Gå til innhold

Begynne å samle på positive ord og hendelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp lært at 8 - 1 = 0.  Dvs Hvis jeg får 8 positive tilbakemeldinger og så 1 negativ,  vil hjernen nullen ut de 8 positive og så vil hjernen oppleve det som om at jeg ikke har fått noen tilbakemeldinger. For å hjelpe hjernen til å se at den faktisk har fått positive tilbakemeldinger måtte jeg forsterke måten jeg tar til meg de positive tilbakemeldingene.  

Det er jo nettopp det som er så vanskelig. Hvordan skal jeg kunne tro på det positive ,  at jeg er noe, at det jeg gjør er bra nok, at jeg er bra nok. At jeg er elskbar.

Det er så utrolig skummelt å tro på dette. Vanskelig å tro på at det positive kan vare. Kanskje jeg skal prøve å nyte det positive som skjer når det skjer. 

Skal prøve å peppre meg med positive ord og handlinger og så overse det negative. Bli litt mer snill mot meg selv.  

Skrevet

Veldig viktig å fokusere på det som gjør deg godt! Prøv å tenk at den ene negative kommentaren ikke har farge, ikke har kraft - at de 8 positive er så veldig mye sterkere enn den ene negative. Jeg kan selv henge meg opp i den ene negative, og lar  jeg da følelsene få bestemme og få makt, så kan den ene negative ødelegge mye. Hvis jeg klarer å stoppe opp litt, tenke logisk, og så dempe kraften i den negative, så går det mye fortere over, og jeg kan klare å tro på de positive kommentarene i stedet.

:)

Skrevet

Hvis du er som meg, så vil dette ta tid. Det hjelper ikke å tenke "nå MÅ jeg tro på dette" - det er som å tenke "nå MÅ jeg tro på at det finnes en rosa elefant". 

Men ved å øve på det ved å f.eks si til deg selv; "dette fortjente jeg" og/eller forsøke å nyte det (som du selv sier) så vil følelsene sakte men sikkert komme etter - dvs du vil etter hvert tro på det med hele deg.

Skrevet
31 minutter siden, MxxM skrev:

Hvis du er som meg, så vil dette ta tid. Det hjelper ikke å tenke "nå MÅ jeg tro på dette" - det er som å tenke "nå MÅ jeg tro på at det finnes en rosa elefant". 

Men ved å øve på det ved å f.eks si til deg selv; "dette fortjente jeg" og/eller forsøke å nyte det (som du selv sier) så vil følelsene sakte men sikkert komme etter - dvs du vil etter hvert tro på det med hele deg.

Ja, ting tar tid. Har begynt å stå foran speilet, der snakker jeg pent til meg selv. Får også hjemmelekser av terapeuten, både praktiske og teoretiske ting.. En annen positiv ting er at terapeuten når inn til meg på en måte ingen har gjort før.  Ser jo at tankerekken min et litt forvridd. Får vel etterhvert med følelsene også :)

Skrevet
19 minutter siden, emilie321 skrev:

Ja, ting tar tid. Har begynt å stå foran speilet, der snakker jeg pent til meg selv. Får også hjemmelekser av terapeuten, både praktiske og teoretiske ting.. En annen positiv ting er at terapeuten når inn til meg på en måte ingen har gjort før.  Ser jo at tankerekken min et litt forvridd. Får vel etterhvert med følelsene også :)

Jeg er veldig glad for at du har en dyktig behandler :) 

Fortsett å jobbe som du/dere gjør.

Skrevet

Det vi tenker på, og snakker om, blir det mer av.

Skrevet (endret)

Ei god venninne av meg harlært meg å være positiv og tenke positivt om meg selv og å glede meg over alt det positive som skjer meg. Jeg har siden hun begynte å lære meg dette våren 2015 økt mitt selvbilde med minst 75% og selv i dag da jeg fikk et brev med stygge ting om meg ( som bare er løgn) klarte jeg å ikke bli sint eller lei meg. Jeg gledet meg over det andre brevet som kom fra en god brevvenninne ett annet sted i Norge. Jeg gleder meg også over å slippe det regnet vi hadde her i går. Tenk positivt og det positive vil gro.Jeg lærte dette av en tidligere støttekontakt. Altså: Tenk positivt og det positive vil gro.

Jeg er takknemlig i dag. For jeg har det godt i dag og føler meg elsket.

Endret av Ada jones fan

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...