Gå til innhold

Kjipt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så kjipt at ingen mener jeg er psyk. Ikke fordi jeg i utgangspunktet liker den rollen, men fordi jeg har trygd, noe som forutsetter sykdom. Det er vanskelig å leve med dette. Tidligere når jeg gikk til DPS så sa de i alle fall at jeg var psyk (selv om jeg ikke vet om de mente det), når mener alle jeg er frisk. Og det er noe de fleste misliker, at man får trygd når man ikke er syk.

Det er ikke noe å gjøre noe med, dette er bare frustrasjonsytring.

Skrevet
4 timer siden, Kanonføde skrev:

Det er så kjipt at ingen mener jeg er psyk. Ikke fordi jeg i utgangspunktet liker den rollen, men fordi jeg har trygd, noe som forutsetter sykdom. Det er vanskelig å leve med dette. Tidligere når jeg gikk til DPS så sa de i alle fall at jeg var psyk (selv om jeg ikke vet om de mente det), når mener alle jeg er frisk. Og det er noe de fleste misliker, at man får trygd når man ikke er syk.

Men du har vel en diagnose siden du har trygd?

Skrevet
37 minutes ago, stjernestøv said:

Men du har vel en diagnose siden du har trygd?

Jeg har fått flere ulike diagnoser, og det har virket som de har vært usikre på det men likevel ikke brydd seg noe om det. Så hva er det verdt. Fastlegen trodde heller ikke jeg hadde diagnosen jeg fortalte om, jeg virket helt normal sa han. Driter i diagnose, folk bare ler av det uansett.

Skrevet
5 minutter siden, Kanonføde skrev:

Jeg har fått flere ulike diagnoser, og det har virket som de har vært usikre på det men likevel ikke brydd seg noe om det. Så hva er det verdt. Fastlegen trodde heller ikke jeg hadde diagnosen jeg fortalte om, jeg virket helt normal sa han. Driter i diagnose, folk bare ler av det uansett.

Ja der ser du, man får ikke ufør uten å være syk. 

Skrevet
2 timer siden, Kanonføde skrev:

Det kan kanskje hende du klarer å spille normal, men du er det ikke. Det er problemet når man "tar seg sammen". Folk tror en er normal, for de ser ikke hvordan personen virkelig har det. Noen ganger tenker jeg at det hadde vært lettere om jeg var stokk dum, da hadde jeg ikke brydd med å ta meg sammen. Må jo være bedre å bare være seg selv hele tiden.

Skrevet
9 minutter siden, Trine skrev:

Det kan kanskje hende du klarer å spille normal, men du er det ikke. Det er problemet når man "tar seg sammen". Folk tror en er normal, for de ser ikke hvordan personen virkelig har det. Noen ganger tenker jeg at det hadde vært lettere om jeg var stokk dum, da hadde jeg ikke brydd med å ta meg sammen. Må jo være bedre å bare være seg selv hele tiden.

Ja leste nettopp noe på FB. At den som er kronisk syk later ikke som han er syk, han later som han er frisk. 

Skrevet
3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja leste nettopp noe på FB. At den som er kronisk syk later ikke som han er syk, han later som han er frisk. 

Jepp, sånn er det.

Skrevet
7 timer siden, Kanonføde skrev:

Det er så kjipt at ingen mener jeg er psyk.

når mener alle jeg er frisk.

Og det er noe de fleste misliker, at man får trygd når man ikke er syk.

Jeg er som deg, holder fast på mine meninger skal veldig mye til før jeg ombestemmer meg, for eksempel at klimaendringene i all hovedsak er menneskeskapte som er eneste aksepterte mening og som nesten alle eksperter enes om er jeg uenig i jeg tror det er en del av det som er menneskeskapt men at andelen ikke er så stor som ekspertene hevder å ha "bevist"

Du kaller meg sikkert dum du for at jeg tenker slik ? Men lar jeg meg påvirke, nei ;) 

Og sånn går nå dagene da, får bare prøve å gjøre det beste ut av det, uansett om kloden går i dass eller ikke lite jeg får gjort med det uansett ,nå er jeg klimavennlig uansett altså, så jeg gjør jo min del selv om jeg ikke tror på tullballet, mens de som tror det er de som raserer kloden... men men

Anonymkode: 9c447...d06

Skrevet
7 timer siden, Kanonføde skrev:

Fastlegen trodde heller ikke jeg hadde diagnosen jeg fortalte om, jeg virket helt normal sa han.

Sa han det, eller "sa" han det?

Anonymkode: 0720f...e61

Skrevet
46 minutes ago, AnonymBruker said:

Sa han det, eller "sa" han det?

Bokstavelig talt.

Skrevet
24 minutter siden, Kanonføde skrev:

Bokstavelig talt.

Det var rart.

Skrevet
8 hours ago, stjernestøv said:

Ja der ser du, man får ikke ufør uten å være syk. 

Det er mulig å gå uføretrygd uten å være syk. Men jeg tenker ikke på om jeg er syk eller ikke, jeg tenker mest på hva andre mener. Det er ingen som mener jeg er syk lenger. Godt mulig de som mente jeg var syk har gått bort i fra det, hvem vet hva de kommuniserer om.

Skrevet
1 minutt siden, Kanonføde skrev:

Det er mulig å gå uføretrygd uten å være syk. Men jeg tenker ikke på om jeg er syk eller ikke, jeg tenker mest på hva andre mener. Det er ingen som mener jeg er syk lenger. Godt mulig de som mente jeg var syk har gått bort i fra det, hvem vet hva de kommuniserer om.

Drit i hva andre mener....

Skrevet
21 minutes ago, stjernestøv said:

Drit i hva andre mener....

Nei, det skal jeg ikke drite i. Det betyr noe hvorvidt andre mener jeg er kriminell.

Skrevet
17 minutes ago, Kanonføde said:

Nei, det skal jeg ikke drite i. Det betyr noe hvorvidt andre mener jeg er kriminell.

Er det du som har bedt om trygd?

Anonymkode: 0e87e...22d

Skrevet
19 minutes ago, AnonymBruker said:

Er det du som har bedt om trygd?

Anonymkode: 0e87e...22d

Etter hva jeg husker var det ikke jeg som foreslo det, men det var noe jeg ville og som jeg signerte på med glede. Når jeg begynte i psykiatrien hadde jeg gått måneder uten noen som helst inntekt, og var glad når jeg fikk rehabiliteringspenger.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg tror nok ikke du har fått uføretrygd på feil grunnlag, er såpass strengt å få det. Skal i alle fall være. Og har du psykisk sykdom, så er det legitime grunner til at å være i jobb er vanskelig . Så dette er ikke noe du skal tenke på, NAV mener at du kvalifiserer til trygd, og da gjør du det.. Men om du mener du er såpass frisk at du greier å jobbe, så har du lov til å begynne å jobbe, ingen som nekter deg det.. Om det er lurt, er en annen sak. Det som du må tenke på, er om du fungerer godt nok til å i det hele tatt gå ut i en jobb. Gjør du ikke det, er trygd riktig for deg, og det må du bare akseptere, selv om det er tungt. Tro meg, jeg vet at det er tungt, men regner med det ikke er sånn at du har "masa" deg til trygda, så du må nesten bare gjøre det beste ut av det her, og ikke gruble så mye. NAV som har gitt deg trygd fordi de mener det er riktig, IKKE for å være snill.

Skrevet
49 minutes ago, Jokke89 said:

Jeg tror nok ikke du har fått uføretrygd på feil grunnlag, er såpass strengt å få det. Skal i alle fall være. Og har du psykisk sykdom, så er det legitime grunner til at å være i jobb er vanskelig . Så dette er ikke noe du skal tenke på, NAV mener at du kvalifiserer til trygd, og da gjør du det.. Men om du mener du er såpass frisk at du greier å jobbe, så har du lov til å begynne å jobbe, ingen som nekter deg det.. Om det er lurt, er en annen sak. Det som du må tenke på, er om du fungerer godt nok til å i det hele tatt gå ut i en jobb. Gjør du ikke det, er trygd riktig for deg, og det må du bare akseptere, selv om det er tungt. Tro meg, jeg vet at det er tungt, men regner med det ikke er sånn at du har "masa" deg til trygda, så du må nesten bare gjøre det beste ut av det her, og ikke gruble så mye. NAV som har gitt deg trygd fordi de mener det er riktig, IKKE for å være snill.

Er vel hva "folk" mener som jeg sliter med. Jeg har egentlig ikke så store problemer med å være trygda "for meg selv" (i dag, tidligere var jeg interessert i ting), men jeg liker ikke hva andre mener. De mener jeg er snylter, og de mener jeg er "dum" eller "lite ressurssterk".

Skrevet

Du er jo ikke en "snylter" om du er trygda på riktig grunnlag. Dessuten så er det vanskelig å se på folk til tider om de sliter psykisk, om de ikke er helt gal da, vel og merke ;) 

Skrevet
51 minutes ago, Jokke89 said:

Du er jo ikke en "snylter" om du er trygda på riktig grunnlag. Dessuten så er det vanskelig å se på folk til tider om de sliter psykisk, om de ikke er helt gal da, vel og merke ;) 

Jeg vet ikke om jeg er trygda på riktig grunnlag, det er det opp til NAV og helsevesenet å vurdere, men det virker som fastlegen mener jeg er snylter. Men dette har jeg diskutert mye...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...