Trine Skrevet 18. november 2016 Skrevet 18. november 2016 Enn så lenge har jeg vel lykkes ganske greit med den hunden jeg har. Jeg klarte å få et fagbrev, selv om jeg ikke har noen nytte av det nå. Så har jeg et hus (eller et halvt hus, resten har banken) og en bil. 1 Siter
Trine Skrevet 18. november 2016 Skrevet 18. november 2016 Hva har du lykkes med da? Glemte å spørre om det jeg 0 Siter
stjernestøv Skrevet 18. november 2016 Skrevet 18. november 2016 2 timer siden, Villanda skrev: Hva har du lykkes med i livet? Har iallefall to sønner jeg er veldig stolt av, og vi har et godt forhold i dag. 1 Siter
emilie321 Skrevet 18. november 2016 Skrevet 18. november 2016 Det eneste jeg har lykkes med er at jeg har fått en flott datter. Er så heldig at jeg har et godt forhold til henne. Håper at jeg innen rimelig tid kan si at jeg har lykkes med å få et bedre forhold til meg selv. Hva er egentlig å lykkes? Eie et hus? Jobb? Penger? Eller er det bare å være fornøyd med det man har fått til? 0 Siter
Villanda Skrevet 18. november 2016 Forfatter Skrevet 18. november 2016 (endret) 26 minutter siden, emilie321 skrev: Hva er egentlig å lykkes? Eie et hus? Jobb? Penger? Eller er det bare å være fornøyd med det man har fått til? Tja.. det kan man vel definere selv.. "sannheten har like mange ansikter som de som sier at de kjenner den". Det trenger ikke være enten eller da., tenker jeg.. man kan lykkes bedre på noen områder enn andre. Og hvorvidt man lykkes kan komme an på hvem man spør..for eksempel ang. jobb kan kollegaer si en har lykkes mens en selv ikke er fornøyd. Eller omvendt. Endret 18. november 2016 av Villanda 0 Siter
Villanda Skrevet 18. november 2016 Forfatter Skrevet 18. november 2016 54 minutter siden, Trine skrev: Hva har du lykkes med da? Glemte å spørre om det jeg Det går bra. Tenkte ikke gjennom det før jeg starta tråden. Ville bare ha et motstykke til den mer dystre tråden om å feile. Bra å tenke over hva en har lykkes med også . Har mann og to herlige barn som ser ut til å være trygge og glade. Det er nok det aller største. Har klart den utdanningen jeg ville ha, har en jobb jeg trives i og stort sett mestrer, fått god kontakt med et par kollegaer. Og ganske viktig: jeg klarer ta kontakt med fastlegen ganske raskt når jeg blir deprimert. Så kan en se på mindre ting som jeg har lært; nå tør jeg gå tur i skogen alene og sykle over broen. Er mindre redd i fly. Kan stort sett sove uten Imovane for tiden. Jeg mestrer bedre småprat. Føler meg generelt tryggere blant folk. Har lettere for å si mine meninger. Lykkes bedre med å se det som er postivt. Mange elver små.... Nå er jeg i en god periode da. Dette er slik jeg ser det skkurat nå. I depressiv fase hadde jeg nok ikke hatt så mye å ramse opp..Da hadde jeg aldri kommet på å starte denne tråden. Da hadde jeg vel heller hengt meg på tråden om å feile. 1 Siter
Trine Skrevet 18. november 2016 Skrevet 18. november 2016 48 minutter siden, Villanda skrev: Det går bra. Tenkte ikke gjennom det før jeg starta tråden. Ville bare ha et motstykke til den mer dystre tråden om å feile. Bra å tenke over hva en har lykkes med også . Har mann og to herlige barn som ser ut til å være trygge og glade. Det er nok det aller største. Har klart den utdanningen jeg ville ha, har en jobb jeg trives i og stort sett mestrer, fått god kontakt med et par kollegaer. Og ganske viktig: jeg klarer ta kontakt med fastlegen ganske raskt når jeg blir deprimert. Så kan en se på mindre ting som jeg har lært; nå tør jeg gå tur i skogen alene og sykle over broen. Er mindre redd i fly. Kan stort sett sove uten Imovane for tiden. Jeg mestrer bedre småprat. Føler meg generelt tryggere blant folk. Har lettere for å si mine meninger. Lykkes bedre med å se det som er postivt. Mange elver små.... Nå er jeg i en god periode da. Dette er slik jeg ser det skkurat nå. I depressiv fase hadde jeg nok ikke hatt så mye å ramse opp..Da hadde jeg aldri kommet på å starte denne tråden. Da hadde jeg vel heller hengt meg på tråden om å feile. Du har jo fått til mye Jeg tenker at man bør sammenligne med seg selv og ikke alle andre når man skal se på hva man har fått til. Jeg syns det er vanskelig selv. Når du skriver at du f.eks tør å gå tur i skogen alene så tenker jeg at det er kjempe bra fordi du tør noe du ikke turte før. Jeg klarer ikke helt se slike ting med meg selv. Ikke at jeg tør noe nå som jeg ikke har turt før. Men jeg kunne nok med fordel vært flinkere til å ta hensyn til de utfordringene jeg har som "normale" ikke har, når jeg vurderer hva jeg har fått til og ikke. 0 Siter
Trine Skrevet 18. november 2016 Skrevet 18. november 2016 1 time siden, emilie321 skrev: Hva er egentlig å lykkes? Eie et hus? Jobb? Penger? Eller er det bare å være fornøyd med det man har fått til? Det er vel individuelt. Jeg føler jeg lykkes da jeg endelig kunne kjøpe et hus fordi jeg trives bedre med å bo i et hus i skogen enn i en leilighet hvor man ikke engang kan gå i søpla uten å måtte prate med en eller annen nabo. Trives man i en leilighet så er det jo ikke noe poeng i å kjøpe et hus. Folk har forskjellige behov. Er penger alt som betyr noe så har man lykkes dersom man har klart å skaffe seg masse penger. Er venner det viktigste så har man lykkes om man har mange/gode venner. For meg er hunder det viktigste og det er noe av grunnen til at hus var viktig for meg. Men samtidig så føler jeg at jeg ikke har lykkes siden jeg ikke klarer å ha et "normalt" liv. Ikke at jeg vil ha et normalt liv, men jeg føler at det forventes/kreves at man vil det. 0 Siter
Gjest Skrevet 18. november 2016 Skrevet 18. november 2016 Jeg tror definisjonen på hva det vil si å lykkes er individuelt og at det spørs hva man ønsker å oppnå i livet, hvilke verdier man har osv. Korriger meg gjerne. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 Skrevet 19. november 2016 Å leve et liv man er fornøyd med, og føler seg komfortable med, uavhengig av jobb, familie og venner. Personlig har jeg ikke lykkes med noe men jeg gir ikke opp håpet. Jeg bruker tid til å spare penger slik at jeg kan oppnå en bedre hverdag. Reise og opplevelser står høyt i kurs. Når jeg tenker etter har jeg lykkes med å få det grunnlegende på plass som bolig og mat på bordet. En pen sum på konto som bør bli høyere før jeg starter selve livet. Det som bekymrer meg nå er at toget har gått mtp. helse, alder osv. Jeg burde kanskje brukt ressursene mine annerledes tidligere for å få et bedre liv, men gjort er gjort. Jeg får gjøre det beste ut av det. Anonymkode: 440c1...7eb 0 Siter
Villanda Skrevet 19. november 2016 Forfatter Skrevet 19. november 2016 20 timer siden, Trine skrev: Du har jo fått til mye Jeg tenker at man bør sammenligne med seg selv og ikke alle andre når man skal se på hva man har fått til. Jeg syns det er vanskelig selv. Når du skriver at du f.eks tør å gå tur i skogen alene så tenker jeg at det er kjempe bra fordi du tør noe du ikke turte før. Jeg klarer ikke helt se slike ting med meg selv. Ikke at jeg tør noe nå som jeg ikke har turt før. Men jeg kunne nok med fordel vært flinkere til å ta hensyn til de utfordringene jeg har som "normale" ikke har, når jeg vurderer hva jeg har fått til og ikke. Ja, er forsåvidt fornøyd selv om ikke livet er bare rosenrødt. Det er langt fra selvsagt at jeg har har det jeg har. Heller ikke at jeg er. Derfor setter jeg kanskje ekstra stor pris på det. Sikkert ting du har fått til som er bra uansett eller utfordrinGene tatt i betraktning? I alle fall har du hus og hunder som jeg forstod du er glad for 😀 Synest forsåvidt også det er vanskelig en del ganger å ta hensyn til utfordringene. Vil så gjerne fungere 100% som om jeg var 100 % frisk, hele tiden. Innser at jeg må ta medisiner, men når jeg i perioder mestrer jobb dårlig, har jeg vanskelig for å godta sykemelding. Presser meg nok litt for lenge der. 0 Siter
Trine Skrevet 19. november 2016 Skrevet 19. november 2016 1 time siden, Villanda skrev: Ja, er forsåvidt fornøyd selv om ikke livet er bare rosenrødt. Det er langt fra selvsagt at jeg har har det jeg har. Heller ikke at jeg er. Derfor setter jeg kanskje ekstra stor pris på det. Sikkert ting du har fått til som er bra uansett eller utfordrinGene tatt i betraktning? I alle fall har du hus og hunder som jeg forstod du er glad for 😀 Synest forsåvidt også det er vanskelig en del ganger å ta hensyn til utfordringene. Vil så gjerne fungere 100% som om jeg var 100 % frisk, hele tiden. Innser at jeg må ta medisiner, men når jeg i perioder mestrer jobb dårlig, har jeg vanskelig for å godta sykemelding. Presser meg nok litt for lenge der. Nei, forstår at livet ikke er rosenrødt. Men jeg tenkte at du har god grunn til å være fornøyd med egen innsats når du har fått til det du har fått til, til tross for de utfordringene du har Har bare en hund nå da. Den andre døde. Men nå får jeg snart en til Litt skummelt egentlig, jeg er jo alltid redd for å ødelegge. Jeg har det egentlig ganske greit når jeg kan få pusle med mine ting, i mitt tempo. Ihvertfall nå på vinteren, om sommeren sliter jeg mer. Men jeg gjør jo ingen nytte for meg. Jeg har alltid presset meg altfor mye. Problemene mine har jo fulgt meg hele livet, men jeg klarte å skjule de i ganske mange år. Nå føler jeg liksom at lufta har gått ut av meg. Orker ikke streve så mye lenger. Du må passe på å ikke presse deg så mye at lufta går ut av deg også 0 Siter
Villanda Skrevet 19. november 2016 Forfatter Skrevet 19. november 2016 3 minutter siden, Trine skrev: Nei, forstår at livet ikke er rosenrødt. Men jeg tenkte at du har god grunn til å være fornøyd med egen innsats når du har fått til det du har fått til, til tross for de utfordringene du har Har bare en hund nå da. Den andre døde. Men nå får jeg snart en til Litt skummelt egentlig, jeg er jo alltid redd for å ødelegge. Jeg har det egentlig ganske greit når jeg kan få pusle med mine ting, i mitt tempo. Ihvertfall nå på vinteren, om sommeren sliter jeg mer. Men jeg gjør jo ingen nytte for meg. Jeg har alltid presset meg altfor mye. Problemene mine har jo fulgt meg hele livet, men jeg klarte å skjule de i ganske mange år. Nå føler jeg liksom at lufta har gått ut av meg. Orker ikke streve så mye lenger. Du må passe på å ikke presse deg så mye at lufta går ut av deg også Og fornøyd er jeg.😀 Så spennende med ny hund! Bra at du gjør det selv om det er skummelt og du et redd for å ødelegge! Hva skjer om sommeren? Har ofte en litt tyngre periode om våren, selv om jeg egentlig liker at det blir lysere og varmere ute. Har tenkt noe lignende om å ikke orke å streve mer. Tenkte jeg hadde strevd så lenge, tatt meg sammen så lenge og så ikke hvordan jeg skulle orke mer av noe. Men jeg var heldig! Selv om jeg VIL være frisk og klare det "alle andre" klarer, tar jeg nok mer hensyn til mine begrensninger nå.. enn før. Er raskere med å søke hjelp, og drøyer ikke fullt så lenge med å la meg sykmelde når det trengs. Har nok også bedre arbeidstider nå. 0 Siter
Trine Skrevet 19. november 2016 Skrevet 19. november 2016 7 minutter siden, Villanda skrev: Og fornøyd er jeg.😀 Så spennende med ny hund! Bra at du gjør det selv om det er skummelt og du et redd for å ødelegge! Hva skjer om sommeren? Har ofte en litt tyngre periode om våren, selv om jeg egentlig liker at det blir lysere og varmere ute. Har tenkt noe lignende om å ikke orke å streve mer. Tenkte jeg hadde strevd så lenge, tatt meg sammen så lenge og så ikke hvordan jeg skulle orke mer av noe. Men jeg var heldig! Selv om jeg VIL være frisk og klare det "alle andre" klarer, tar jeg nok mer hensyn til mine begrensninger nå.. enn før. Er raskere med å søke hjelp, og drøyer ikke fullt så lenge med å la meg sykmelde når det trengs. Har nok også bedre arbeidstider nå. Godt du er fornøyd Ja, hunder gir meg så mye så jeg må bare prøve å ikke tenke på at det er skummelt. Jeg har jo ikke ødelagt noen av hundene mine. Det var jo ikke min skyld at han ene fikk noe feil med lungene da han var 6 og han andre fikk kreft da han var 1 år. Jeg har sagt til han jeg har nå at han må bli minst 14 år Det er bare skummelt til jeg ser at den nye passer inn her og trives. Og at den jeg har nå og den nye blir gode venner. Er jo spennende og moro også, ikke bare skummelt Det skjer egentlig ikke noe spesielt om sommeren. Jeg takler ikke varme noe bra, lar meg irritere av innsekter, sover dårligere fordi det er for varmt, har litt angst for flått, liker ikke å plukke snegler i hagen, så er alt på en måte mer ryddig og rent på vinteren, mindre inntrykk. Så er det mer stille og rolig ute på vinteren. Også elsker jeg å gå tur i mørket, i skogen, spesielt sånn som i dag hvor jeg ikke trengte jakke, men bare ullgenser. Er vel et par minusgrader ute, men vindstille. Bra du tar mer hensyn Alle vil vel helst være friske og klare det alle andre klarer. Det er ganske vanskelig å akseptere at man ikke får til alt man vil. Jeg sliter med at hodet vil mer enn det både hode og kropp får til. 1 Siter
laban Skrevet 20. november 2016 Skrevet 20. november 2016 13 timer siden, Trine skrev: Har bare en hund nå da. Den andre døde. Men nå får jeg snart en til Koselig - lykke til! 0 Siter
Gjest Gargamel Skrevet 20. november 2016 Skrevet 20. november 2016 Jeg har barn som klarer seg bra og som jeg har et veldig godt forhold til, så jeg har vel lykkes greit som far. Ellers har jeg lykkes med utdanning og jobb. Jeg har vært med på å starte en bedrift som går bra. Det krever en del flaks og utholdenhet. 0 Siter
cilie Skrevet 20. november 2016 Skrevet 20. november 2016 De vi gjerne vil si er vellykket er de som har gode jobber, stifter familie, har det godt materielt, og er i god form. 0 Siter
Gjest Skrevet 20. november 2016 Skrevet 20. november 2016 Det å lykkes har mange svar, selv pr individ tenker jeg. Familie- Jeg har lykkes med samboerskap og et barn. Utdanning- Jeg er ferdig med bachelor våren 2017, og går da rett videre på master. Det har alltid vært mitt mål, men veien har vært tung da jeg både har ADHD, lese og skrivevansker, cfs og kroniske smerter. Helse- Der har jeg ikke lykkes. Kan alltid ha det værre, men også bedre! Har blitt sviktet av alle helsetjenester rundt meg gang på gang. Selvbilde er dårlig, og jobber med tankekaos hver dag. Jobb- Dessverre vært sykemeldt i ett år, venter fortsatt på AAP etter ett år siden søknadstidpunkt. Stressfaktorer- Disse har jeg nok av! Advokat mot forsikringsselskap, norsk pasiendskadeerstadning og NAV. Så fort dette er ute av verden tror og håper jeg om at jeg kan slappe mer av i toppen og få et bedre fokus på studier og meg selv. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 20. november 2016 Skrevet 20. november 2016 På 18.11.2016 den 16.50, Villanda skrev: Hva har du lykkes med i livet? Jeg lykkes dessverre ikke med å være kjernefamilie livet ut, men jeg er glad for at jeg har lykkes med å stå på egne ben etter skilsmissen. Siden jeg har fått gode tilbakemeldinger i jobben, så kan jeg vel si at jeg har lykkes der også så langt. Jeg har lykkes med de 3 barna mine. Den ene har hatt en krise, men ser ut til å være over det verste nå. Jeg har lykkes med å finne en flott kjæreste. Håper jeg det varer livet ut. Skal gjøre så godt jeg kan med å lykkes med det. Jeg har lykkes med å beholde god helse, men har aldri noen garantier for at det fortsetter. Dels flax, dels fordi jeg gjør en del for å holde meg i form. Jeg har gode venner og en snill familie, men det er ikke min fortjeneste, så det hører vel ikke med til « lykkes med » 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.