Gjest Lithium Skrevet 16. november 2016 Skrevet 16. november 2016 Hei NHD, er i gang med å trappe ned Litium for så å seponere. Dette pga at medisinen gir meg ubehagelige bivirkninger. Brukt L i 4 år sammen med Seroquel dep. Skal ikke seponere sistnevnte. Har diagnosen schizoaffektiv, men det heller mer mot bipolar. Har vært "stabil" lenge. Bare et lite spørsmål ifm seponering og dine erfaringer med dette. Kan du si noe om sjansene generelt for at man blir dårlig igjen/evt. klarer seg greit uten medisinen? Jeg er klar over at man kan bli dårlig i nedtrappingsperioden (og etterpå), men har et håp om at det evt. kanskje vil være forbigående.. Takk! 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. november 2016 Skrevet 16. november 2016 Det er alltid en stor risiko å slutte med litium. Denne risiko reduseres betydelig ved at du skal fortsette med Seroquel depot. Mer detaljert kan jeg dessverre ikke svare. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. november 2016 Skrevet 16. november 2016 Jeg sluttet på litium ifjor pga vektøkning og det gikk bra i 10 måneder, så fikk jeg mani med psykose og depresjon da de tok fra meg Lamictal på sykehuset nå har jeg lagt på meg fra 73 kg til 80 så kutter ut litium på ny. Får klare meg med abilify og heller bare tåle et sykdomsutbrudd hver 10.måned Anonymkode: 6a28f...fe6 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.