sånt.

Ungdommen i dag liker avatarer, quote-funksjoner, likes-knapper, rapporteringsfunksjoner, mulighet for å legge inn media som bilder og video, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, påskelilje skrev:

Og jeg har vært her i 18 år.... Snart er eldstemann myndig!

Var ve stort sett på foraene Gravid + Foreldre/småbarn de første årene, men våget meg etter hvert til å lese på Åpent. Og da åpnet det seg en helt ny verden, med mennesker som var temmelig forskjellige fra den kretsen jeg kjente. Spennende! Og vanvittige diskusjoner kunne det bli!

Jeg har også vært her i 18 år. :) Var også på småbarn først og fremst, Åpent virket litt skummelt  

Selv om DOL-barna har blitt store kan det jo være mange interessante temaer. :) Førerkort, skolevalg, studievalg, barnas kjærester, pengebruk og innsats i hjemmet, osv osv. Men kanskje ligger en stor begrensning i at storbarnsforeldre lettere enn småbarnsforeldre forstår at barn er sin egen person og at man ikke bør utlevere? ;) 

Så har vi jo alle mulige temaer knyttet til våre kjærlighetsforhold eller mangel på sådanne, samt forholdet til venner, kolleger, svigerforeldre (om slike fortsatt lever) osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, morsan skrev:

Jeg har også vært her i 18 år. :) Var også på småbarn først og fremst, Åpent virket litt skummelt  

Selv om DOL-barna har blitt store kan det jo være mange interessante temaer. :) Førerkort, skolevalg, studievalg, barnas kjærester, pengebruk og innsats i hjemmet, osv osv. Men kanskje ligger en stor begrensning i at storbarnsforeldre lettere enn småbarnsforeldre forstår at barn er sin egen person og at man ikke bør utlevere? ;) 

Så har vi jo alle mulige temaer knyttet til våre kjærlighetsforhold eller mangel på sådanne, samt forholdet til venner, kolleger, svigerforeldre (om slike fortsatt lever) osv. 

Enig med deg.  Får ikke lov til å like flere innlegg i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Xtra skrev:

Jeg er tydeligvis for gjerrig på likes'ene!

Hehe.. men jeg tror vi har ti per døgn eller noe sånt. Skal ikke mye til før man tipper over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan savne aksjonen som var her før, men om det var bedre eller verre vet jeg ikke.  Sør kunne erte på seg alle steiner og kranglingen var ofte voldsom.  Innvandring har sluttet å være tema så vidt jeg vet og det meste av diskusjoner er i psykiatri om psykiske lidelser.  Det er på en måte greit at dol er blitt det var ment å bli -dvs. medisinsk forum.

Anonymkode: ebf53...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan savne aksjonen som var her før, men om det var bedre eller verre vet jeg ikke.  Sør kunne erte på seg alle steiner og kranglingen var ofte voldsom.  Innvandring har sluttet å være tema så vidt jeg vet og det meste av diskusjoner er i psykiatri om psykiske lidelser.  Det er på en måte greit at dol er blitt det var ment å bli -dvs. medisinsk forum.

Anonymkode: ebf53...7ab

det diskuteres eller lettere sagt oppstår regelmessig tråder om innvandring. Men de blir ikke så lange, da de fleste som deltar er slasker som stemmer FRP.

Anonymkode: 17156...ffd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det diskuteres eller lettere sagt oppstår regelmessig tråder om innvandring. Men de blir ikke så lange, da de fleste som deltar er slasker som stemmer FRP.

Anonymkode: 17156...ffd

Da er jeg heldig som er veldig sjelden her for tiden.

Anonymkode: ebf53...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutes ago, AnonymBruker said:

det diskuteres eller lettere sagt oppstår regelmessig tråder om innvandring. Men de blir ikke så lange, da de fleste som deltar er slasker som stemmer FRP.

Anonymkode: 17156...ffd

Slasker burde stemme SV, for å sikre seg høyest ytelse.

Anonymkode: 219d3...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

det diskuteres eller lettere sagt oppstår regelmessig tråder om innvandring. Men de blir ikke så lange, da de fleste som deltar er slasker som stemmer FRP.

Anonymkode: 17156...ffd

De blir ikke lange, fordi dere mangler argumenter, ikke vår skyld at dere åpenbart tar feil ;) 

PS: ta deg en tur til Sverige, så får du se hva politikken din fører til, islamistene har erobret bydeler, amulanser som forsøker å redde syke mennesker blir steinet og må vente på politieskorte for å få lov til å gå inn i disse bydelene, journalister blir steinet, jøder må flykte..... i Sverige 2016, svenskene har fått en "ny" kultur. Hallo ? berikende ?  En får inntrykk av at det ikke er mye i topplokket bare et jag etter å være mest mulig pk og si de riktige tingene fordi ellers blir en støtt ut av samfunnet fordi en er rasistisk, en frp slask, godt du ikke er utstøtt og har "riktige meninger", bra for deg

God bedring

Anonymkode: 1e450...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 15.11.2016 den 9.15, påskelilje skrev:

Jeg synes DOL var bedre for fem-ti-femten år siden, ja. Da var det mange interessante og morsomme diskusjoner, med utallige digresjoner som gjorde at en be godt kjent med mange mennesketyper og personligheter. Vi fortalte hverandre mye personlig, på godt og vondt, og fulgte hverandre gjennom graviditeter, småbarnsår, sykdommer, små og store hverdagshendelser, gode og dårlige perioder med partner, forelskelse, svigermødre, slanking, trening, operasjoner, matlaging, politikk og samfunnsspørsmål.

Nå er DOL preget av 80 % psykiatrispørsmål, og de resterende deles på andre sykdommer, små hverdagshendelser, trening/kosthold og litt samliv/familiespørsmål. Det at det er en liten gjeng som forsurer veldig mange innlegg, gjør at engasjementet er temmelig labert. Innimellom glimter det imidlertid til med engasjement, og da er det jo nesten så jeg får tårer i øynene, fordi vi hadde det jo sabla artig her veldig lenge :P

Jeg henger jo fortsatt med, og det er jo fordi det gir meg noe positivt, så tross at DOL nå er milevis fra sin glansperiode, så er jeg jo blitt glad i den gjengen som er her nå også! Jeg lærer mye om psykiatri - :P - og det kan jo være greit å få litt voksenopplæring på!

Enig der. Forumet var jo i lang tid plaget av et par troll som forumeier ikke tok alvorlig før det var i alle seneste laget. Ikke rart at mange har forsvunnet ut på grunn av deres sjikaner.

Anonymkode: 295e7...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig der. Forumet var jo i lang tid plaget av et par troll som forumeier ikke tok alvorlig før det var i alle seneste laget. Ikke rart at mange har forsvunnet ut på grunn av deres sjikaner.

Anonymkode: 295e7...157

Bra alle troll har forsvunnet nå da.

Anonymkode: 5002c...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Enig der. Forumet var jo i lang tid plaget av et par troll som forumeier ikke tok alvorlig før det var i alle seneste laget. Ikke rart at mange har forsvunnet ut på grunn av deres sjikaner.

Anonymkode: 295e7...157

hypobæsj

Anonymkode: 219d3...f11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/20/2016 den 1.04, AnonymBruker skrev:

Slasker burde stemme SV, for å sikre seg høyest ytelse.

Anonymkode: 219d3...f11

Sånn er det nok.

Anonymkode: 5002c...c05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...