aa-k-j Skrevet 18. november 2016 Skrevet 18. november 2016 Har for andre gang nå vært nødt til å få endret rutiner fordi helsepersonell bryter sine egne retningslinjer. Ser ut som det blir en tredje gang også. Først akuttposten da de brukte pasientenes beslaglagte eiendeler ute i fellesrom og kastet eiendeler uten å informere eller be om samtykke fra pasientene. Nå merker de eiendelene og oppbevarer de på et sikker sted. Så hos DPS der de brøt retningslinjene ved å sende PLO-meldinger uten å informere eller be om samtykke fra pasientene og de skal og opplyse om retten til å motsette seg sending av slike meldinger noe de aldri har gjort. DPS takket for at jeg lærte de noe nytt og de skulle endre rutinene rundt det. Akuttposten har gjort det samme og har bedt de rydde opp og skjerpe seg. Er det egentlig pasientens oppgave å ordne opp i ting? Hvorfor er ikke helsepersonell flinkere til å sette seg inn i sitt eget regelverk og retningslinjer? Håper dette kommer flere en bare meg til gode. Folk sliter nok psykisk og de skal jo føle seg trygg på at rettighetene blir respektert. Det mener iallfall jeg. Eller er jeg perfeksjonist som mener det? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. november 2016 Skrevet 18. november 2016 Dette er et klart lederansvar. Det er ledernes ansvar at de ansatte kjenner regelverket. 0 Siter
aa-k-j Skrevet 18. november 2016 Forfatter Skrevet 18. november 2016 (endret) 6 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Dette er et klart lederansvar. Det er ledernes ansvar at de ansatte kjenner regelverket. Ja er jo enig i det. Håper det kommer noe positivt for andre ut av det. Jeg kjenner jo retningslinjene bedre en de noe jeg synes er merkelig. De tenkte ikke på at noen ville motsette seg slike meldinger engang så de sa de lærte noe av klagen min. Endret 18. november 2016 av aa-k-j 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.