Gå til innhold

Noen som har søkt stilling med " nedsatt funksjons evne"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aldri søkt på dette premisset før og tenker det kanskje bare er idealisme som gjør at det står i stillingsutlysninger at bedrifter er ia og vi speile mangfold i befolkningen ..,Føler meg sikker på å bli sortert vekk når jeg søker på denne måten . Er jo også usikker på egen yte evne så ok å ha dette som utgangspunkt . 

Noen som har erfaringer ?

Ville vært så fint å klare og komme seg inn på arbeidsmarked med hullete cv uten å gå veien om nav - tiltak . Men ia er kanskje i regi av nav - er du reell arbeidstager da eller spesiell tilpasning ?

Hvorfor skulle et arbeidssted ha lyst til å ta inn en med psykisk lidelse som ballast ? .

Vet ikke hvordan det vil påvirke da yte evne er variabel ... Og formen opp/ ned .

Når du beskrives som "ikke arbeidsfør " betyr det de mener du ikke kan jobbe ? 

Anonymkode: 70234...6f7

Skrevet

At en bedrift er en IA-bedrift betyr ikke at de ønsker folk med nedsatt yteevne. Det betyr at de har en avtale med NAV arbeidslivssenter hvor bedriftene betaler en viss sum i året og får tilretteleggings-utstyr fra NAV, dersom de skulle få behov for det. Man har også en annen egenmeldingsordning i IA-bedrifter enn andre bedrifter. IA innebærer veldig mye mer enn akkurat dette. Men poenget er at bedriftene betaler for å få tjenester tilbake fra NAV. Samtidig plikter de å tilrettelegge for de ansatte. Det er jo gjerne snakk om folk som allerede er ansatt, men som av ulike grunner plutselig trenger tilrettelegging.

Jeg er ikke helt sikker på hva du egentlig spør om. Jeg har ihvertfall ikke de erfaringene du spør etter. Ville bare forklare hva IA er. Men uansett, er det en jobb du kunne tenke deg så er det bare å søke. Enten så får du den ellerså gjør du det ikke ;)

Skrevet

IA= Inkluderende arbeidsliv, og dette gjør at arbeidstaker har en del plikter i forbindelse med NAV. For det første så er de pliktige til å ta inn personer som har nedsatt funksjonsevne, er ute av arbeidsmarkedet av en eller annen grunn eller som trenger arbeidspraksis/utprøving. Man skal altså bli sett på som en arbeidstaker, bli inkludert på det som er relevant som personalmøter, julebord osv. Er selvfølgelig sprikende kvaliteter der ute og mye hull i selve IA systemet, men kan gi god arbeidstrening.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...