Gå til innhold

NHD-hvordan er det mulig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har for andre gang nå vært nødt til å få endret rutiner fordi helsepersonell bryter sine egne retningslinjer. Ser ut som det blir en tredje gang også. Først akuttposten da de brukte pasientenes beslaglagte eiendeler ute i fellesrom og kastet eiendeler uten å informere eller be om samtykke fra pasientene. Nå merker de eiendelene og oppbevarer de på et sikker sted. Så hos DPS der de brøt retningslinjene ved å sende PLO-meldinger uten å informere eller be om samtykke fra pasientene og de skal og opplyse om retten til å motsette seg sending av slike meldinger noe de aldri har gjort. DPS takket for at jeg lærte de noe nytt og de skulle endre rutinene rundt det. Akuttposten har gjort det samme og har bedt de rydde opp og skjerpe seg. Er det egentlig pasientens oppgave å ordne opp i ting? Hvorfor er ikke helsepersonell flinkere til å sette seg inn i sitt eget regelverk og retningslinjer? Håper dette kommer flere en bare meg til gode. Folk sliter nok psykisk og de skal jo føle seg trygg på at rettighetene blir respektert. Det mener iallfall jeg. Eller er jeg perfeksjonist som mener det?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er et klart lederansvar. Det er ledernes ansvar at de ansatte kjenner regelverket.

Skrevet (endret)
6 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Dette er et klart lederansvar. Det er ledernes ansvar at de ansatte kjenner regelverket.

Ja er jo enig i det. Håper det kommer noe positivt for andre ut av det. Jeg kjenner jo retningslinjene bedre en de noe jeg synes er merkelig. De tenkte ikke på at noen ville motsette seg slike meldinger engang så de sa de lærte noe av klagen min. 

Endret av aa-k-j

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...