Gå til innhold

NHD, hva tror du dette er medisiner mot?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En lege i spesialiseting jeg går til på dps mener (uten å ha utredet meg eller stilt spørsmål om oppoversvingninger) at jeg ikke har bipolar 2, men dystymi.

Hn har hatt helt frie tøyler hva medisinering av meg angår, for jeg stod helt uten medisiner da jeg begynte der (p.g.a autoseponering). 

Etter at jeg begynte der, har hn bestemt at jeg skal ta 200 mg Quetiapin accord om kvelden, og 300 mg Wellbutrin om morgenen. 

Så da til spørsmålet: Er dette behandling mot bipolar 2 eller dystymi? Jeg spør fordi jeg holder muligheten åpen for at jeg kan ha misforstått da jeg hørte at at jeg nok ikke har bp men dystymi.

Takknemlig for svar :)

Anonymkode: c7736...d79

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er i hvert  fall en fin combo mot BP2. Og det er jeg glad for på dine vegne.

Mot dystymi ville jeg valgt noe annet som førstevalg, men det er mulig at dette også er hensiktsmessig

Skrevet

Da har hn muligens forsøkt å gardere seg, da... Ved å finne medisinering som kan hjelpe mot begge lidelser. (?)

Anonymkode: c7736...d79

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ved BP1 er det jo i hovedsak depresjon som er problemet. Dystymi er jo lavgradig, men langvarig depresjon, så det er vanskelig å komme utenom noe som virker på begge deler :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...