Gå til innhold

Jeg orker egentlig ikke å gå på jobben-men tør ikke å si det!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er veldig deprimert for tiden, du heter egentlig ganske dårlig i hverdagen, gjør absolutt bare det jeg må. Gråter mye og sliter med selvmordstanker, er veldig sliten og synes det beste er å ligge i senga og sove for da kjenner jeg ikke så vondt jeg har det inni meg. Har hørt på musikk i dag og kjente meg litt glad da igrunn. Men jeg hsr det så vondt inni meg og skal på jobb i morgen , men helt seriøst så orker jeg ikke, men må for jeg tør ikke å si jeg er syk. Jeg tør bare ikke for på min arbeidsplass så dukker man opp på jobb uansett, hat en sjef som snakker over hodet på oss at sånn og sånn er det og vil aldri fortelle henne om alvorligheten av hvordan jeg har det. Det er søt for intimt å dele sånn, hun er mest opptatt sv seg selv forsåvidt. Uff, hva skal jeg gøre? I jobben mi. Har jeg kontakt med andre mennesker, men jeg klarer ikke å fokusere ordentlig når jeg er på jobb, er nesen litt sånn i min egen verden og det synes ganske godt utenpå st jeg ikke har det bra. Flere jeg kjenne som har påpekt at jeg ser trist ut og lei meg noe jeg er, men sier selfølgelig at det får fint, men er bare litt sliten. Begynner å grine av bare tanken på å gå på jobben. Hatt en kollega tidligere som slet psykisk og ble sykemeldt og da snakket hun bare nedlatende om vedkommende at det bare var tull og at man bare måtte ta seg sammen osv.

Anonymkode: 236d8...163

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er veldig deprimert for tiden, du heter egentlig ganske dårlig i hverdagen, gjør absolutt bare det jeg må. Gråter mye og sliter med selvmordstanker, er veldig sliten og synes det beste er å ligge i senga og sove for da kjenner jeg ikke så vondt jeg har det inni meg. Har hørt på musikk i dag og kjente meg litt glad da igrunn. Men jeg hsr det så vondt inni meg og skal på jobb i morgen , men helt seriøst så orker jeg ikke, men må for jeg tør ikke å si jeg er syk. Jeg tør bare ikke for på min arbeidsplass så dukker man opp på jobb uansett, hat en sjef som snakker over hodet på oss at sånn og sånn er det og vil aldri fortelle henne om alvorligheten av hvordan jeg har det. Det er søt for intimt å dele sånn, hun er mest opptatt sv seg selv forsåvidt. Uff, hva skal jeg gøre? I jobben mi. Har jeg kontakt med andre mennesker, men jeg klarer ikke å fokusere ordentlig når jeg er på jobb, er nesen litt sånn i min egen verden og det synes ganske godt utenpå st jeg ikke har det bra. Flere jeg kjenne som har påpekt at jeg ser trist ut og lei meg noe jeg er, men sier selfølgelig at det får fint, men er bare litt sliten. Begynner å grine av bare tanken på å gå på jobben. Hatt en kollega tidligere som slet psykisk og ble sykemeldt og da snakket hun bare nedlatende om vedkommende at det bare var tull og at man bare måtte ta seg sammen osv.

Anonymkode: 236d8...163

Er du syk får du gå til legen.

Anonymkode: 02702...5f6

Gjest Kanuttius
Skrevet

Tenker du skal snakke med legen om hvordan du har det. Hvis du er syk kan jobb være en god ting for å få tankene bort men jobben kan og forverre sykdommen hvis det er dårlig ledelse ol.

kjenner meg godt igjen i situasjonen ❤️

Skrevet

Det er veldig vanskelig å svare på spørsmålet ditt.

I utgangspunktet mener jeg at de som har angst eller depresjon bør tviholde på arbeidsevnen sin. Konstruktiv jobb er god medisin, og hvis du leser noen tråder på DOL, ser du at livet ikke er en glede for de som ikke jobber heller. Det er slett ikke alltid man kan hvile seg til energi, egentlig tvert imot. Og det er veldig ofte man henfaller til passivitet når man ikke jobber, hvilket er den beste grobunn for depressive tanker om verdiløshet og meningsløshet.

Men så er det aspektet rundt dårlig ledelse. Det finnes dessverre altfor mange ledere som er flinke på faget i jobben sin, men som mangler kompetanse på å lede mennesker. Å håndtere en medarbeider som har det vanskelig psykisk er et eget fagområde i seg selv. Gjøres dette feil, blir konsekvensen sykmeldinger og at folk faller utenfor arbeidslivet. 

Vanskelig som sagt å gi noe konkret råd. Jeg ville i alle fall anbefalt, hvis du blir sykmeldt, å tvinge deg selv til aktivitet. Da må du trene daglig, prøve å være litt sosial, kanskje holde deg aktiv med husarbeid. Altfor mange tror at man kan hvile seg ut av en depresjon. Jeg tror på mange måter at passivitet (og selvfølgelig også en arbeidssituasjon med håpløs leder) begge kan vedlikeholde sykdommen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...